Selittäkää tyhmälle - miten muka hoivakodissa olevan omaisuutta voidaan myydä?
Eli jos hoivakotiin joutunut on joutunut edunvalvontaan, jota hoitaa edunvalvontavaltuutettu (juoksevat yms. asiat). Niin kuka ja mikä tahto voi muka pakottaa myymään hoitopaikaan joutuneen omaisuutta? Eikö asia mene niin, että maksu on 85 % tuloista? Sinikka 63
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä omaisuus? Olen jo nyt järjestänyt asiat niin, että tuossa vaiheessa minulla ei ole yhtään mitään omaisuutta.
Näin minäkin olen ajatellut asiani järjestää. Asun kotona niin pitkään kuin voin, mutta laitan talon myyntiin ja lahjoitan rahat lapsille viimeistään siinä vaiheessa, jos alkaa tuntua, että on vähänkään muistisairauden oireita. Se kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen kuin hakeutuu mihinkään lääkärin diagnooseihin ja menettää valtuudet itse päättää asioista.
Eli rahasi annat lapsillesi, mutta oletat muiden veronmaksajien kustantavan hoivasi ?
Jos lahjoittaa lapsille niin kyllä se lahjavero kattaa hautajaiset. Tai sitten on niin vähän lahjoitettavaa että ei mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on edunvalvottavan muista menoista kuin hoivakoti, joka katetaan eläkkeestä kertomallasi tavalla.
Tyypillisesti oma asunto, jossa asui ennen hoivakotiin joutumistaan - siitä on vastike- ja jopa lainakuluja. Näiden maksamiseksi edunvalvoja määrää realisoinnin.
Ketkä toimivat tulevaisuudessa edunvalvojina, kun kaikki ovat vanhuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä omaisuus? Olen jo nyt järjestänyt asiat niin, että tuossa vaiheessa minulla ei ole yhtään mitään omaisuutta.
Näin minäkin olen ajatellut asiani järjestää. Asun kotona niin pitkään kuin voin, mutta laitan talon myyntiin ja lahjoitan rahat lapsille viimeistään siinä vaiheessa, jos alkaa tuntua, että on vähänkään muistisairauden oireita. Se kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen kuin hakeutuu mihinkään lääkärin diagnooseihin ja menettää valtuudet itse päättää asioista.
Mitä jos jossain vaiheessa kieltävät esim. lapsille lahjoittamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on edunvalvottavan muista menoista kuin hoivakoti, joka katetaan eläkkeestä kertomallasi tavalla.
Tyypillisesti oma asunto, jossa asui ennen hoivakotiin joutumistaan - siitä on vastike- ja jopa lainakuluja. Näiden maksamiseksi edunvalvoja määrää realisoinnin.
Ketkä toimivat tulevaisuudessa edunvalvojina, kun kaikki ovat vanhuksia?
Ei vanhuus ole este etteikö voisi toimia edunvalvojana.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että tämä tulee vastaanjos siitä omaisuudesta on kuluja joita ei pysty kattamaan, esim. kerrostaloasunto jossa suurehko rahoitusvastike. Jos eläkkeestä menee hoitomaksut 85% niin loppu tuskin riittää vastikkeen maksamiseen.
Jätkkyä, kaikki rahat otetaan pois.
Kaikki riippuu siit onko hoitoon joutunut se pariskunnan isopalkkasi vai se pienelä
äkelänen. Kotona olevan kuuluu saada asua edelleen vanhassa kodissa . Hänelle on jätettävä tarpeeksi rahaa ruokaan, lämpöön, lääkkeisiin, vaatteisiin ja liikkumiseen. Se lasketaan yhteen lasketuista molempien eläkkeistä ja muista vakituisista tuloioista esim. vuokratuloista tai osakkeista. ja niistä jätetän hänelle 43 %. Jotain harkintaa voidaan myöskn käyttää tapauksen mukaan. H ioidossa olevan hoitomaksu on yeensä 5 000 Tai n. 6 0000 e / kuukaudessa ja sihenpäälle vielälääkkeet , puhelin hygienia ym. Yleensä vain yksi osastonn asiiakas pystyy sen maksamaa n ilman kunnan avutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että tämä tulee vastaanjos siitä omaisuudesta on kuluja joita ei pysty kattamaan, esim. kerrostaloasunto jossa suurehko rahoitusvastike. Jos eläkkeestä menee hoitomaksut 85% niin loppu tuskin riittää vastikkeen maksamiseen.
Jätkkyä, kaikki rahat otetaan pois.
No, toisaalta harva vanhus kuitenkaan maksaa hoidostaan kuin pienen osan. Ja mitä sillä asunnolla tekee jos siellä ei enää koskaan tule asumaan. Voivathan lapset sen ostaa jos haluavat pitää suvussa.
Miksi alapeukku tälle tosiasialle?