Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen vanhaan urheilun arvokisoja katsottiin koulussa

Vierailija
18.02.2026 |

Kun olin 5-6 luokalla 90-luvun alussa, opettaja oli tuonut oman matkatelevision luokkaan. Ja katsottiin ainakin hiihtoa. Onnistuisiko nykykouluissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi liian synkkää.....

Vierailija
2/6 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin muistan että ala-asteella katsottiin kisoja. Kivoja muistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 70-luvullakin katsottiin.

Vierailija
4/6 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyny tkoulua 80-, 90- ja 2000-luvuilla, eikä ikinä ole katsottu urheilua koulussa. Lapseni on kasilla, eikä hänkään ole koskaan kertonut että koulussa olisi katsottu urheilua. Onneksi, koulussa ollaan vähän muista syistä.

Veikkaan että ap:n open toiminta ei ollut sallittua silloinkaan. Tunnilla olisi varmasti opetussuunnitelman mukaan pitänyt tehdä jotain aivan muuta.

Vierailija
5/6 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyny tkoulua 80-, 90- ja 2000-luvuilla, eikä ikinä ole katsottu urheilua koulussa. Lapseni on kasilla, eikä hänkään ole koskaan kertonut että koulussa olisi katsottu urheilua. Onneksi, koulussa ollaan vähän muista syistä.

Veikkaan että ap:n open toiminta ei ollut sallittua silloinkaan. Tunnilla olisi varmasti opetussuunnitelman mukaan pitänyt tehdä jotain aivan muuta.

Meinaatko että kisoja katsomalla ei voi oppia mitään?  

Vierailija
6/6 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, miten oppimistulokset ovat 2000-luvulla romahtaneet, se, että 90-luvulla katsottiin suomalaisten arvokisamenestystä koulutunnilla, ei kyllä vaikuttanut kuin korkeintaan yhteishenkeä kohottavasti. Kyllä nykykoulun ongelmat ovat muualla. Harmi, ettei lapsen koulussa ollut edes mainittu olympialaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi