Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parisuhde: muuttaisitko työn perässä 5 h ajomatkan päähän?

Vierailija
19.02.2026 |

Olen hankalassa tilanteessa. Oman alan töitä (tai mitään sinne päinkään) ei ole tarjolla asuinpaikkakunnalla. Olisin valmis tekemään myös muunlaisia töitä, kunhan palkka riittävä elämiseen. Eli osa-aikainen siivoojan työ esim ei riitä. Mutta tosiaan, mitään ei ole täällä tarjolla ja työttömyysluvut huitelevat pilvissä.

Miehellä vakituinen työ ja lapset vuoroviikoin täällä, hänellä ei ole mahdollista muuttaa.

Oman alani työtä olisi tarjolla toisella puolella Suomea, välimatka autolla 5 h, julkisia ei tarjolla. Jonkinlainen etätyökäytäntö olemassa, mutta eihän se kaikkea pelasta. Työ määräaikaista, pari vuotta. 

Kaipaisin ajatuksia ja kokemuksia. En millään haluaisi lähteä, mutta en myöskään halua olla työttömänä. 

Nykyistä pätkää vielä hetki jäljellä, ei mahdollisuutta jatkosta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko kun oli työelämässä,niin hänellä oli työt kaukana ja lähti maanantaina aikasin, teki 10 tunnin työpäiviä ma-to ja oli sitten kotona pe-su. Eli oli jonkinlainen työsuhde kämppä siellä missä töitä teki. Perheen koirakin tiesi sisäisellä kellolla olla vartomassa ovella kun hän tuli viikonlopuksi kotiin.

Vierailija
2/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lähtisin. Parisuhde kestää jos on kestääkseen, ja takaisinkin pääsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut eli kyllä

Vierailija
4/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin, mutta etäsuhteeseen en ryhtyisi.

Vierailija
5/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehellä vakituinen työ ja lapset vuoroviikoin täällä"

Lapset on siellä tai täällä, mutta ei siellä ja täällä jos ovat koulussa.  Puoliso oli 1,5 vuotta Virossa töissä, teki pidemmät vuorot kaksi viikkoa ja oli viikon kotona.  Ei ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
6/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etätyö mahdollista ja max 3pv viikossa tarvitsee olla kohteessa, voisin harkita. Tietysti palkka pitäisi olla myös houkutteleva

Vierailija
7/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se tilanne että jos jään työttömäksi, en saisi uutta työtä lähimailtakaan. Ei avoimia paikkoja, ja koska olen osatyökykyinen, ei fyysisesti sopivaa työtä muutenkaan. Mutta en muuttaisi, vaan jäisin nykyiseen kotiin, joka on rakas ja jossa on edullista asua.

Toki tähän vaikuttaa sekin, että olen aikuisiälläni muuttanut jo 8 kertaa paikkakuntaa oman tai puolison työn perässä, ja 3 kertaa oman tai puolison opiskelun takia. Siinä on mielestäni tarpeeksi.

Onneksi on vakivirka, pysyvyydestä tosin ei nykyaikana voi tietää.

Vierailija
8/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuossa viime vuonna puolisen vuotta töitä ruotsista. Jokatoinen viikko kotona, pe ma- matkustuspäivät. Ei ongelmia. Mie ei tehnyt sinä aikana paljoa työreissua, nyt on joka toinen viikko reissussa. Ja mie kerran kuussa viikon reissussa. Hyvin menee. Pieniä yhteisiä lapsia tämä kombo ei kestä. 

Vierailija
9/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä 5h matkalla kun nytkin asutte erillään. Miksi ylipäätään asutte erillään ja lapset vuorottelee molempien luona, vai ne ei ole yhteisiä lapsia?

Vierailija
10/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä 5h matkalla kun nytkin asutte erillään. Miksi ylipäätään asutte erillään ja lapset vuorottelee molempien luona, vai ne ei ole yhteisiä lapsia?

Minä ymmärsin että asuvat yhdessä, mutta lapset ovat miehen.

Vierailija
11/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no tämä voi olla. Nykyaikana pitää arvuutella kaikenlaisia kuvioita, ne voisi kirjoittaa selkeämmin auki heti kättelyssä.

Vierailija
12/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noi vuoroviikot pitäisi sitten muuttaa niin, että lapset on sulla esim to ilta - su ilta, jos saat työt pakattua alkuviikkopainotteisiksi.

Vierailija
13/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu liikkuvuusavustukseen.

Vierailija
14/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee töitä viikon ja ajaa miehen luo viettämään laatuaikaa silloin kun lapset ei ole siellä.

Vierailija
15/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä lähtisin. Parisuhde kestää jos on kestääkseen, ja takaisinkin pääsee. 

Minulla on ystävä, joka suurimman osan työurastaan teki työtä toisella paikkakunnalla, mies ja lapset olivat toisella paikkakunnalla. Hyvin meni, vaatii sen, että mies joustaa, ja sopeutuu. Yleensä aina parisuhteissa nainen on se , joka joustaa ja sopeutuu. Harva mies tekee näin, ja on edes kykenevä siihen. Nainen joustaa miehen takia opiskelussa, työpaikassa, urassa, paljastaa yms. Kannattaa miettiä, että onko tämä oikeasti ok ja miksi asia on näin.

Vierailija
16/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ymmärsin. Miehelle ne lapset tulee aina ensin, aina. Miksi ap:n toisena tai kolmantena tai neljäntenä pitäisi uhrata koko elämänsä vain sen takia, että saa olla miehen kanssa?

Vierailija
17/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko kun oli työelämässä,niin hänellä oli työt kaukana ja lähti maanantaina aikasin, teki 10 tunnin työpäiviä ma-to ja oli sitten kotona pe-su. Eli oli jonkinlainen työsuhde kämppä siellä missä töitä teki. Perheen koirakin tiesi sisäisellä kellolla olla vartomassa ovella kun hän tuli viikonlopuksi kotiin.

Miehille tämä on aina mahdollista, naisille ei ole, koska harva mies joustaa ja suostuu joustamaan naisen työn mukaan. 

Vierailija
18/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille tämä on aina mahdollista, naisille ei ole, koska harva mies joustaa ja suostuu joustamaan naisen työn mukaan. 

Mitä joustamista tuossa keltään vaadittiin?

Vierailija
19/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä joustamista tuossa keltään vaadittiin?

Naiselta sitä että lapset ja talo ovat hänen vastuullaan suurimman osan viikosta.

Vierailija
20/27 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös virallisen AVopin mukaan miehet ole ihan perseestä niin eikö se ollut vaan hyvä että on neljä päivää viikossa poissa? TOI SILTI KUITENKIN LEIVÄN PÖYTÄÄN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän