Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perhepedissä nukkuminen teistä outoa?

Vierailija
17.02.2026 |

Minusta maailman luonnollisin asia. Itsekin olen nukkunut 6v asti ja nyt omat 3 ja 5v nukkuu edelleen. Ei mitenkään ahtauduta samaan sänkyyn vaan omat patjat lattialla vierekkäin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei outoa, mutta turhaa ja typerää levitellä jotain patjoja lattialle kun omat sängyt on keksitty. Kuusivuotiaana mä luin iltaisin omassa sängyssä, ei olisi tullut mieleenkään nukkua isin ja äitin välissä.

Vierailija
2/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikille omat sängyt, mutta usein nukun lasten kanssa isossa sängyssä kolmisin. Mielestäni alle kouluikäisten kanssa siinä ei ole mitään outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on japanilainen ja asutaan Osakassa. Täällä on aika tavallista että perhe nukkuu jopa 10v asti samassa sängyssä. Nykyään ehkä yhteiskunnan länsimaalaistumisen myötä harvinaistunut mutta miehenikin kertoi nukkuneensa äidin vieressä kahdeksanvuotiaaksi asti. Mielestäni siinä ei ole mitään outoa. Kyllä lapsi ihan luonnostaan haluaa olla vanhempien lähellä ja osaa itse kertoa kun kaipaa omaan sänkyyn.

Vierailija
4/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan ole nukkunut vanhempieni vieressä, enkä omien lasteni, jotain yksittäistä sairastapaus-poikkeusta lukuunottamatta. Mulle ajatus perhepedistä on vastenmielinen, haluan nukkua rauhassa ja niin että minulla on paljon tilaa.

Vierailija
5/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v asti ok. Sen jälkeen omaan sänkyyn, enkä ota enää viereen.

Vierailija
6/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi sitäkään vähää nukkunut, mitä nyt  nukuin lasten ollessa pieniä. Joka käden ojennukseen ja jalan hipaisuun olisin herännyt siinä ahtaudessa. Mutta nukkukoot he, joille se sopii. Ei se minulta ole pois. Eräs puolituttuni kertoi pojan saaneen rippilahjaksi oman sängyn. Se oli outoa. 

Vierailija
7/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjat lattialla. Mitä vtun sossun kanta-asiakkaita te olette? 

Vierailija
8/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä trendi on ollut minusta aivan älyttömän outoa ja perverssiä aina.

Vierailija
9/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on wee tee asian ytimessä: homeiset vaahtomuovipatjat paskaisella permannolla kostumassa ja homehtumassa lisää. 

Normaalit ihmiset hankkii esim. kolme runkopatjasänkyä ja nukkuu niillä. Ne voi kiinnittää toisiinsa vaikka ruuvipuristimilla.

Vierailija
10/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä olisi sitäkään vähää nukkunut, mitä nyt  nukuin lasten ollessa pieniä. Joka käden ojennukseen ja jalan hipaisuun olisin herännyt siinä ahtaudessa. Mutta nukkukoot he, joille se sopii. Ei se minulta ole pois. Eräs puolituttuni kertoi pojan saaneen rippilahjaksi oman sängyn. Se oli outoa. 

Miksi pitäisi olla ahdasta? Ei mulla ole ikinä niin pintä makuuhuonetta ollut, ettei siihen mahtuisi kolme runkopatja- tai jenkkisänkyä rinnakkain.

Vierailija
11/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa siinä on että nukkuu patjalla? Itse asun yksin mutta nukun lattialla jousipatjalla ihan vaan siitä syystä että en koe tarvitsevani sänkyä. Ja en ole sossun kanta-asiakas vaan hyvätuloinen. Miksi sänky on jotenkin pakollinen, oletteko kaikki niin läskejä että ette pääse lattialta ylös?

Vierailija
12/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen perheen oma ratkaisu miten nukutaan.Jotkut lapset tarvitsee yölläkin vanhemman lähelleen.

Tärkeintä et jokainen saa nukutuksi.

Tämä on asia joka ratkaistaan perheen sisällä, nukkumisjärjestys.

Vierailija
13/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen on mulle niin tärkeää, että en ota lasta sänkyyn sitä pilaamaan. Kyllä meillä lapsi nukkuu omassa sängyssä, on nukkunut alusta alkaen. 

Miehen vieressä nukun, hipsutellaan ja halaillaan, hoidetaan parisuhdetta. Ei siinä lapselle ole tilaa.

Vierailija
14/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasti oman mielenterveyden kun kaksoset olivat tarhaikäisiä. Muuten olisin pitkin yötä juossut rauhoittelemassa sängystä toiseen. Ja mekin käytettiin hetki tuota patjasysteemiä..hyvin toimi kun imuroi ja tuulettaa säännöllisesti

Vierailija
15/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepeti ja patjat lattialla. Tuli mieleen Corleonen perhe kun mafiasota käynnistyi. Oletteko siis paskalähiön Corleoneja?

Vierailija
16/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa siinä on että nukkuu patjalla? Itse asun yksin mutta nukun lattialla jousipatjalla ihan vaan siitä syystä että en koe tarvitsevani sänkyä. Ja en ole sossun kanta-asiakas vaan hyvätuloinen. Miksi sänky on jotenkin pakollinen, oletteko kaikki niin läskejä että ette pääse lattialta ylös?

Kyse on siitä, että sun patjasi kerryttää kosteutta lattiaan. Kohta on homeessa sekä sinä että sun kermainen perse. Ja sitten sinä alat ruikuttaa ja potea "sisäilmaongelmaa" kun oikea ongelma on se, että nukut homeessa.

Vierailija
17/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään perheriviin perhepetiin perheunille. Perhehuomenna perhetuttu tulee perhelounaalle, sitten mennään perhetalkoisiin ja perhekävelylle.

Vierailija
18/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kertoi että hänen poikansa nukkui vanhempiensa vieressä vielä 13-vuotiaana. Nyt poika on 17. En ole viitsinyt kysyä vieläkö.

Vierailija
19/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla ahdasta? Ei mulla ole ikinä niin pintä makuuhuonetta ollut, ettei siihen mahtuisi kolme runkopatja- tai jenkkisänkyä rinnakkain.

Minulla on niin monta lasta, ettei kolmekaan sänkyä olisi riittänyt. 

Vierailija
20/22 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukumme koko kolmihenkinen perhe samassa huoneessa, mutta kaikilla on oma sänky jossa pysytään. En näe ongelmaa, tytär on nyt 4v ja kuvittelisin että kouluiässä alkaa kaivata enemmän omaa huonetta. Inhoan kyllä sanaa perhepeti ja muutenkin ihan vierekkäin nukkuminen ei olisi kivaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi