Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko helmikuun vuonna 1967 ? Mitä teit silloin? Missä olit?

Vierailija
15.02.2026 |

No? ; )

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiukkasena olemattomissa.

Vierailija
22/38 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oliko ylämäki molempiin suuntiin? Näkyikö matkalla susia?"

Ei, oli molempiin suuntiin sekä ylä- että alamäkiä. Isoimmassa mäessä kaaduin aina, joka kerran. Susia ei siihen aikaan ollut kotiseudullani. Silti ajattelen nyt jälkikäteen, että oli se rankkaa pienille lapsille lähteä joka aamu sysipimeään ja koviinkin pakkasiin. En voi edes kuvitella, että 8-vuotias pojantytär joutuisi samalla lailla taivaltamaan. Ei ne vanhat hyvät ajat joka suhteessa niin hyviä olleet, monessa on menty parempaan.

Ainakin kunto ja koordinaatio kasvoi ja pysyitte hoikkina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Lusin. Linnassa.

Vierailija
24/38 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tokaluokkalainen. En hiihtänyt kouluun, koska asuimme kaupungissa. Iltaisin käytiin luistelemassa.

Vierailija
25/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli penkinpainajaiset ja sen jälkeen tenttejä ja lopulta ylioppilaskirjoitukset - maaliskuussa. Kuva löytyy Spes Patriasta - sinne vain tutkimaan. En toki ollut ainoa.

Vierailija
26/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin varmaan ylppäreihin, kirjoitin keväällä 1967.

Vierailija
27/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mitä tein helmikuun lopussa 1967: synnyin. Mutta en kyllä muista siitä mitään.

Ikätoveri. Kohta synttärit :).

Vierailija
28/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona Ikurissa. Vietin aikaani nukkuen ja tissiä imien.

Vierailija
29/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, mutta tiedän missä olin. Äitini kohdussa, koska synnyin täysiaikaisena saman vuoden syyskuussa.

Minä myös! :)

Vierailija
30/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edellisestä elämästä mitään, tähän elämään synnyin 1971

Vierailija
31/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin elämäni ensimmäisessä työpaikassa, ollut jo yli puoli vuotta. Pienessä kyläkaupassa. Myytiin jauhoja laarista ja jauhettiin kahvi pavuista. Asiakkaat istuskelivat kaupassa penkeillä ja juttelivat kylän asioista. Oi, se oli aikaa entistä. 

Vierailija
32/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Helsingissä ja kävin ensimmäistä luokkaa Kruununhaan Oikokadun kansakoulua. 

Vierailija
33/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasängyssä ja lasten vaunussa, sekä päivittäin useampaan kertaan kiinni äidin rinnoissa.

Vierailija
34/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin olematon. 

Vierailija
35/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8 - vuotias ja jos vielä puolessa välissä helmikuuta ei ollut silloin hiihtoloma alkanut , niin ainakin odotin sitä innolla . Lomalla sitten hiihdettiin , asuin Helsingissä kerrostalossa ja piha oli aina täynnä lapsia , niin aina sai jonkun seurakseen hiihtolenkille tai pulkkamäkeen . Oi , oi , ne  vasta oli mukavia aikoja .

Vierailija
36/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä mun sukulaisten luona Hämeessä. Vietin siellä lapsena kesät ja monesti talvellakin olin ainakin muutamia päiviä. Olin pikkuisen vajaa 7-vuotias tuolloin ja muistan hyvin, kun sain ensimmäistä kertaa elämässä suonenvedon varpaaseen ja ihmettelin yöllä, miksi varvas menee itsestään toisen päälle. Käytiin myös Batman-tapahtumassa. Tykkäsin Batmanistä ja leikittiin sitä maitopusseista tehdyt naamiot silmillä ja viitat selässä.

37/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kotikulmilla. Olin 5v. Kavereiden kanssa pihalla leikkimässä, äidin kanssa käytiin varmaan hiihtämässä (en kyllä muista, oliko sinä talvena lunta) 

Vierailija
38/38 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 vuotias.  Hiidin kouluun joka päivä.  Matkaa oli 2km/sivu.  Minulla on helmikuussa nimipäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme