Työvelvoite, eli työttömyystuen vastikkeellisuus OFFICIAL
Syksyisin löytyis marjojen ja sienien keräämistä. Nämä voitais sitten hyödyntää esim. kouluissa, sairaaloissa yms.
Roskien keräämistä teiden varsista voisi myös harrastaa. Nyt sitä ei tee yhtään mikään taho, niin ei varmaan ole keneltäkään pois.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä niillä kaikilla risuilla oikein tehdään?!
Käytetään energiapoltossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa risujenkerääjien työvälineet, vakuutukset, työterveyden, kilometrikorvaukset ja eläkemaksut?
Työvälineet saa kaupungin varastolta, jos ei omia ole. Työterveyttä ei tarvitse, koska hän ei ole työsuhteessa. Välittömät kyseisestä työstä johtuvat vammat toki hoidetaan. Mitkä kilometrikorvaukset? Kuljetus metsään hoidetaan kaupungin pakettiautolla, ta mennään kävellen jos metsä on lähistöllä. Mitkä eläkemaksut?
Kerro lisää tuosta kaupungin taikavarastosta. Määrärahat on niin tiukilla, ettei kunnon työvälineitä ja tarvikkeita tahdo saada edes työpaikoille tarpeeseen.
Jäin miettimään myös tuota pakettiautolla kuljettamista. Niihinhän mahtuu yleensä kuljettajan lisäksi 2 matkustajaa. Suomessa on Euroopan korkein työttömyys, joten pakettiau
Merkittävä osa määrärahoista on jo olemassa, sillä ne muuttavat vain muotoa etuuksista palkkatuloiksi.
Palkkatuloissa voi olla korkeat työnantajan sosiaaliturvamaksut, mutta niin on myös yleistuessa 25% verot, kuten etuuksissa on.
Vierailija kirjoitti:
Ruoskitaan Purraa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ne risut kannetaan eduskuntatalon eteen ja sytytetään iso rovio, joka palaa niin pitkään kuin Suomessa on työttömyyttä?
Aika hidasta puolikuntoisena vanhana kerätä risuja tai marjoja... Seisoskeluksi tai istuskeluksi mättään päällä menee ja eihän siitä omin avuin enää pääse ylös. Mutta onpahan valmiina siellä kun aamu koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetään energiapoltossa.
Kuten sinutkin.
Tälläkin hetkellä esim. Baltian maissa ihmisille opetetaan suomen kieltä että voisivat tulla Suomeen töihin. Suomalaisille ei siis työt maita, koska liian avokätinen sossuturva. Kyllä tehtävää työtä riittäisi jos vaan viitsittäisiin tehdä, ei se siitä jää kiinni.
Kyllä tekemätöntä työtä on vaikka millä mitalla, kunhan vain olisi työhaluja.
Tanskan mallista unohtui se 680 e tienaaminen minimi toimeentulotuen päälle joka on siellä 1400 e kk. Tuo 680 ei vaikuta muihin tukiin. Tämä osapöivätyö tms kuittaisi työvelvoitteen.
Vanhusten ulkoiluttaminen myös yksi tehtävä josta valitetaan ettei sitä tee kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei auta jos palkkatyöt korvataan palkattomilla velvoitetöillä.
Ei korvata, vaan tehdään sellaista työtä mitä kukaan ei tällä hetkellä muuten tee.
Tekisi, jos siitä maksettaisiin palkkaa. Joten ihan palkkaa vastaan voisin minäkin kerätä roskia. Olen itse töissä eikä varsinaisesti asia koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä esim. Baltian maissa ihmisille opetetaan suomen kieltä että voisivat tulla Suomeen töihin. Suomalaisille ei siis työt maita, koska liian avokätinen sossuturva. Kyllä tehtävää työtä riittäisi jos vaan viitsittäisiin tehdä, ei se siitä jää kiinni.
Kunhan eivät mene alihankintafirmoihin, missä on veroja jätetty maksamatta ja lisiä ja....
Valtion kassassa ei ole rahaa työvelvoitteeseen. Matkat, työvaatteet, vakuutukset, kulukorvaukset yms. laskusta tulisi valtava.
Olin varma että tämä laajenisi myös suomalaisiin. Minä olen pitkäaikaistyötön yhden lapsen yh. Sairauslomia takana useita mutta työkyttömyyseläkkeelle en pääse..
Joudumme hakemaan tt tukea lapsen kanssa joka kk kun asumistuen maksimi on 500 e kk ja vuokra 860 e kk ja vesimaksu 40 e. Työmarkkinatuki 580 e kk ja lapsilisä ja elatustuki eivät riitä vuokran loppuosaan ja meidän kahden elämiseen. Tilapäisesti toki voimme tulla toimeen 400 eurolla maksaen siitä Hsl bussiliput,puhelimet, ruuat mutta enme vuosia kuten nyt.
Kaikki yksinhuoltajat jotka ovat työttömiä,,ilman pääomatuloja, asuvat vuokralla joutuvat hakemaan tt tukea kun yksinasuvat eivät jos löytävät edullisen asunnon ja nyt niitä on tarjolla. Me emme teinin kanssa yksiöön mahdu.
Ja puhe siitä että muuta maalle halpaan asuntoon voi jättää pois, minulla ei ole ajokorttia joten asunnon tulee sijaita hyvien kulkuyhteyksien päässä eikä mikään kunta ei halua lisää työttömiä asumaan enkä uskalla muuttaa yksityisen vuokraamaan asuntoon.
Yksinhuoltajavanhempien avulla Suomi nousuun!
Yrityksille työnantovelvoite sakon uhalla? Työnhakuvelvoite ei tunnu nostattavan työpaikanantamisintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten ulkoiluttaminen myös yksi tehtävä josta valitetaan ettei sitä tee kukaan.
On työttömät tehneet tota työkokeiluna.
Lupiinien hävittäminen, marjojen keruu, ruoanlaitto kouluissa ja sairaaloissa. Ei ole vaikea keksiä missä tekijöitä tarvittaisiin.
Sdp on vaihtoehto, ellei halua Suomen työttömiä pakkotöihin "risusavottaan"
EU:n korkeimman kasvavan työttömyyden maassa Suomessa, jossa on jo yli 350 000 työtöntä työnhakijaa ja 140 000 pitkäaikaistyötöntä sekä korkeimmat konkurssit 30 vuoteen 2024, 2025 ja tammikuussa 2026 ei monikaan voi olla varma työpaikan säilymisestä.
Siksikö ansiotuloveroja ja työttömyysvakuutusmaksuja on palkansaaja maksanut, että työttömäksi jouduttuaan laitetaan pakkotyöhön sosiaaliturvan vastineena persujen ja kokoomuksen tahdosta?
Äänestämällä voit valita. Äänestämättä jättäminen kasvattaa vain kokoomuksen ja RKP:n ääniosuutta vaaleissa, joten se ei ole vaihtoehto, jos ei halua porvarien "risusavottaan" marssia.
= Yhyy yhyy yhyy mulla on nii kurjaa paskaduunissa ei saa ryypätä vapaasti ja pitää herää aamul