Huulet niin kuivat ettei niihin edes mikään voide imeydy!
Karmeeta. Tuntuu että huulivoide jää vaan siihen pinnalle lillumaan ja niiden pinnalla on sellainen kova nahkakuori mihin ei imeydy mikään. Mitä mä teen että saan ne normaaliks?
Kommentit (43)
Se mikä tuli itselle aikoinaan yllärinä oli että rasvojen ja öljyjen tarkoitus ei olekkaan kosteuttaa vaan pitää kosteus iholla. Eli niiden alle kuuluu eka laittaa jotain kosteuttavaa ja hoitavaa. Esim lotrata reilusti kosteuttavalla kasvovedellä ja laittaa sen jälkeen rasva kosteutetulle iholle niin, että iho on vielä kostea. Eli huulirasvan alle vaikka aloevera geeliä tai jotain kosteuttavaa geeliä.
Toinen minkä olen oppinut että hyaluronihappo voiteet ja seerumit ei toimi pakkasella tai kuivassa huoneilmassa ja niistä voi olla jopa haittaa. Hyaluronihapon toiminta perustuu siihen että se imee kosteutta iholle ympäröivästä ilmasta ja kosteuttaa näin ihoa, mutta kun ympäröivä ilma on huomattavasti kuivempaa kuin iho esim. pakkasella, niin hyaluronihappo alkaakin imeä ihosta sitä kosteutusta ja iho kuivuu entisestään. Ja muutenkin Jos käyttää hyaluronihappoa, se kannattaa levittää kostealle iholle kosteassa kylppärissä esim suihkun jälkeen niin se toimii parhaiten.
Huulirasvat kuivattaa huulia, vaselinia vaan. Minulla halkesi koko huuli kun yritin huulivoidetta käyttää oikein kallista sellaista.