Työtön, yli 55-vuotias....
Olen koko elämäni tehnyt pätkätöitä. Sijaisuuksia, määräaikaisia työsuhteita, mutta ei yhtään vakituista. Olen hakenut vaikka kuinka montaa vakituista työpaikkaa, mutta aina hakuprosesseissa olen jäänyt varasijalle. Haluan tehdä töitä, joten olen ottanut vastaan kaikki pätkätyötkin. Työvoimatoimistosta olen saanut kommentointia, että "näyttää huonolta sinun työhistoriassasi, että kelpuutat lyhyetkin sijaisuudet." Mutta kun haluan olla ennemmin töissä, kun työttömänä! Nyt taas jälleen kerran määräaikainen työsuhteeni on päättynyt (1,5 v. sijaisuus) ja olen jäänyt työttömäksi. Minulla on ammattitutkinnot ja työkokemusta, sekä olen pitänyt ammattitaitoani yllä koulutuksilla. Viimeisenä työpäivänä sain paljon lahjoja ja pidettiin puheita kuinka hyvä ja ahkera työntekijä olen. ja harmiteltiin, että ei ole tarjota vakituista työtä. En vaan ole vielä löytänyt sitä loppuelämän työpaikkaa vaikka kaikkeni yritän. Missä vika? Miksi pääsen aina työhaastatteluihin, mutta sitten loppumetreillä jään kuitenkin varalle. Työhaastattelussa olen huoliteltu ja siisteissä vaatteissa ja teen parhaani, että kerron osaamisestani. Ei vaan natsaa. Nyt olen myös alkanut ajattelemaan, että onko töitä enää tämän ikäiselle? Vieläkö on mahdollista päästä vakituiseen työsuhteeseen? Pitäisikö minun kouluttautua täysin uudelle alalle? Ja mikä tämä ala voisi olla? Nykyinen ammattini on sihteeri. Kaikki vinkit, neuvot ja ohjeet otetaan ilolla vastaan!
aika paha