Ärsyttäviä nuo Alkon ryöstöhinnat, kohtuukäyttäjät vain kärsivät, ja liikakäyttäjät tilaa Saksasta (ja Suomi menettää nuo verorahat)
Kohtuukäyttäjät vain kärsivät, pakko joko maksaa 15 euroa viinipullosta joka muualla eurooppaa maksaisi 3 euroa, tai sitten tilata Saksasta suuri erä viiniä, ja juoda ne äkkiä ennen kuin ne kerkee vanhentua. Eikö tuo koko Alkon monopoli ja ryöstöhinnat ole jo menneen talven lumia? Tuntuu kun eläisi jossain Soviet Finlandiassa.
Kommentit (33)
Tee itse viinisi. 20 litraa viiniä maksaa n. 5e jos marjat omasta takaa ja valmispaketistakin tehtynä n. 1e/litra.
Hiivalonkeroa saa tehtyä vielä halvemmalla.
Ei vika ole Alkossa, sehän on vain tukkuri ja jälleenmyyjä.
Vika on verotuksessa joka nostaa hinnan 3€ -> 15€. Saman veron joutuu maksamaan kun itse tilaa ulkomailta ja kas, se 3€ pullo ulkomailta muuttuu verojen ja tullien jälkeen 15€ pulloksi.
Ei taida montaa viiniä löytyä, joka Alkossa maksaa 15 euroa ja muualla Euroopassa 3 euroa.
No ei kai ongelma ole maksaa 15 viinistä, kun siellä käy kuitenkin harvemmin kuin päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Ei vika ole Alkossa, sehän on vain tukkuri ja jälleenmyyjä.
Vika on verotuksessa joka nostaa hinnan 3€ -> 15€. Saman veron joutuu maksamaan kun itse tilaa ulkomailta ja kas, se 3€ pullo ulkomailta muuttuu verojen ja tullien jälkeen 15€ pulloksi.
Paketit ei jää tulliin EU:n sisällä, ratkaisu tähän on se että ei maksa veroja, kas.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ongelma ole maksaa 15 viinistä, kun siellä käy kuitenkin harvemmin kuin päivittäin?
Kyse onkin periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran alko on liian kallis, niin mene ravintolaan juomaan.
Eli maksan 60€ siitä 3 euron pullosta !
Vanhaa viinaa ei juo erkkikään jos siihen lasin maku tarttuu pullosta !
Mistään et saa 3 eurolla sitä pulloa, joka maksaa Alkossa 15 euroa. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että alkoholin verottaminen on Suomessa liiallista, mutta narinasi kuulostaa aika erikoiselta. Viinit eivät ihan äkkiä vanhene eikä Saksasta tilattaessakaan tarvitse mitään jättimääriä kerralla ostaa, ainakin siihen aikaan kun itse tilasin, kuljetusmaksu määräytyi kilojen mukaan, joten tuli tilattua ihan kohtuullisia määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan 3 l pönikän n. 35e josta riittää moneksi kertaa.
Saksassa se sama pönikkä maksaa 5 euroa.
Tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin periaatteesta.
Näin on. Periaatteen takia en ole juonut elämäni aikana pisaraakaan. En tahdo rahoittaa Alkoa.
Mitä sitten?
Mene sinne Saksaan jos niin kovasti ahdistaa.