Kampaajakokemuksesi - paras tai huonoin?
Kommentit (3)
Huonoin oli ehkä se, kun kampaajan piti lopuksi sävyttää vaalennetut hiukset viileän sävyiseksi. Hiuksista tuli harmahtavan violetit.
Tämä on vuodelta 1997. Olin varannut paikalliselta pikkukaupungin kampaajalta ajan koekampaukseen häitämme varten.
Käytännössä siis niin, että ajoin lähimpään kaupunkiin n.50km suuntaansa hakemaan hääpukuliikkeestä muutamia hiuskoristeita ja huntuja joita kampaaja voisi siis sovittaa minulle ja samalla suunnitella kampauksen.
Olin käynyt varaamassa ajan hyvissä ajoin etukäteen ja kampaaja kirjoitti sen minulle muistiin käyntikortille. Koekampaus aamuna heräsin hyvissä ajoin ja lähdin ajamaan kaupunkiin. Raahasin ison laatikollisen myyjättären ja ompelijan valitsemia hiuskoristeita autoon, lähtiessäni he vielä muistuttivat että loput hunnut ja koristeet pitää palauttaa ennen viikonloppua eli kahden vuorokauden kuluessa.
Ajoin takaisin kotipaikkakunnallani ja ahtautuessani kampaamon ovesta sisään kampaaja katsoi minua hämmästyneenä huudahtaen että mitäs nyt?! Vastasin että minulla on varattu aika 7min kuluttua. Samalla huomasin, että kampaajan tuolilla istui nuori neiti ampaus puoliksi valmiina, odotus penkillä yksi neiti valmiilla kampauksella ja kolmas neiti vuoroaan odottaen. Kaikilla heillä oli hyvin juhlavat leningit yllään. Kävi ilmi että neidit olivat menossa konsertoimaan jousisoittimillaan. Sanoin kampaajalle, että ilmeisesti oli tapahtunut tuplabuukkaus. Kampaaja kivahti ettei minulla tänään mitään aikaa ollut varattuna jolloin näytin laatikollista hiuskoristeita. Kampaaja väitti edelleen vastaan ja sanoi että hänellä on tänään näiden Telj...ien kampaukset ja iltapäivällä permanentti. Kaivoin rahapussistani hänen itse kirjoittamansa käyntikortin jossa näkyi juuri kyseinen aika ja päivämäärä. Sanoin vielä lähtiessäni että jouduin ottamaan töistä palkattoman vapaapäivän tätä varten ja ajamaan 100km. Kampaaja ei edes pahoitellut eikä tarjonnut mitään hyvitystä. Ovensuussa käännyin ja kysyin neideiltä onko heillä useinkin konsertteja, vastasivat että vähintään yksi esiintyminen/kk. Siihen minä sanoin että minulla on vain yhdet häät elämäni aikana.
Mulla ei ole koskaan ollut huonoa kokemusta kampaajalla. On luottokampaaja, joka tekee mun ohuesta tukasta ihan hyvän näköisen. Käyn kerran viikossa, pestään ja föönataan. Noin 5 viikon välein trimmataan ja pari kertaa vuodessa laitetaan raidat.