Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäydyn työpaikasta?

Vierailija
19.02.2026 |

Kävin työhaastattelussa. Työpaikka ei ollut sitä mitä ajattelin. Sanoivat haastattelevasna myös muita ja ilmoittavat perjantaina tulinko valituksi. En halua paikkaa. Minkälaisen sähköpostin laitan tänään?  

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanne oli minulla. Sanoin, että kemiat ei kohtaa.

Seuraus oli selvityspyyntö työkkäristä. En saanut karenssia.

Se ä mmä, joka haki työntekijää, on läpeensä kyllästynyt. Haukkui entiset, nykyiset työntekijät ja hakijat lyttyyn.

Miten työkkäri saa tietää, jos kieltäytyy jostain työpaikasta?

Yleensä yritys joka rekrytoi toimii vasikkana.

Kyllä. Ne rekrytoijat saa siitä orĝasmeja.

Vierailija
22/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne. Monta hakua meneillään. Kahdessa paikassa olin työhaastattelussa. Toiseen haluaisin ja toiseen en. Ärsyttää. Tietenkin käy niin, että se mihin en halua ottaa ensin yhteyttä ja sitten en kehtaa kieltäytyä. Sitten soittaa se johon haluaisin, niin pitää kieltäytyä, kun otin jo sen ei halutun työn  vastaan. AARGGGGHHH!!!!! 

Kuulehan. Sun pitää sanoa, että on vielä tulossa tieto toisestakin paikasta. Ja että odotat siihen saakka, jolloin voit tehdä päätöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vauva.fi palsta taanne tekemisesi laadun

Vierailija
24/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei. olen työllistynyt muualle. hyvää kevättä ja haiistakaa viittu!

Pyllistely taisi herättää vanhan ammatin.

Vierailija
25/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on tulla palkatuksi hommaan, jota ei haluaisi lainkaan ja tietää, että sitä inhoaisi aivan helvetisti. Itse ajauduin sellaiseen kerran - työttömällä ei ole ihmisoikeuksia Suomessa, joten pakko oli sitäkin sietää melkein vuosi. Meinasi käydä sama toistekin. Puhelimessa rekryn täti kuulosti aivan liian kiinnostuneelta, vaikka ei ollut edes nähnyt kuvaa meikästä, ja oli pakko kertoa, että sitäkin paikkaa oli ihan pakotettuna joutunut hakemaan. Muijan äänensävy muuttui heti ja puhelu loppui nopeasti.

Onneksi nykyisin on sentään siedettävässä paikassa. Tosin hieman tylsässä hommassa.

Vierailija
26/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin mulla on tarkkaa. 4 työpaikan hakua kuukaudessa ja muutaman kuukauden välein haastattelu. Siinä haastattelussa käydään läpi haettuja paikkoja ja kysytään mitä aion tulevaisuudessa (opiskelut, alat). Tarkkaa on. Onko tuo joka huutelee ettei kukaan tarkistele, huomannut omalta sivultaan työmarkkinatorilta sitä haastatteluaikaa? Kuulostat siltä ettet ole. Jos missaat sen haastattelun, päädyt karenssin heti.  

Kyllä käydään läpi haetut paikat. Mutta edelleenkään niitä ei tarkisteta! Voihan vaan katsoa avoimia paikkoja ja kirjoittaa ja sanoa että näihin on hakenut. Haastattelija saattaa katsoa, onko kyseisiä paikkoja mihin hakenut auki, mutta kukaan ei tarkista oletko niihin oikeasti hakenut! Ei tuo mun mielestä silloin kovin tarkkaa ole. 

Vierailija
27/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin ketju osoittaa, millaista sakkia työttömistä löytyy. Voihan ver!

Vierailija
28/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella olet noin varma että tulet valituksi? Luultavasti vähintään kymmenen pätevämpää on edelläsi.

Vierailija
29/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella olet noin varma että tulet valituksi? Luultavasti vähintään kymmenen pätevämpää on edelläsi.

Mistä tiedät miten kovat paperit mulla on. 

Vierailija
30/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sellainen ei kommentoi Vauva-palstalla!

Vierailija
31/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäkin ketju osoittaa, millaista sakkia työttömistä löytyy. Voihan ver!

Sinä olet paras esimerkki siitä, millainen ihminen tällä palstalla on.

Vierailija
32/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työpaikan niin sinä ehdottomasti otat työpaikan vastaan.

Vierailija
33/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin?

Vierailija
34/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo te-toimiston toiminta tarkkaa ole. Työnhakuvelvollisuus 4 paikkaa, joita ei edes tarkasteta. Puheluitakin tulee, mutta jotenkin jää olo, ettei sitä haastattelijaa edes kiinnosta. Odotin, että olis ollut paljon tiukem paa. 

Vierailija
35/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin?

Täällä on vain heikolla älykkyysosamäärällä ja ja huonoilla papereilla varustettuja. Kuten minä ja sinä!

Vierailija
36/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne. Monta hakua meneillään. Kahdessa paikassa olin työhaastattelussa. Toiseen haluaisin ja toiseen en. Ärsyttää. Tietenkin käy niin, että se mihin en halua ottaa ensin yhteyttä ja sitten en kehtaa kieltäytyä. Sitten soittaa se johon haluaisin, niin pitää kieltäytyä, kun otin jo sen ei halutun työn  vastaan. AARGGGGHHH!!!!! 

Jos haluat todella sen toisen paikan, etkö voi kieltytyä työpaikasta vielä sen alunperin hyväksyttyäsi tai jopa työt aloitettuasi? Koeaikanhan on molemminpuolinen. Se antaa sekä työnantajalle että työntekijälle oikeuden purkaa työsopimus koeajan kuluessa ilman irtisanomisaikaa.

Sain aikoinaan itse työpaikan, johon oli jo valittu työntekijä aiemmin ja hän oli ehtinyt aloittaa. Hän oli kuitenkin saanut jostain toisesta maasta häntä kiinnostavamman, aikaisemmoin hakemansa työn ja ottanut sen. Työnantaja teki ihan uuden hakukierroksen ja hain paikkaa, jonka sain. Nykytilanteesa korvaavan työntekijän löytäminen jo hakeneiden joukosta on varmasti vielä helpompaa.

Vierailija
37/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan tule valituksi, niin et lähetä mitään sähköpostia, vaan odottelet ihan rauhassa.

Näin vasuri ajattelee,joku kuitenkin valitaan.

Vierailija
38/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lupaudut molempiin ja sitten perut epämieluisan, kun mieleisestä on sopimus allekirjoitettuna. Koeajalla saa purkaa sopimuksen ilman selittelyjä. Sanot vain että saitkin toisen työn, kiitos hei. 

Vierailija
39/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota ensin, voi olla, että et ollut edes valittu. jos valitaan,olet viisaampi... kiitos voitte antaa paikan enemmän sitä tarvitsevalle- tai en koe olevani oikea valinta- phoittelen... katson, että en selviytyisi tehtävistä, tai kiinnostukseni ei riitä tarkemmin ajateltuna. onnea uuteen hakuun- 

Vierailija
40/53 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan, että pitäkää tunkkinne.

t: elämää paljon nähnyt mummo 

kuule vanhus, et näemmä ole oppinut käytöstapoja  elämäsi aikana. asiallisestikin voi kiittää ja poistua, asialliset argumentit.     koskaan ei tiedä oletko joutuva kuitenkin uudelleen tiukan paikan tullen hakemaan sinne töihin-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä