Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyväksytte nykyisten valmisvaatteiden tason?

Vierailija
17.02.2026 |

Laadultaan käynnössä kaikki vaatteet on ala-arvoisia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksykään. Jos löydän hyvän puuvillaisen vaatteen, ostan kaksi. Teepaitoja ostin varmaan kymmenen, kun löysin hyvän.

Kesän aikaan käyn kaupoilla, halveksin keinokuiturättejä ja palaan tyhjin käsin. 

Vierailija
22/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta huonoa laatua. Ostan hyvää laatua ja loput teen itse.

Mistä ostat laadukkaita vaatteita?

Pienvalmistajilta pääasiassa. Suomalaisista hirmoista olen suosinut paitsi Suomessa, myös EU-alueella valmistavia suosikkejani, esim. Hujaus, Toive, Kaiko, Nakoa... Suuren osan vaatteistani ostan Miela Designroomin kautta tai sitten netistä suoraan valmistajilta.

Paljon teen itse. Kankaat ostan yleensä esim. Unkuri, Laatukangas jne. Kuosillisia painatan myös itse, mutta ne pitää tilata Liettuasta. Olen tyytyväinen käyttämäni painon pohjakankaiden laatuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaihtoehtoja minulla olisi? Käytän vanhoja vaatteita niin pitkään kuin mahdollista ja uusia ostan mieluummin kirppareilta käytettyinä. Monet niistä kestävät kauemmin kuin kaupasta uutena ostetut.

Neuleita teen itse, mutta ompelu ei ole minun lajini. Kankaat ovat nykyisin myös laaduttomia ja kalliita.

Vierailija
24/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moista huomannut. Ostan keskihintaisia vaatteita enkä henkkamaukkarytkyjä.

Vierailija
25/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa valita, sillä ruhonsa verhoaa mihin rahat riittää.

Näin on.

Vierailija
26/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä löytää vaatteita jotka kestävät aikaa. Ne on kyllä tehty vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
27/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te niitä huonolaatuisia löydätte?

Kaikista liikkeistä.

Temusta

Vierailija
28/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän ostaa niin hyvää kuin voin. Katson materiaalin tarkkaan. Ja saumat. Hyvä materiaali tuntuu sormissakin hyvälle.

Mitä materiaalia suosit?

Luonnonkuituja. Puuvillaa, villaa, viskoosia varauksin. Silkkiä myös jos siihen on varaa. Jos kankassa on polyamidia otan sen mieluummin kuin polyesterin. Polyesteri on kylmää ja ohutta. Sillä ei ole lämpöominaisuuksia yhtään. 

Vierailija
29/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän ostaa niin hyvää kuin voin. Katson materiaalin tarkkaan. Ja saumat. Hyvä materiaali tuntuu sormissakin hyvälle.

Mitä materiaalia suosit?

Luonnonkuituja. Puuvillaa, villaa, viskoosia varauksin. Silkkiä myös jos siihen on varaa. Jos kankassa on polyamidia otan sen mieluummin kuin polyesterin. Polyesteri on kylmää ja ohutta. Sillä ei ole lämpöominaisuuksia yhtään. 

Ah, unohdin pellavan. Ostan mielelläni myös pellavavaatteita. Joko 100% tai vaikka puuvilla-pellavana. 

Vierailija
30/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita vaatteita olen saanut ainakin Alpalta ja Bypiakselta. Kannattaa suosia täyttä kashmiria, alpakan villaa, silkkiä yms, ei sekoitteita. Aitoa villavaatetta ei tarvitse pestä juuri koskaan ja kunnon materiaalit ovat siinäkin mielessä ekoteko.   

Vierailija
31/31 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä materiaalia suosit?

Ah, unohdin pellavan. Ostan mielelläni myös pellavavaatteita. Joko 100% tai vaikka puuvilla-pellavana. 

Mulla on kesämekko viskoosi-pellavaa. Tosi mukava materiaali. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän