Onko normaalia, että vauva ei säikähdä kun lasi tippuu maahan?
Tilanne meni siis näin. Kävelin 7 kk poikani ohi lasi kädessä ja se tipahti vahingossa lattialle. Vaikka poika sattui olemaan selin minuun hän ei reagoinut mitenkään. Ei siis alkanut itkeä.
Kuulossa lapsella ei ole vikaa. Mistä siis voi olla kyse? Tuntuu jotenkin oudolta. Ikään kuin ei olisi säikähtänyt ollenkaan. Onko normaalia vai olenko vainoharhainen?
Kommentit (10)
On normaalia. Ei niin pieni tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Eikä nähnyt taakse. Aikuiset opettavat kai käytöksellään reaktioita, turhiakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä heitellään laseja lattialle? Taitaa olla jotain ongelmia?
Miksi teillä ollaan noin typeriä? Taitaa olla vikaa ymmärryksessä?
Ei lasin särkymisääni ole millään tavoin pelottava, puhelimesi varmaan piippailee, surisee ja soi paljon häiritsevämmin, mutta vauva tottunut eikä jaksa kiinnostua.
Enemmän huolestuisin jos vauva säilkyy joka risahdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä ollaan noin typeriä? Taitaa olla vikaa ymmärryksessä?
Miksi sinulla on patoutunutta vihaa ja aggressiota?Taidat olla intensiivisen terapian tarpeessa.😩
Paukauta kattilan kansia yhteen. Ei tietenkään korvan juuressa. Jos ei edes hätkähdä, vie lastenlääkäriin kuulotutkimukseen ainakin.
Mun nuorin ei säikähtänyt vauvana mitään. Kiitos sisaruksen.
Meillä vanhin lapsi pienenä säikkyi pienestä, nuoremmat ei läheskään samalla tavalla kun tottuneet ääniin. Joku lasin särkyminen itsessäänhän on tosi pieni ääni, ainakin minulla enemmänkin se mielleyhtymä aiheuttaa säikähdyksen ei itse ääni. Luulisin että säikähtäisi jos pudotat jonku teräskattilan tms. kovalle lattialle mutta mitä väliä tällä sinänsä on? Elämä on paljon helpompaa jos lapsi ei pelkää jokaista kovaa ääntä