Huulet niin kuivat ettei niihin edes mikään voide imeydy!
Karmeeta. Tuntuu että huulivoide jää vaan siihen pinnalle lillumaan ja niiden pinnalla on sellainen kova nahkakuori mihin ei imeydy mikään. Mitä mä teen että saan ne normaaliks?
Kommentit (38)
Lopeta ylimääräiset tökötit. Ne ärsyttävät ihoa. Kasvovettä? Mihin sitä tarvitaan? Olet voinut tulkita ärsytyksen kuivuutena. Kuiva iho imee kyllä itseensä kosteutta. Iho on ihmisen suurin elin. Ei muovipussi johon ei tartu mikään. Käytä tasan yhtä tuotetta ja vain pakon edessä. Muuten pidä huulet kemikaalivapaina.
Yöksi paksu valkea kerros bepanthenia, aamulla huulet on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan laitat Hydrocortison voidetta ja kenties sitten aamulla jotain hyvin rasvaista perusvoidetta.
Kortisonivoidetta? Miksi kortisonia?
Auttaa rohtuneeseen ihoon. Näin mulla ainakin. Huulissa tehonnut n
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaita huulia kuoritaan?
Laita hunajaa tai kylmäpuristettua kookosöljyä, molemmat luonnon antibiootteja ja ravinteita.
Että saa sen kuolleen kerroksen siitä päältä pois?
Mutta voi tosiaan olla parempi, että sitä kuollutta ihoa vaan pehmittelee rasvoilla, kunnes se lähtee sormilla hieromalla pois. Jos kuorii liian aikaisin, niin se alla oleva iho voi olla liian ohutta, eikä kestä.
Monet huulirasvat tuntuu vaan kuivattavan huulia. Ihan niin kuin niiden tarkoitus olisi vaan aiheuttaa lisää huulirasvan kulutusta. Itse olen käyttänyt välillä Bepanthenia, kun huulet on olleet niin kuivat, että meinaa halkeilla. Myös kun olen menossa hammaslääkäriin tai suuhygienistille, yritän pehmitellä huulia Bepanthenilla, kun siellä vastaanotolla niitä huulia venytetään ja on kivuliasta, jos ne on kuivat ja halkeilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan laitat Hydrocortison voidetta ja kenties sitten aamulla jotain hyvin rasvaista perusvoidetta.
Auttaa rohtuneeseen ihoon. Näin mulla ainakin. Huulissa tehonnut n
Ja mitä pelkäät tapahtuvan jos kokeilet tätä vinkkini perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ylimääräiset tökötit. Ne ärsyttävät ihoa. Kasvovettä? Mihin sitä tarvitaan? Olet voinut tulkita ärsytyksen kuivuutena. Kuiva iho imee kyllä itseensä kosteutta. Iho on ihmisen suurin elin. Ei muovipussi johon ei tartu mikään. Käytä tasan yhtä tuotetta ja vain pakon edessä. Muuten pidä huulet kemikaalivapaina.
Ei noi "tökötit" ärsytä mun ihoa. Kaikkia niistä olen käyttänyt kauan aikaa ilman mitään ihoärsytystä. Eiköhän se ole todennäköisempää että pitkään jatkuneet pakkaset on kuivattaneet huulet.
Jos mikään ei imeydy niin ongelma on päinvastainen. Silloin on riittävästi kosteutettu iho.
Lanoliini on vastaus. Sitä sisältävä paras huulivoide on Decubalin lips and dry spots balm. Mars apteekkiin.
no kulehan. nyt loppuu rasvakierre. osta medium hammasharja tähän käyttöön. sillä ja vedellä harjaat huulia ja huultenympäristöä. ei tule huuliryppyjä- ellei jo ole sitten ei voi mitään. mutta huuliin auttaa, tee alkuun 2x pv.
jatkossa riittää hammaspesun yhteydessä kerran vrk.. itse en ole huulirasvakiereyeessä ollut ikinä, enkä osta.
tuo sun juttu kuulostaa kurjalle, voi tulla syvä haava huuleen, irvistys, naurukin sattuu kohta.
pyörivällä liikkeellä harjaat koko- turvan niin sanotusti-- kohta oot hymyhuuli sano mun sanoneeni.
jaloissa taas kerron- älä raspaa ikinä. niihin pätee taasen joka ilta ureaa sisältävä kantapäävoide, muista varpeet-ukkovarpaan syrjä huomioi. kun 2 vko kulunut, jalat pelittää. noihin kovettumiin jos haava. se on neulamaisen kipeä.
huulille kun olet saanut huulet kuntoon, laita uloslähtiessä vaikka nudenvaaleaa ns hoitavaa huulipunaa, se suojaa,öljyistä-marjaöljyä sis. esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten nielette noita voiteita, ei terveellistä. kuori miniharjalla pyörivien liikkein koko suun alue, esim medium tai kovemmallakin harjalla huulet.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän Hth repair voidetta myös kasvoihin.
Siinä on kyllä ureaa, jos huulissa ällöttää.
no urea ei ole kusta voiteen seassa- urea on proteiini joka otettu talteen. et ole kusihuuli. , ihmispolot sekoittaa koko kusi on sama kuin ureaaa . ureaa myös jalkavoiteissa.
pilkotut eläinproteiinit
Jos kuivuus johtuu siitä että nukut ja hengität suu auki, suosittelen kasvoteippiä jolla suun saa pidettyä kiinni yön aikana. Suun teippaus on parantamut minulla kasvojen symmetriaa ja huuleni ovat nykyään vähemmän kuivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten nielette noita voiteita, ei terveellistä. kuori miniharjalla pyörivien liikkein koko suun alue, esim medium tai kovemmallakin harjalla huulet.
Joa parin päivän miedon cortisonivoiteen nielemisen jälkeen jotain pahaa tapahtuu niin sitten on parempi eristäytyä maailmasta muutenkin täysin.
Vierailija kirjoitti:
Urea on kyllä ihan teollisesti valmistettu yhdiste näissä ihmisen tekemissä tuotteissa nykyään.
Ei sitä varta vasten mistään lehmän virtsasta eroteta, vaikka sitä virtsassa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urea on kyllä ihan teollisesti valmistettu yhdiste näissä ihmisen tekemissä tuotteissa nykyään.
Ei sitä varta vasten mistään lehmän virtsasta eroteta, vaikka sitä virtsassa onkin.
Virtsa on suurimmaksi osaksi vettä, joten tuolla logiikalla veden pitäisi olla ällöttävintä ikinä.
Ureaa valmistetaan lähinnä maakaasusta erotetusta ammoniakista ja hiilidioksidista.
Minä laitan silmänympärysvoidetta huuliin aina kun muutenkin rasvaan kasvojani. Sitten toki myös käytän huulirasvaa (sitä Acon vaaleansinistä) useita kertoja päivässä pakkassäällä ja illalla ennen nukkumaanmenoa aina huulirasva. Näin huulet pysyvät hyvinä koko ajan.
Kuori huulet ensin, jotta kuollut iho lähtee (se estää tuotteita imeytymästä). Sitten voit kokeilla vaikkapa vaseliinia, itsellenikin tuli yllätyksenä miten tehokas ja hellävarainen se on.