Mitäs pösäjengi? Tänään olisi luvassa puoli kymmeneen mennessä 60sent/kwh hintaa
Tuo kuulostaa jo melko hinnakkaalta.
Kommentit (44)
Seuraako joku noita hintoja oikeasti? 😅
Ei tunnu missään
T:pitkäaikaistyötön
Kannattaisiko sun hankkia jotain ammattiapua tohon pakkomielteeseen? Ei ole ihan normaalia että tuo on elämän koko sisältö.
No voi j**alauta, eikö nämä pakkaset ikinä lopu. Kesällä vaihtuu soppari määräaikaiseen todella liukkaasti, huijausta koko pörssisähkö.
Ei lasketa pennejä meillä. Tietenkin jotain päiviä ja viikkoja talvella pörssisähkö on hinnoissaan. Normaalia kysyntää ja tarjontaa, ei syytä paniikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu missään
T:pitkäaikaistyötön
Mullakin on Kela Gold...
Meille on odotettavissa 1800 euron sähkölasku...
Mummon sähköpeittoa ei pistetä päälle näillä hinnoilla. Odottakoon, kunnes tuuli alkaa puhisemaan.
Masentavaa. Emännän koirien takia meillä pitää olla mm. kolme arkkupakastinta hurisemassa jotka eivät todellakaan ole sitä uusinta mallia, ja tietenkin kenneltiloissa lämmitykset päällä. No, eipähän tarvitse akan motkottaa kun omaan moottoripyöräharrastukseeni menee rahaa. Kyllä tässä saa silti ylitöitä painaa.
Ens kesänä pitää alkaa säästämään jo muutama tonni talven laskuja varten.
- pörssipetteri -
Ei kiinnosta. Ei sähkölämmitystä, joten kuun kertynyt sähkölasku oli eilen 28 euroa. Ymmärrän että sulla ei ole välttämättä varaa.
Tänään on liian kallista keittää aamukahvit :(
Vierailija kirjoitti:
Ei lasketa pennejä meillä. Tietenkin jotain päiviä ja viikkoja talvella pörssisähkö on hinnoissaan. Normaalia kysyntää ja tarjontaa, ei syytä paniikkiin.
Kyllä nyt on ollut poikkeuksellisen kallista kuluvana vuonna.
Toteutuneet keskihinnat
Tammikuu 14.72 snt / kWh
Helmikuu 20.45 snt / kWh
Nämä luvut ilman marginaalia
Vierailija kirjoitti:
No voi j**alauta, eikö nämä pakkaset ikinä lopu. Kesällä vaihtuu soppari määräaikaiseen todella liukkaasti, huijausta koko pörssisähkö.
Minä vaihdoin joulukuussa 6 kk kiinteään. Juuri oikeaan aikaan
Ei vie muut asiat nyt sähköä mulla kun jääkaappipakastin. Ei mun taloutta kaada.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Seuraako joku noita hintoja oikeasti? 😅
Talonsa sähköllä lämmittäjät seuraa. Meillä menee yli 100 kWh/vuorokausi sähköä.
Pösällä se olis tänään 23 euroa mut kiinteällä se on 7 euroa/vrk.
Hintaero on merkittävä.
Tuskin malttaa odottaa, kun "datakeskukset" alkavat pörisemään.
Paleltaa...