Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että ruokakauppojen ja supermarkettien tulevaisuus on nettikaupassa?

Vierailija
16.02.2026 |

Samalla tavalla kuten vaikkapa vaatekaupat, kenkäkaupat, suutarit ja kirpparit ovat nykyisin siirtyneet nettiin ja kadonneet katukuvasta. Uskotteko että sama tulee tapahtumaan ruokakaupoille ja lähitulevaisuudessa ruuat ostetaan peltomarketin sijasta nettisivuilta tai mobiilisovelluksesta jonka jälkeen lajittelurobotti pakkaa tilauksen varastolla laatikkoihin ja korvaa puuttuvat tuotteen korvaavilla tai vastaavilla jonka jälkeen robottikuriiri toimittaa tilauksen varastolta ovelle?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään myyjä tai robotti ei valkkaa mulle mun puolesta tuorevihanneksia. Ei ne osaa. Jos en löydä omien standardieni mukaisia rehuja, niin jätän ostamatta ja otan jotain muuta. Yksikään myyjä tai robotti ei ole minuun telepaattisessa yhteydessä.

Muilla ostoksilla ei niin väliä. Joten joku rehumyymälä joutuu kuitenkin olemaan olemassa tai jää tuorekset saamatta.

Vierailija
22/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät toimita roboteillasn maaseudulle, joutuu kaupungista hakemaan.

Höpelö, autolla ne ajaa reittejä, ihan niinkuin täällä kaupungissa.

Ei niihin pikku robotteihin paljoa mahdu.

Eikä esim meille tuo robotti ollenkaan, ollaan just sen verran kaukana siitä kaupasta, 200metriä tms!

Pikku robottiin mahtuu kaksi normaalia kaupan muovikassia täynnä ostoksia. Yllättävän paljon minun mielestäni. Saa ihan oikeat ruokaostoksen mahtumaan yhdellä kertaa.

Mun ihan oikeat ruokaostokset on auton takakontti täynnä tavaraa.ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukavaa käydä kaupassa, torilla ja hallissa. Samalla tulee käytyä kahvilla ja juteltua tuttujen kanssa. Ilman näitä päivät olisivat tylsiä.  

Minusta elämä olisi tylsää jos ruokakaupassa käyminen tuntuisi miltään muulta kuin aikaa vievältä välttämättömyydeltä.

Vierailija
24/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ainakaan lähivuosina. Vaikka ruoan kotiinkuljetus on kätevää, monet tilaa (minä itsekin), mutta ei se mielestäni näy yhtään silmämääräisesti kävijämäärissä. 

Ja joskus tarvitsee käydä hakemassa pienempiä ostoksia, itselle sopivat tilausajankohdat on täynnä jne jne, jolloin kaupassa täytyy ihan itse käydä. 

Täällä missä Wolt kuljettaa, saa ruokaa tilattua silloin kun sitä tarvitsee. En ole koskaan tilannut muualta, koska en halua miettiä etukäteen mitä milloinkin syödään tai tarvitaan.

Vierailija
25/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistinen mahdottomuus saada päivittäisruokatarvikkeet kotiin toimitettuna kaikille.

Vierailija
26/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logistinen mahdottomuus saada päivittäisruokatarvikkeet kotiin toimitettuna kaikille.

Palveluiden ulkopuolelle jääminen j asuinpaikka on jokaisen oma valinta.

Vierailija
27/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan hetkeen odota S-marketin toimittavan tilausta meille kotiin. Matkaa on 20 kilometriä. Ja jos sitä kauppaa ei olisi, tulisi tavarat varmaan Inexin välivarastolta, jonne on matkaa 50km. Keskon varasto samassa matkassa (jos on siellä missä luulen).

Vierailija
28/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomen tilanne ei ole tiedossa, mutta ainakin tänne 40 km päähän kaupungista saa tilattua päivittäistavarakaupasta kaiken, mitä tarvitsee. Tulee pakasteet, ruokatarvikkeet, taloustavarat, vessapaperit, valmisruoat, maitotuotteet, jäätelöt jne.

Vierailija
29/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me kaikki mahduta kaupunkiin.

Vierailija
30/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun saaristossa toimitetaan ruokatarpeet tilauksesta koteihin.

Vierailija
31/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämää helpottava ja sujuvoittava muutos. Enää ei tarvitsisi käydä kaupassa ja juosta hyllyjenvälissä etsimässä tuotteita jolloin siihen käytetty aika vapautuisi ja säästyisi johonkin muuhun.

Somenselailuun.

Vierailija
32/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää helpottava ja sujuvoittava muutos. Enää ei tarvitsisi käydä kaupassa ja juosta hyllyjenvälissä etsimässä tuotteita jolloin siihen käytetty aika vapautuisi ja säästyisi johonkin muuhun.

Somenselailuun.

Ruoanlaiton suunnitteluun, ruoanlaittoon ja muuhun hyödylliseen.

Vierailija
33/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Suomen tilanne ei ole tiedossa, mutta ainakin tänne 40 km päähän kaupungista saa tilattua päivittäistavarakaupasta kaiken, mitä tarvitsee. Tulee pakasteet, ruokatarvikkeet, taloustavarat, vessapaperit, valmisruoat, maitotuotteet, jäätelöt jne.

Tännepä ei saa. Ei mikään kauppa toimita tänne saakka. Kaupunkiin se 40km. Lähimpiin kauppoihin 20km, mutta niillä ei minkäänlaista toimitusta. Yhdessä on noutolokerot, eli valmiiksi kerätyt ostokset voi noutaa. 

Että ei se tosiaan ihan joka paikassa toimi.

Vierailija
34/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Haluan itse valita hedelmät ja vihannekset - itselläni on huonoja kokemuksia, jos näitä on erehtynyt tilaamaan valmiiksi kerättyinä. Itsepalvelukassat sen sijaan kyllä rokkaavat, aiheesta johdannaisena tuli vain mieleen.

Vierailija
35/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Haluan itse valita hedelmät ja vihannekset - itselläni on huonoja kokemuksia, jos näitä on erehtynyt tilaamaan valmiiksi kerättyinä. Itsepalvelukassat sen sijaan kyllä rokkaavat, aiheesta johdannaisena tuli vain mieleen.

Oma kokemus lähiseudun kauppojen kotiinkuljetuksista on, että valikoivat erityisen laadukkaita vihanneksia jotta asiakkaat varmasti on tyytyväisiä. Koska se on aivan varma, että kotiinkuljetuksen tilannut älähtää jos siellä on jotain nuutuneita salaattipuskia ja kolhiintuneita hedelmiä lähetyksessä.

Samoin lihojen ja kalojen päiväykset on yleensä aina priimaluokkaa. Ei ole ikinä mitään lähes viimeisen myyntipäivän tuotteita. Selvästi nekin on erikseen valikoitu sen mukaan, että on pitkät päiväykset.

Vierailija
36/36 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni asia on omien valintojen tulos, työttömyyskin on sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi