Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut naiset laihtuvat luonnostaan raskauden jälkeen ja jotkut lihovat

Vierailija
16.02.2026 |

Eikä se luonnostaan lihova ryhmäkään tee mitään väärin, mutta asiasta ei juurikaan puhuta. Raskauden jälkeen laihduttaminen voi myös jopa nostaa naisen painoa, koska stressihormoni kortisoli nousee joten lopputuloksena on nesteen kertyminen kehoon. 

Joillain myös paino nousee pysyvästi monta kiloa raskauden jälkeen eikä laske siitä enää koskaan. Kyse ei ole edes lihomisesta vaan muista kehon fysiologisista muutoksista. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma painoni oli ennen raskautta 64 kg, raskauden jälkeen 67 kg ja laihdutusyritysten jälkeen 70-72 kg. Lopulta lopetin laihdutuksen, koska en yönälältä saa enää nukuttua joten olkoon, olen sitten pullukka. Pituutta on 166 cm. ap

Vierailija
2/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan laihtuvat syövät vähemmän kuin luonnostaan lihoavat.

Luonnostaan lihoavat ovat pihalla verbien oikeinkirjoituksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko liittyä kuitenkin aktiivisuuden muutokseen. On tottunut syömään jollain tavalla ja on aiemmalla aktiivisuustasolla ollut tasapainossa kulutuksen suhteen. Osalla sitten sellainen aktiivisuus vähenee lapsen saannin myötä, osalla taas ei.

Itse olin ennen ensimmäisen lapsen saamista ihan sohvaperuna, syömiset oli tasapainossa ja olin normaalipainoinen. Sitten tykkäsin tehdä ensimmäisen lapsen kanssa tosi pitkiä 2-3 h vaunukävelylenkkejä ja laihduin niin, että neuvolassakin sanottiin, että ei saa enää pudota paino. En siis pyrkinyt laihduttamaan, vaan huomaamatta aktiivisuustaso oli noussut. 

Vierailija
4/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/5 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-90-luvuilla oli tosi harvinaista että kukaan lihoi raskauden takia tai ei palautunut normaalipainoon.

Itsekin painoin vielä kolmannen jälkeen 55kg. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi