Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäydyn työpaikasta?

Vierailija
19.02.2026 |

Kävin työhaastattelussa. Työpaikka ei ollut sitä mitä ajattelin. Sanoivat haastattelevasna myös muita ja ilmoittavat perjantaina tulinko valituksi. En halua paikkaa. Minkälaisen sähköpostin laitan tänään?  

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.  Annatko pyllyä?  Muista että et osaa kieltäytyä, missä nähdään?

Vierailija
2/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan tule valituksi, niin et lähetä mitään sähköpostia, vaan odottelet ihan rauhassa.

Vierailija
4/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. olen työllistynyt muualle. hyvää kevättä ja haiistakaa viittu!

Vierailija
5/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilanne oli minulla. Sanoin, että kemiat ei kohtaa.

Seuraus oli selvityspyyntö työkkäristä. En saanut karenssia.

Se ä mmä, joka haki työntekijää, on läpeensä kyllästynyt. Haukkui entiset, nykyiset työntekijät ja hakijat lyttyyn.

Vierailija
6/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että pitäkää tunkkinne.

t: elämää paljon nähnyt mummo 

Vierailija
7/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ä mmä, joka haki työntekijää, on läpeensä kyllästynyt. Haukkui entiset, nykyiset työntekijät ja hakijat lyttyyn.

Miten työkkäri saa tietää, jos kieltäytyy jostain työpaikasta?

Vierailija
8/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en pääse jatko haastatteluihin ihan heti kun noro iski.

Aurinkoista kevättä 

Vierailija
9/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää mietin tota, että jos kieltäytyy, niin menettääkö tuet? Mistä työkkäri sais muka tietää. Ei kai ne nyt kaikkea pysty valvomaan? Mun mielestä ne ei edes tarkista niitä 4 työpaikka, jota on pakko hakea. 

Vierailija
10/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt ihan rauhassa saatko paikan. 

Vierailija
11/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota nyt ihan rauhassa saatko paikan. 

Ja sitten kieltäydyn? Helpottaa heidän hommaansa, jos laitan viestiä, "älkää valitko minua"

Vierailija
12/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää mietin tota, että jos kieltäytyy, niin menettääkö tuet? Mistä työkkäri sais muka tietää. Ei kai ne nyt kaikkea pysty valvomaan? Mun mielestä ne ei edes tarkista niitä 4 työpaikka, jota on pakko hakea. 

Eikö omalle työnhaku sivustolle pidä tehdä jokin ilmoitus asiasta? Sieltä huomaavat.

Vierailija
13/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi niin, että se ä mmä ilmoitti työkkäriin, että karenssi pitää minulle antaa. Ei onnistunut. En saanut karenssia. Se ä mmä kiristi karenssilla ja huusi puhelimessa, että "Sinähän saat 'karanteenin'." Se oli niin raivoissaan kun ei saanut seuraavaa uhria.

Vierailija
14/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se työnantaja ilmoittaa sinne työkkäriin víttuillessaan ja vittúuntúneena.

Vierailija
15/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot tietysti, että tällä kertaa valinta ei kohdistunut teihin.

Vierailija
16/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö omalle työnhaku sivustolle pidä tehdä jokin ilmoitus asiasta? Sieltä huomaavat.

Pitää tehdä 4. Sinne vaan kirjoitetaan mihin on hakenut. Mutta kun kukaan ei ainakaan multa tarkista, olenko oikeasti hakenut näihin neljään. Itse olen hakenut oikeasti niihin neljään, mutta jotenkin jäi olo, että tonne nyt voi kirjoittaa vaikka ei olis hakenutkaan johonkin. 

Vierailija
17/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei välttämättä saakaan tietää eikä varmaan tarkista haettuja paikkoja  jos et heille  itse kerro. Jos saisivat niin luulen että joku karenssi tulee.

Vierailija
18/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä yritys joka rekrytoi toimii vasikkana.

Vierailija
19/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mulla on tarkkaa. 4 työpaikan hakua kuukaudessa ja muutaman kuukauden välein haastattelu. Siinä haastattelussa käydään läpi haettuja paikkoja ja kysytään mitä aion tulevaisuudessa (opiskelut, alat). Tarkkaa on. Onko tuo joka huutelee ettei kukaan tarkistele, huomannut omalta sivultaan työmarkkinatorilta sitä haastatteluaikaa? Kuulostat siltä ettet ole. Jos missaat sen haastattelun, päädyt karenssin heti.  

Vierailija
20/40 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Monta hakua meneillään. Kahdessa paikassa olin työhaastattelussa. Toiseen haluaisin ja toiseen en. Ärsyttää. Tietenkin käy niin, että se mihin en halua ottaa ensin yhteyttä ja sitten en kehtaa kieltäytyä. Sitten soittaa se johon haluaisin, niin pitää kieltäytyä, kun otin jo sen ei halutun työn  vastaan. AARGGGGHHH!!!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme