Mietitkö koskaan tuotantoeläinten elämää vai suljetko vain silmäsi siltä?
Satuin katsomaan netistä videon broilerkanojen ja porsaiden tuotannosta. Kasvatuksesta ja teurastamisesta.
Olen järkyttynyt. Olen ollut joskus siinä uskossa, että niitä teurastettaisiin tiloilla, jotta vältyttäisiin eläinten kuljetuksesta.
Mutta niitä eläinparkoja kuljetetaan satoja kilometrejä ahtaissa häkeissä teurastamolle. Ja paljon muuta. Raha ratkaisee.
Aivan sairasta .
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
En suostu syömään kieltä.
Se on ollut eläimen suussa.
Mieluummin jotain puhtaampaa, vaikka kananmunia.
Mistäpä me tiedetään kenen suussa mitkäkin munat ovat olleet.
En mieti. Aika paljon eläimiä kuolee niiden kasvispöperöiden vuoksikin ja niiden tuotteiden kotimaisuusaste on huono usein, joten ei ole vastuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se miettimällä parane. Tämänhän sinä halusit kuulla, että pääset meuhkaamaan. Ei kukaan ole niin tollo, että kuvittelee, että eläimet teurastettaisiin tiloilla.
oletko itse vegaani?
Miten minun vegaaniuteni tai ei-vegaaniuteni liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee kanan kloaakista eli ns. yhteissuolesta. Sinne ruokkii kukko siemenet, ja ulos tulee pussi, kakki ja munat.
Munat pestään.
Tuotantoeläinten elämä on huomattavasti parempaa kuin luonnossa vapaana elävien elämä. On aina ruokaa, on aina vettä, lajitoverien seuraa, sääsuoja, petojen suoja, lääkäripalvelut 24/7 saatavilla, asiallinen loppu.
Mietin ihmisiä jotka ei muka pääse irti lihan syönnistä. Hyh ja huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee kanan kloaakista eli ns. yhteissuolesta. Sinne ruokkii kukko siemenet, ja ulos tulee pussi, kakki ja munat.
Munat pestään.
Jos kananmunat ovat niin likaisia, että niitä ei voi toimittaa pakkaamoon tai myyntiin sellaisenaan, ne voidaan pestä alkutuotantopaikalla. Pestyt munat saa toimittaa joko suoraan tai pakkaamon kautta munatuotelaitokseen, mutta niitä ei saa toimittaa vähittäismyyntiin eikä myydä suoraan kuluttajille. Pestyt kananmunat voidaan käyttää munamassan raaka-aineeksi. Asetuksissa ei määritellä, mikä on likainen kananmuna, mutta Ruokaviraston tulkinnan mukaan likaisena voidaan pitää kananmunaa, jossa likaa tai likatäpliä on kuoren pinnalla yhteensä enemmän kuin 1/16 munan pinta-alasta (noin 10 sentin kolikon verran). Likaiseksi määritellään myös kananmuna, jonka kuorella on verta tai likaa kokkareina. Ruokavirasto on laatinut ohjeen, johon on koottu laatuvaatimukset kananmunille, jotka voidaan käyttää munamassan valmistukseen (Ruokaviraston ohje 6478/04.02.00.01/2021 Munamassan raaka-aineen laatu). /Ruokavirasto
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, mistä ne on tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lihansyönnin aikanaan eettisistä syistä.
Olen samasta syystä vähentänyt ja katson mitä lihaa syön, sianlihan ja broilerin yms olen jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
En mieti. Aika paljon eläimiä kuolee niiden kasvispöperöiden vuoksikin ja niiden tuotteiden kotimaisuusaste on huono usein, joten ei ole vastuullista.
Ehkä myös mutku Sanna kylkeen 👴🏻👍
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorena ollut mukana lastaamassa sikoja teurasautoon. Ja olen aina ollut eläinrakas ihminen. Tykkäsin myös näistä sioista ja niitä hoitanut.
raaka tyyppi olet :)
Vierailija kirjoitti:
En ole rehellisesti koskaan miettinyt. Todellisuudessa on paljon tärkeämpiä asioita mietittäväksi kuin tämä. Tämä ei muuta meidän elämää millään lailla,
Eläinten kärsimys on ihan todellista. Empatiakykyä ei kaikilta löydy...
Aika marginaalinen otus ruuantuotannon kannalta.