Muita joilla vakava masennus ja käytte töissä?
Miten jaksatte työnne ja arkea ylipäätään? Onko sinulla jokin lääkitys ja kun alunperin menit lääkäriin niin miten siellä suhtauduttiin asiaan, miten tutki ja olitko sairaslomalla? Entäpä työnantajan suhtautuminen?
Kommentit (22)
Vakavaa masennusta sairastava ei kykene tekemään töitä.
Diagnoosia ei ole,mutta todennäköisesti olen ainakin jossainmäärin masentunut. Sinnillä koetaan selvitä töistä ja arjesta...niin pitkään kun ei enää selvitä
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Nykyään vain pientäkin alakuloisuutta väitetään masennukseksi.
Keskivaikea masennus. Piti mennä parempaan mutta meneekin huonompaan
Vierailija kirjoitti:
Ok. No, omat pisteeni oli 35 ja töissä käyn.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitkä pisteet? Ikinä kuulukkaan sellaisesta.
T: vaikeasti masentunut ja työtön.
BDI-pistemäärä ei suoraan kuvaa työ- ja toimintakykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan yleisessä käytössä oleva mielialakysely/pisteytys. Se tehtiin minulle jo vuosia sitten ja tässä porskutan, samassa jamassa tai oikeastaan heikommassa, koska elämässä satanut niin paljon paskaa niskaan viimeisen vuoden aikana ja äsken taas lisää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole minäkään mistään pisteistä kuullut. Olen sairastanut vaikean masennuksen 15v sitten ja jouduin olemaan 2v pois työelämästä. Paranin terapialla, levolla ja lääkityksellä ja palasin takaisin työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta kertoo paljon. Itselläni ylivirittynyt velvollisuudentunne joka pitää ja pakottaa töihin. Nyt vain sellainen olotila, että jos työterveyteen menisin niin romahtaisin siellä aika pahasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pystyn just ja just selviydyn. Lääkäriin en mene. Todella masentunut ja burnout. Pian lopetan kylläkin työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole minäkään mistään pisteistä kuullut. Olen sairastanut vaikean masennuksen 15v sitten ja jouduin olemaan 2v pois työelämästä. Paranin terapialla, levolla ja lääkityksellä ja palasin takaisin työelämään.
Erikoista, koska ovat hyvin yleisesti terveydenhuollossa käytössä. Googleta "masennustesti".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla 38, tuo toinen joka käy töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pystyn just ja just selviydyn. Lääkäriin en mene. Todella masentunut ja burnout. Pian lopetan kylläkin työt.
Pakko on töissä kåydä, tähän soppaan en voi enää lisätä taloudellistakin hätää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kelan lääkärin mielestä kykenee ja eritoten jos on työtön työnhakija. Tämän työkykyisempää ihmistähän ei kelan lääkäreiden mukaan olekaan.
Miksi ap jatkat pään hakkaamista seinään, vaikka tiedät sen sattuvan? Siis jatkat samaa elämää, vaikka teidät olevasi masentunut? Ei se paremmaksi itsestään tule, vaan syvennät tuota olotilaa ja palautumisesta tulee aina vaan vaikeampaa ja hitaampaa. Itse sain burnoutin (en suosittele kenellekään!), ja työterveydessä kaikki olivat aivan ihania! Sain heti alkuun kunnolla tukea ja apua, nyt terapia käynnissä ja sisäinen työstö rullaa eteenpäin. Jos huomaatte mitään ongelmia masennuksen, uupumuksen tai ahdistuksen kanssa, menkää lääkäriin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Tää on pitkä prosessi ja jos kuluttaa itsensä ihan loppuun, sieltä nousu on aina vaikeampaa kuin puolivälistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta kertoo paljon. Itselläni ylivirittynyt velvollisuudentunne joka pitää ja pakottaa töihin. Nyt vain sellainen olotila, että jos työterveyteen menisin niin romahtaisin siellä aika pahasti.
Ap
Aivan sama tilanne. Kun olen liian kiltti ja tunnollinen. Muut saikuttaa pikku päänsärkyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aivan sama tilanne. Kun olen liian kiltti ja tunnollinen. Muut saikuttaa pikku päänsärkyä
Päästä irti tosta asenteesta. Pitäisikö sunkin ottaa saikkuja herkemmin? Ne "pikkupäänsärystä" saikuttajat tietävät omat voimavaransa ja saikulle jääminen ajoissa on just sitä itsestänsä huolehtimista. Sinä saat tehdä just samalla tavalla, ja sitä ei estä mikään muu kuin sisäinen ankara aikuisesi. Haistata sille pitkät ja ala huolehtia itsestäsi.
Olen ollut masentunut 15 vuotta. Lääkkeitä syönyt yhtä kauan. Olen perheetön luuseri ja semisyrjääntynyt. Lääkityksellä pysyn kasassa. Työ jotenkin auttaa pysymään kasassa. Lomilla menetän elämänhallintani, valvon yöt ja nukun 17 tuntia päivässä.
Se ei ole mahdollista.