Ei enää varaa naudan jauhelihaan: yli 6e 400g
Ihan keskiluokkaisia ollaan, perheessä kolme teiniä. Minä päätin tänään lopettaa jauhelihan ostamisen, mitään sikaa en halua syödä ja nautaan ei ole enää varaa. Teinit syököön kanaa ja kalapuikkoja jatkossa.
Kommentit (28)
No vähiin on rahat sitten päässeet.
Hyi yäk, sikaa! Saastainen elukka! Meillä syödään vain Alaskan merimammutin sisäfilettä ja juodaan Chardonayta.
t. tukielätti
Vierailija kirjoitti:
Tuosta paketista tekee esim jauhelihakeittoa 4 päivälle, joten ei se kovin kallista ole, tietenkin jos vetää paketin päivässä niin eri asia.
?? 5 henkinen perhe (ap:n) eli 20 annosta nrljässä päivässä.
20g jauhelihaa per annos on kyllä liian vähän varsinkin teineille!!
Vierailija kirjoitti:
Tuosta paketista tekee esim jauhelihakeittoa 4 päivälle, joten ei se kovin kallista ole, tietenkin jos vetää paketin päivässä niin eri asia.
No ei todellakaan tee. Yhdelle ihmiselle kyllä muttei 4-5 henkilölle joista osa teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin itsestäni, minulla ei ole perhettä.
Sama juttu. Ostan nautakanaa nykysin, se on sentää 5 eurossa. Sikaa en koske, se 3euron jauhis ei ole oikeasti hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tee. Yhdelle ihmiselle kyllä muttei 4-5 henkilölle joista osa teinejä.
Puhuin itsestäni, ei minua kiinnosta apn lapset, oma valinta hankkia ne.
Kyllä meillä menee useampi paketti viikossa kun teinit syö melkoisesti. Jos meille viideöle tekee hernekeittoa niin sellaista kattilaa emme omista, että siitä söisi 5 ihmistä 4 päivää eikä siihen tosiaan riittäisi proteiiniksi 400g. Se on satagrammaa/ päivä jaettuna viidelle, ja jos syö lounaan ja päivällisen kotona etätöissä niin ei kyllä toimi.
Ihan perus on, että teen pastabolognesen =400g jauhelihaa, ruoka viidelle
ja illalla teinit tekee tortillaa =400g jauhelihaa, syövät kolme keskenään.
Ap
Sama juttu näissä kasvisversioissa. Idea on että niitä pystytään valmistamaan luontoa säästävämmin ja raaka-ainetta riittää.. silti kun kauppa vetää välistä kuljetusliikkeiden kanssa niin hinnat on jo entuudestaan valmistajankin kovan hinnan kanssa lopulta samaa luokkaa kuin lihaversion. Pitäisi tarkastella kaikkia ketjuja tuossa ja optimoida.
Juuri nappasin härkistä paketin alennuksesta. Pakkoko sitä sian persiettä on vetää, rasvaista ja tukkii verisuonet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin itsestäni, minulla ei ole perhettä.
No ihan turha tulla kertomaan että yhdelle riittää ajaksi x kun ap:lla on 2 aikuista ja kolme teiniä perheellä, kerro sun vastaus viidellä.
Soijarouhe on kuulemma hyvää ja halpaa.
Minulla on riistaa 2 pakastinta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen syö neljä päivää samaa ruokaa ilman ensimmäistäkään ajatusta muutoksesta parempaan, en yhtään ihmettele työttömyystilastoja sekä konkursseja...
Vierailija kirjoitti:
Myy pilluasi
Sä jäisit silti ilman.
Laita kasvisruokia enemmän. Lohta saa Pk seudulla usein jopa 6-9 euroa/kg. Ostan sen kaksi lohta, laitan kotona itse fileiksi jos filerointi maksaa 2 euroa/kg.
Kotona vakuumilaite ja pakastimeen.
Uusilohta, lohiseljanka on suosikkini. Uunilohi,vain omenasuikaleet, sinihomejuusto ja kasviskerma ja syödään riisin tai kaurasuurimon kanssa.
Juu, kyl sitä saa ostaa aikuisille yhen paketin ja lapsille toisen
Mulla pakastin täynnä hirven lihaa. Paistina ja jauhelihana. Ensi syksynä syötän loput koiralle, kun alkaa tulla uutta hirveä pakastimeen. Maksoi minulle 70 euroa ja lihaa yhteensä varmaan yli 20 kg.