""" TAMMitenavat 19.-25.5. """
Viime viikon jutustelut [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (55)
Aloitin toisen ketjun vahingossa.
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Justus: Aika aikaisin on hampaat tulossa teidän vauvalle. Olavilla on myös kovat ikenet ja hampaat kuultavat sieltä läpi. Saisi tuo riepupetteri olla vielä hampaaton.
Ametisti ja vauva 4kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9907e1af-2573-11dd-ac59-…!
Justukselle voimia, toivottavasti saisit edes hetken levähtää päivällä! Meillä ei vielä tehdä hampaita, toivottavasti ne tulisivat yhtä kivuttomasti kuin pojillakin. Taitaa jäädä haaveeksi, on tämä neiti muutenkin osoittanut olevansa temperamentiltaan hieman toista luokkaa...
Eilen kärtysi koko ajan kun kummit olivat kylässä ja aloitti naureskelun kun vieraat lähtivät, hmmh... Varsinainen seuraneiti!
Ulos pukeminen aiheuttaa taas päänvaivaa, täällä on vain muutama lämpöaste ja kamala viima. Jos neitin laittaa ohuine suojapukuineen lämpöpussiin, on kuumissaan ja jos laittaa vain peiton, tulee kylmä. Näköjään aivan oma taiteenlajinsa tuokin näillä keleillä!
Ulkona on kaikki tekemättä, sain sentään siivottua perusteellisesti. Verhot vaan puuttuu muutamista ikkunoista. Haluttaisi ommella uudet, toisaalta ei ole inspiraatiota sellaiseen. Mansikkamaastakin jäi syksyllä rönsyt leikkaamatta, joten työtä tuntuu olevan riittämiin. Kyllä palkkatöissä ollessa pääsi helpommalla! Mutta mitäpä sitä valittamaan, on tämä silti niin ihanaa. Pojille on jäänyt luvattoman vähän aikaa viime aikoina, monesti jäänyt pelkkään iltasatuun ja "turinatuokioon". Onneksi leikkivät (ja tappelevat) keskenään ja osallistuvat jo mielellään mm. siivoukseen. Esikoinen sanoi mummollekin puhelimessa, ettei ehdi nyt puhua kun pitää pestä ikkunoita. :8}
Paljon on mietityttänyt tuo täällä sattunut ampumistapaus, vaikka kukaan ei henkilökohtaisesti tuttu ollutkaan. Välillä miettii, että millaiseen maailmaan olen lapset tehnyt, jos tämä meno vain hurjemmaksi tästä muuttuu =( Ja miten kummassa sitä onnistuu varjelemaan omia lapsia pahuudelta?
Tällaisissa mietteissä tällä kertaa, laitanpa kuvan neidistä peukuttamassa.
aksiina & Annu 28.1
!http://www.perhe.fi:80/perhe/perheshowimage?id=af766c53-2583-11dd-ac59-…!
Mulla jotenkin on menny maku näihin sivuishin ja varmaan ootte huomannu ettei mua näy kuten parhaina aikoina...Tylsää.Oon aina ollu sellanen "jaloilla äänestäjä" esim.paikalliseen kukkakauppaan en mee enää, kun en saanu siellä palvelua.Menen sitten metrolla kauemmas ja ostan sieltä.Samoin on joidenkin ravintolaoiden ym.kanssa. Mut yritän silloin tällöin piipahtaa täällä, kun ootte mulle tärkeitä vaikka sivusto on hanurista.
Vieno on alkanut heräillä vähän myöhemmin-thanks god=) Mutta sitten 1v6kk heräs tänään jostain syystä klo 5.15, ou nou!!!!
Mulla vihloo oikeaa munasarjaa niin pirusti että piti ottaa lääkettä.Tiiä sitte mikä siellä...
Eilen käytiin katttoos kylässä 3vkoista vauvaa-ihana!!!! onneksi mullaon jo torvet poikki! vauvakuume meinas iskeä.
vieno täyttää jo ensi vkolla 5kk-mä en voi tajuta!!!!!
sammermanni ja vieno viehkeä
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b022469e-2584-11dd-ac59-…!
ja meitsi laittoi viestin vanhaan pinoon...Huoh.käykää lukaan sieltä jos kiinnostaa...
Vienolla aloitin kiinteet muutama pv sitte.Maissia on makusteltu.Pottu seuraavana.
Neito melkein jo kääntyy=)
sammermanni ja vieno hieno
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bab18850-2593-11dd-a5bf-…!
Siis onhan se viesti tossa uudemman yläpuolella, huh huh!!! No juu, tätä ne lyhyet yöunet teettää pitemmän päälle=D
Asken oli siis vain linkki Aksiinan laittamaan kuvaan mutta nyt siis nakyy tekstin jalkeen! =)
-Allu
Aksiina, en saa sun kuvaa nakymaan...? Ja todella kamala tuo ampumistapaus, itse menetin parhaan ystavani pikkuveljen joka oli itsellenikin kuin pikkuveli juurikin ampumisvalikohtauksessa kymmenisen vuotta sitten...
Ametisti, meilla taa vajaa kaksvuotias hyssytti etta pitaa olla hiljaa kun katsottiin tuota nukkuvan OIavin kuvaa =)
Sammermanni, sun lapsille Rasmus taas huiskutteli ja naureskeli, ihanat lapset! =)
Meillakin herataan aikaisin, vaihtelevasti puoliviiden ja puoli kuuden valilla, mammaa vasyttaa =(
Kiinteat on vielakin aloittamatta, jotenkin ei vain jaksa...? Taytyis kylla jo aloitella kun tulee keskiviikkona se 5kk tayteen (mihin hitsiin se aika on mennyt?!?)
EI muuta nyt, mies on kotona silmatulehduksen takia, on linnoittautuneena tyohuoneeseen lapparinsa kanssa =/
Hei semmosta on pitanyt kysya jo pidemman aikaa eli onko kenellakaan tietoa raudanimeytymisanemiasta tai anemioista yleensa...? Itsella kun on hyva hemppa (129), mutta muut punasoluarvot sitten heittaa haranpyllya, ne on vaaran muotoisia ja niissa ei ole rautaa tilavuudessa tarpeeksi ja niiden paino on muutenkin liian pieni...
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
-Allu ja Neea (typy joka nukkuu usein kaksi sormea suussa=))
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f91c0cc4-2596-11dd-b637-…!
Antaa vain linkin kuvaan, jossa ei näy mitään. Johtuiskohan siitä, että oli taas vaikeuksia viestin lähettämisessä tänne.
Valitettavasti en osaa auttaa anemia/raudan imeytymishäiriöasiassa (taisin nukkua hematologian tunnit...) Toivottavasti saat jostain luotettavaa tietoa!
Yritän liittää nyt uudestaan jonkin kuvan, jos vaikka näkyis.
!http://www.perhe.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c064856b-2599-11dd-b637-…!
Justus: kuulostaa rankalta. Toivottavasti tulisi hammas pian, niin helpottaisi.
Ei se meidän Ohto muuten vissiin vielä hampaita tehnytkään, vaikka pari viikkoa sitten eräät niin epäilivät. Aikaistahan tuo olisi ollutkin. Ei oo ainakaan vielä näkynyt hampia, elämä on kyllä rauhoittunut siitä, vaikka vastaavia oireita meilläkin oli.
Musta tuntuu että Ohtolla oli vaan joku hankala vaihe kasvussa muuten vaan, tai jotain. Hylkäsi osan tuttipulloistaan siinä yhteydessä täysin, nyt taas ruoka maistuu ja ei tartte niin kamalasti huutaa kun hölmöt äiti ja iskä tajusi ettei kaikki pullot kelpaa, pitää olla just tietty malli (vaikka ennen kelpasi muutkin). Onkohan meidän pojasta tulossa kovinkin nirso ja valikoiva...
Nyrkkiä ja peukaloa meillä kyllä syödään enemmän kuin ahkerasti. Ja mä oon huolissani että se jää tavaksi.. Kun miehen sisaruksilla on ollut vakavia peukalonvieroitus-ongelmia, kauhulla niitä muistelen. Pikkusiskonsa lopetti nimittäin peukun imemisen vasta 11v, veljensä 8v!!! Mutta kai se on normaalia että vauvat imee innolla käsiään, ei kai (eihän?) vielä tässä vaiheessa tarkoita että siitä peukunimijää tulisi..
Ohto oppi eilen kääntymään selältä mahalleen. Mahalta selälleenhän se on mennyt jo 3,5vk, näinkin päin on LÄHES päässyt jo 3vk, hirveästi yrittänyt siis koko ajan ja melkein päässyt, mutta ei ihan itsenäisesti. Mutta nyt se sai vihdoin hiottua sen homman valmiiksi.
Myös nauramaan meillä on opittu ääneen viime aikoina, ei ole kyllä vielä muut kuin minä ja mun sisko saaneet siitä nauttia.. ja sekös mun miestä harmittaa. Mutta eiköhän tuo pian naura sillekin.
Meillä oli viime yö poikkeuksellisen hyvä. Tavallaan. Ohto nukkui kymmenen tuntia yöunia, heräsi kyllä neljästi siinä välillä. Kun yleensähän on nukkunut vain kuusi tuntia, kerran (tai kahdesti) heräten. Olihan noita heräämisiä enemmän kuin yleensä, mutta ihanaa kun ei tarvinnut viideltä pompata itse täysin hereille. Tätä lisää, miinus pari heräämistä pois - kiitos.
Nyt alkaa kuitenkin tuntua, että jotain olisi sittenkin helpottamassa, vaikka pari viikkoa sitten ruikutinkin kun 3kk ikä EI tuonut mitään helpotusta. Tällä hetkellä kuitenkin nautin meidän päivistä. Ennen oli toki usein todella ihanaa myös, mutta oli myös illalla aina sellainen olo että "huh, onneksi päivä alkaa olla takana". Ja usein jo iltapäivällä odotin että tulis jo ilta että ois tämäkin päivä pulkassa.. Kai me nyt ollaan paremmin löydetty jotain rytmiä ja yhteisymmärrystä päiviinkin.
Kiinteitä ei olla vieläkään aloitettu vaikka mä oon yrittänyt jo 3kk iästä asti lämmitellä itseäni ajatukselle... Sunnuntaina tulee 4kk täyteen, joten kai se kohta pitäisi alkaa maistelemaan kun korvikkeella mennään, muuten kasvaa nuo korvikemäärät niin suuriksi..
Frimmy ja Ohto 250108
Kyllä on ilo katsella kaikkien lapsien ja äitien kuvia, se nyt on ainakin plussaa tästä uudesta foorumista... Intoutuisinkohan tuota itsekin vielä laittamaan jonkun, pitääpä hetken päästä valkata joku kuva. Nyt pikakuulumisia...
Silja on lisännyt yöhön sitten yhden heräämisen lisää, meillähän on ollut aivan luksusta kun tyttö on vain kerran yön aikana herännyt syömään. Luulin tämän toisen heräämisen liittyneen vain räkätautiin mutta nyt kun tauti alkaa olla ohikin niin sama meno jatkuu. Hmm. Ja päivisinkin saan välillä imettää molemmista rinnoista, ennen on hyvin riittänyt yksi rinta kerrallaan... Enteilisiköhän tämä sitä että tyttö tarvii lisää energiaa!
Oltiin äsken ulkona, laitoin Siljan vaunuihin nukkumaan ja ajattelin että kyllä sitä ehkä tunnin ehtii haravoida tai tehdä jotain muuta.. no tyttöpä vetäisikin kolmen tunnin unet pitkästä aikaa! Kyllä oli mahtavaa kun pääsin kuoputtelemaan tuonne takapihallekin, ehkä me saadaan se nurmikko sinne vielä täksi kesäksi :D
Siljaki nauroi toissapäivänä ihan kunnon hörönaurut, oli kyllä ihan huippuhauskan kuuloista! Nyt sitä sitten yritetään saada tyttöä nauramaan konstilla millä hyvänsä mutta ei ota uusiutuakseen :) kyllä kai se siitä pikkuhiljaa..
Joo tässä ne "pika" kuulumiset täältäpäin... mukavaa viikon alkua kaikille!!
Tolleroinen ja Silja 3.2.
ps. tunnustan: mulla on VAUVAKUUME!!!
Naureskelin tuossa kun jollakin pukkaa jo vauvakuumetta... sama vika aina ajoittain. Sisu kasvaa niin huimaa vauhtia, että ihan surettaa. Tästä toisen vauva-ajasta osaa jo nauttia ihan toisella tavalla kuin esikoisen kanssa. Esikoisen kanssa odotteli kiihkeästi uusia taitoja ja uusia juttuja ja tämän pienen kanssa toivoo vauva-ajan kestävän kauan. Ihan liian lyhyt tämä alkutaival on. Ensin on ihan sekaisin ja romuna ja juuri kun alkaa herätä tähän onnelliseen vauvaelämään, lapsi onkin jo kasvanut "isoksi".
Sisu syö jo aika tottuneesti tuota perunaa. Ekat "lusikalliset" irvistelee ja sitten jo ottaa minun kädestä kiinni ja vie lusikan väkisin suuhunsa! Hassua. Ja söisi vaikka kuinka paljon. Mutta en nyt vielä paljoa uskalla antaa.
Olimme eilen katsomassa Nalle Puhia Areenalla. Se meni jotenkin ihan pilalle kun tarinan kertojat eivät olleet suomalaisia. He lukivat vuorosanansa kirjasta ja huomasi etteivät osaa suomen kieltä kyllä pätkääkään. "Anthaka märkhi" = antakaa merkki -tyyliin. Minäkin sain monesti miettiä että mitä nuo nyt sanoivat, lapset eivät varmaan ymmärtäneet mitään. Surkeaa, olisivat nyt sitten laittaneet tekstit vaikka nauhalta jos eivät kieltä osaavia ihmisiä löytäneet.
Minulla on tänään tauko yh-elämässä kun mies on kotona. Tai kotona... lähti onneksi esikoisen kanssa käymään ulkona. Ja kohta minä lähden omaan iltamenoon (siis ei mitään huvituksia vaan kokous).
Paistoin juuri pitkästä aikaa silakkapihvejä ja tein muusia joten nyt menen syömään.
ipu ja Sisu TÄNÄÄN 4kk
Juu on melkoisesti ollu ongelmia näillä sivuilla, en oo millään päässy kirjautumaan vaikka mitä tehnyt. nyt viimein onnistui kuin ihmeen kaupalla.
Aivan ihania kuvia on kyllä teidän pikkuisista. Täytyy joo funtsia jos ajan kanssa laittais medänkin neitokaisesta kuvan. Veera täyttikin eilen 4kk. Kyllä tää aika rientää. Tuntuu, että vastahan tuo syntyi. No, ei nyt ihan..
Meillä taitaa myös olla hampaita pikkuhiljaa tulossa.Ikenet ei oo turvoksissa, mutta kuolaa tulee ihan kauheasti ja sormella kun koitin niin pikkuisen on kohollaan ien oikealta alhaalta. Veera myös koko ajan tunkee sormeaan tuonne oikealle suussaan. Muutenkin hieroo ikeniä tavallista enemmän. Vielä ei oo itkua tuon takia ollut, sitä odotellessa. Ollaan siirrytty nyt vahvempaan nanniin ja pahimmilta mahakivuilta ainakin vielä säästytty. Kiinteitä ajateltiin aloittaa loppuviikosta kun keskiviikkona on luvassa viimeinen rota-rokote ja siitä takuulla tulee vatsa kipeeksi ja muutenkin huutoa niin ei viitsi ressukkaa turhaan kiusata. Hoidetaan asia kerrallaan niin kaikilla oin parempi mieli.
Voimia kaikille joilla on huonot unet/sairauksia/väsymystä!
Enemmän paremmalla ajalla
Terkuin:Huhtityttö ja Veera 4kk 1pv
Muistakaa, älkää ikinä hehkuttako mitään! Mulla aiemin just tänään tuollainen elämä-on-ihanaa-viesti, rytmi alkaa olla löytymässä jne.. No just.
-Ohto nukahti unille vähän ennen neljää.. (ok, ihan normaalia..)
-viiden maissa heräsi hysteerisesti kiljuen, mutta nukahti sitten pian mun olkapäälle. Josta siirsin sängylle.
-Kuuden maissa heräsi syömään, nukahti heti uudestaan.
-Nukkui taas vaille seitsemään, heräsi taas ihan hysteerisenä, rauhoittui kuitenkin sylissä. Alettiin vaihtamaan vaippaa, kesken sen alkoi kiljua vielä hysteerisemmin. En tiennyt sen edes olevan mahdollista. Soitin jo miehellekin että nyt on joku hätänä, tuu kotiin kaverin luota. Rimpuili niin kamalasti etten meinannut saada edes vaippaa päälle. Tarjosin kuitenkin maitoa, aluksi ei kelvannut (en uskonutkaan että nälkä olisi, vastahan se tunti sitten söi!), pian tarjosin kuitenkin uudestaan kun en muutakaan keksinyt, söi sittenkin. Ja nukahti olkapäälle kun yritin röyhtäyttää. Siitä taas siirsin sängylle. (ja mies tuli kotiin ja pottuilee sitten että onpas meillä huutava vauva..)
-Nyt olen illan mittaan yrittänyt hieman lempeästi herätellä, mutta ei...jätkä nukkuu yhä! On siis periaatteessa nukkunut lähes yhtä soittoa neljästä asti! Eli reilun kuusi tuntia. Vähän vaan vääntelehtii kun yritän herätellä, mutta ei halua herätä.
APUVA mitähän ihmettä meidän ensi yöstä tulee.. Ei kai se niinkun nuku yöuniaan NYT? Tänäänhän nukuttiin aamulla pidempään kuin yleensä, luulisi että rytmi olisi pikemminkin mennyt toiseen suuntaan sekaisia, eli että olisi ruvennut yöunille myöhempään, eikä neljältä alkuillasta. Ja ihmeellisiä nuo huutokohtaukset, mä kun luulin että niistä oltiin päästy, mut tää oli pahinta mitä olen ikinä kuullut. Näytti oikeasti välillä että Ohto on todella tuskissaan. Mutta ei kai sitten, kun hyvin rauhallisena nyt nukkuu, yhä.
Frimmy
Ihan hyvin meillä meni yö sittenkin. Tai siis normaalisti. Aika myöhään me normaalistikin laitetaan Ohto nukkumaan kun se muuten herää aamulla niin varhain.
Ohto heräsi noilta iltauniltaan 22.45, pian sitten söi ja nukahti yöunille 23.30. Olin ihan varma että me herätään ylös yöllä kun ei se jaksa nukkua.
Mutta kahden maissa heräsi vasta kitisemään, pieni asennonvaihto auttoi jatkamaan unia. Neljän maissa heräsi syömään, silloin oli kyllä vähän normaalia vaikeampaa nukuttaa takaisin unille, mutta onnistui kuitenkin. Sitten vasta 7maissa heräsi taas kitisemään, otin viereeni ja makailtiin kahdeksaan asti välillä valvoen, välillä torkkuen.
Sitä sitten vaan vissiin väsytti illalla... En kyllä käsitä mikä, ihan normaali perustylsä päivä meillä oli.
Frimmy
Olis paljonkin kirjoitettavaa, mutta nyt ei ehdi eikä jaksakaan. Tänään on vauvelilla onneksi parempi päivä, mutta itse olen ihan rikki, kun jo reilun viikon oon nukkunu huonosti. Eilen kävin vielä fysioterapiassa selän vuoksi ja se on ollu sen jälkeen entistä kipeämpi :).
Mutta Frimmylle piti tulla kirjoittamaan! Meillä tuntuu olevan samankaltaiset vauvat! Meidänkin poitsu rauhoittui vasta lähempänä 4kk ikää. Eli ekat 3,5kk huusi aika paljon, varsinkin iltaisin. Nyt vain naureskelee.
Tuo eilinen juttu taas oli ihan kuin meiltä. Just viime viikolla poju nukahti neljältä yöunilleen ja nukkui aamu seitsemään (aamuyöllä yksi syönti).
Vielä ei ole hampaita puhjennut, mutta kakka on onneksi normalisoitunut ja myös kuolaa tulee hieman vähemmän.
Taas on lennettävä.
Justus
Nyt vasta taidan ekaa kertaa kirjoitella näille uusille sivuille.. kiva kun saa kuvankin laitettua! =)
Meillä Aatu kasvaa hyvää vauhtia, varmaan on 8kg rajapyykki kohta ohitettu jos ei jo nyt (3kk neuvolassa oli 7,6kg).
Vielä ei ole merkkejä kääntymisestä, mutta ihan hyvin Aatu jaksaa jo mahallaan olla, jonkin aikaa jo päätään pitää pystyssä ja katsella.
Ollaan muutaman viikon ajan maisteltu perunaporkkanasosetta ja sitä menee päivässä noin pari täyttä ruokalusikallista.. Onneksi ei ole vaivoja tullut!
Muuten Aatu syö Tuttelia sekä siinä joskus seassa hieman maissivelliä. Puuroa meinasin kohta alkaa kokeilemaan, kun tuntuu iltaa kohden se maidon menekki aina suurenevan.
Meillä nukutaan yöt jo hyvin, noin klo 21-06 ja siitä noin 2 tunnin päästä jo ekat tirsat ja sitten puolen päivän maissa seuraavat ja sen jälkeen tilanteesta riippuen vielä 1-2 lyhyet unet.
Aatu nauraa ääneen, piilossa-leikkiä tykkää "leikkiä" =) mutta osaa myös huutaa! Meillä ei sellaista "normaalia" vauvan itkua tule vaan Aatulla on aika rääkyvä ääni, kun hän sitä availee oikeen kunnolla joskus! =O En tiiä mistä johtuu... mutta on aivan erilainen ääni kun isosiskollaan ja -veljellään oli.
Ja punapigmenttiä on edelleen, Aatu-porkkanapää! Sekä se ylimääräinen sormi toisessa kädessä! =) Kynnenleikkuuta on siis yksi sormi enemmän... =D
Laitan tähän kuvan, jossa Aatu on uudessa kesälätsässään! =D Huima ilme!
Mukavaa viikkoa kaikille!
vilmahilja ja aatu (29.1.) ;)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=de0a1417-2659-11dd-b637-…!
Joku se kehoitti olla hehkuttamatta mitään hyviä juttuja :) olen samaa mieltä! Mä oon kaikille hehkuttanut, miten on niin hyvät rytmit tytöllä ja nyt ne heittää sitten ihan häränpyllyä! Eilen kun Silja nukkui yllättäen 3h päikkärit niin yöunille meneminen olikin ihan sekaisin ja koko yö myös. Ei tahtonut nukahtaa illalla kunnolla ollenkaan, saattoi puoli tuntia nukkua ja sitten alkoi kuulua ensin pientä ähinää, jutustelua... no Silja nukahti kai sitten joskus yhentoista jälkeen, ja yöllä heräsi n. klo 2, 3, 5 ja ylös noustiin 7.20 - meille ihan omituista. Tänään on nukuttu yhet lyhyet aamu-unet ja 2h päikkärit... saa nähä mitä tästä tulee.
On aivan mahtava ilma taas ulkona ja täällä sitä istutaan sisällä. Meinasin mennä pihahommiin taas Siljan unien aikana mutta päätinkin viimein tarttua tuohon taloushallintopuoleen - maksoin laskuja ihan urakalla. No mun tili oli jo tyhjänä mutta melkosesti sain tyhjennettyä nyt miehenkin tiliä :| Että taas äippärahaa odotellessa... :P Niin siinä meni sitten se kaks tuntia kun olin laskut maksanut ja ainakin osan "rästihommista" saanut tehtyä. Hohhoijaa...
Hmm, pitäisköhän mennä katsomaan olkkariin sitä tyttöä...
Tolleroinen ja Silja
ps. uskallanpas laittaa itestänikin kuvan :) ja meidän SUPERSIISTI keittiö :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=40fcadaf-2660-11dd-b637-…!
Kivoja kuvia, jännä miten sitä muodostaa ihmisistä mielikuvaa kirjoitusten perusteella. Jotkut ovat osuneet aika lähelle ja toiset menneet ihan metsään! Tolleroisella on kiva keittiö, meilläkin olis keittiöremppa edessä ja olen miettinyt vähän tuon tyylisiä ovia. En halua mitään ultramodernia, siihen vois kyllästyä pian enkä toisaalta liian romanttista.
Vilmahiljalle piti mainita, että harvoin meidänkään neiti itkee aivan sellaista perinteistä vauvanitkua, yleensä ärisee, murisee, huutaa ja karjuu =) Mulla ei ole oikein mihin verrata, koska pojat ovat olleet niin perustyytyväisiä vauvoja, etten muista onko ne ikinä itkeneet. Taitaa aika kullata muistot =)
Meillä myös neiti hankaa ikeniään välillä aivan raivoisasti. Ei siellä silti mitään tunnu. Viilentävästä purulelusta tykkää. Meillä on se MAM:n nystyräinen versio.
Nyt ruokaa laittamaan. Tulin koneelle uusimaan kirjaston lainat, mutta kummasti sitä eksyy aina tänne... Kuvassa sisko ja sen veli tuijotuskilpailussa =)
aksiina ja Annu 28.1
!http://www.perhe.fi:80/perhe/perheshowimage?id=dff2e541-2666-11dd-b637-…!
Moi vaan!
Meillä sit oikein tekemällä tehdään niitä hampaita. Viime viikolla jo mainitsin, että taitaa olla tuloillaan. Mutta nyt ne on ihan oikeasti tulossa. Ruoka ei maistu, uni ei maistu, itkettää, kuolaa valuu vielä enemmän kuin voisi koskaan kuvitella, alaien turvoksissa, kakka ihan limaista (kuolaa sielläkin). Ja tuntuu että lämpöäkin olisi. Tänään ollaan herätty pikkuisen kanssa jo kolmelta. Nyt on hieman polla sekaisin. Voi kun ne hampaat tulis jo pian!
Esikoisella myös tekemällä tehtiin kaikki hampaat, mutta onneksi tuli kaksi hammasta kerralla.
Nyt on lopetettava. Jatkan paremmalla ajalla ja paremmassa mielentilassa :).
Justus ja poju 14.1.