Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa pohtimaan työpaikka-asiaa kanssani

Vierailija
18.02.2026 |

Asun tosi pienellä paikkakunnalla. Olen etätyössä joka on alallani ihan ok palkalla, 3200€/kk brutto. Ihan ok työ, päivätyö ja viikonloput vapaat. Työpaikka itsessään on toisella paikkakunnalla. Tällä hetkellä ei ole tietoa että ketään irtisanottaisiin tai lomautettaisiin, mutta säästöpaineita on, ja siksi olen miettinyt että jos omalla paikkakunnalla avautuisi oman alani työpaikka (erittäin harvinaista), sitä täytyy vakavasti harkita. Tämä siksi, etten vaikean sairauden vuoksi pysty käymään työssä toisella paikkakunnalla.

Nyt tuli työpaikka auki ja minulla olisi siihen erittäin hyvät mahdollisuudet. Mutta. Työ on alkuun vain osa-aikainen, noin 20 tuntia viikossa, myös iltoja ja viikonloppuja, työaikoihin pystyy vaikuttamaan. Vasta syksyllä tunteja tulisi olemaan enemmän. Palkka olisi kokoaikaisessakin useita satasia vähemmän kuin nyt.

Totuushan on, etten voi siirtyä tekemään pelkkää osa-aikatyötä, eli jos pelaisin varman päälle ja olisin terve, voisin ajatella tekeväni tuota työtä oman työni ohessa. Eli, päivät vanhaa työtä ja iltaisin/viikonloppuisin tätä uutta työtä. Sitten syksyllä miettiä mitä teen, kun uudessa tunnit lisääntyisi. Mutta en kertakaikkiaan usko jaksavani.

Jos taas en hae paikkaa ja tuohon valitaan joku muu, niin hänellehän ne syksynkin tunnit menisi, eli tilaisuuteni oli siinä. Tuurillani siinä kohtaa tulisi tietysti lomautus tai potkut omasta työstä, mutta no ei välttämättä.

Omassa päässä pyörittely ei auta, joten saisiko mielipiteitä ja näkökulmia? Kiitos.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et voi sysätä vastuuta muille

Mitäh? 😂 Ap

Vierailija
22/22 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittelin asiaa eilen ja ei, en hae paikkaa. Pidän nykyisen niin kauan kun voin. Näillä mennään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän