Suomessa taitaa olla aika paljon varakkaita ihmisiä jos yli puolet suomalaisista aikuisista on ylipainoisia
Kommentit (63)
Edelleen näkee tupakkaa köyhien huulilla ja kaljakasseja käsissä, eli näihinKIN löytyy rahaa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, näin oikeasti köyhänä syön kananmunia, lihaa, riisiä/nuudelia, kasviksia. Ei minulla ole varaa ostella runsasenergisiä ruokia. Proteiini onneksi täyttää ja pitää kylläisenä ja kasviksista saa ravintoaineita.
Mihin lihaan "oikeasti köyhällä" on muka varaa? Mikään liha ei ole kilohinnaltaan varmaan edes 100 halvimman tuotteen joukossa.
Mikä on "oikeasti köyhä"? Suomihan on laskenut mikä on se määrä, missä ihminen luokitellaan köyhäksi. Kyllä oikeasti köyhäkin voi ostaa lihaa. Juuri ostin 10e:llä 5 kpl kanan 300g lihaa. Se tekee 2 euroa paketti. Ensiviikolla haen lisää. eri
En tiedä, kunhan kysyin kun tuo kirjoittaja itsensä sellaiseksi määritteli. :D
Mutta minusta tuo 2€ 300 grammasta kanaa on kyl
Ja 540€/kk muuhun. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi lihoittanut kaikki.
Ihan on vi....... itsekurista kiinni. Olen pieni tuloinen, brutto 2300€/kk. Syön terveellisesti, parsakaalia, fenkolia, porkkanoita, karitsan filettä, lohta, puolukkaa jne. Teen puhtaista raaka-aineista itse ruuat. Nykyihmiset ovat sikalaiskoja.
Toivottavasti sairastut samoihin sairauksiin mitkä mullakin on. eli krooninen väsymysoireryhmä sekä alasekän krooninen kipu. Katostaan, miten paljon sulla riittää sitä energiaa ja miten paljon jaksat.
En sairastu vaikka toivotkin sitä. Syön terveellisesti, liikun joka päivä vähintään tunnin. Tv. Rouva 54v.
Vierailija kirjoitti:
Ahneus, enemmän on parempi mentaliteetti. Läskit jotka vapaaehtoisesti ahtaavat kitusiinsa kaikkea mahdollista niin omalla vastuulla jos mitenkään mahdollista.
Etkö sä ikinä meinaa kaatua, kun kusi hölskyyy päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on vi....... itsekurista kiinni. Olen pieni tuloinen, brutto 2300€/kk. Syön terveellisesti, parsakaalia, fenkolia, porkkanoita, karitsan filettä, lohta, puolukkaa jne. Teen puhtaista raaka-aineista itse ruuat. Nykyihmiset ovat sikalaiskoja.
Toivottavasti sairastut samoihin sairauksiin mitkä mullakin on. eli krooninen väsymysoireryhmä sekä alasekän krooninen kipu. Katostaan, miten paljon sulla riittää sitä energiaa ja miten paljon jaksat.
En sairastu vaikka toivotkin sitä. Syön terveellisesti, liikun joka päivä vähintään tunnin. Tv. Rouva 54v.
Toivon silti, tai ehkä lapsesi tai lapsenlapsesi sairastuvat, niin voit sitten miettiä näitä typeriä vastauksiasi uudelleen
Laihdutuspiikit alkavat jo vaikuttaa. UK:ssa on jo monta prosenttia kansasta uusilla laihdutuslääkkeillä ja se vaikuttaa jo ruoan myyntiin. Jännä nähdä miten tilanne edistyy.
Ruokakauppojen ja pikaruokaketjujen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen mutta miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon silti, tai ehkä lapsesi tai lapsenlapsesi sairastuvat, n
Ei hekään sairastu. Sinä olet varsinaisen vastenmielinen idi ootti.
Minä ostan sitä mikä maistuu hyvälle. Kaikki makea maistuu. Jos makea kielletään, voi ampua kuulan kalloon. Itse asiassa se onkin kielletty, koska diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka ei välttämättä tai edes yleensä ole halvinta. Vatsan täytteeksi menee paljon hiilaria.
Porkkana 1€/kg vs sipsit 11€/kg
tätä! Mä en taas ymmärrä kellä on varaa ostaa roskaruokaa. Ite syön puoli luomusti ja puhtaasti. Tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Olet ainoa maailmassa.
Ylipaino ei kerro että olisi varakas. Se kertoo että jälkiruoka kertyy helposti rasvaksi.
Katsoin jonkun 'köyhien ja syrjäytyneiden' alueen dokumentin briteistä. Lähes jokaisella oli h..vetisti tatuointeja, kikkelin paksuiset kaulaketjut, iso lättänaamainen koira tai kaksi, tupakka-askit pöydillä ja erinäisiä virvokejuomatölkkejä siellä täällä.
Varmaan tulee syötyä epäterveellisesti jos sossun rahoista menee heti päältä 95 prosenttia white t*rash habituksen ylläpitämiseen. Mutta onneksi meillä Suomessa on kaikki toisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, näin oikeasti köyhänä syön kananmunia, lihaa, riisiä/nuudelia, kasviksia. Ei minulla ole varaa ostella runsasenergisiä ruokia. Proteiini onneksi täyttää ja pitää kylläisenä ja kasviksista saa ravintoaineita.
Mitä ravintoaineita sinä kuvittelet saavasi kasviksista? Kerro määrät ja paljonko ne täyttävät päivittäisestä välttämättömien ravintoaineiden tarpeesta. Jos et ole ennen laskenut, tämä tehtävä voi olla silmiä avaava kokemus.
Köyhän ei kannata laittaa vähiä rahojaan ravintoköyhiin kasviksiin. Vettä saa hanasta.
Oletko ikinä kuullut vitamiineista, kivennäis- ja hivenaineista vai oletko muuten vaan tosi tyhmä?
Sinä et siis tosi tyhmänä osannut laskea mitä välttämättömiä ravintoaineita kasviksista luulet saavasi :D
Voin paljastaa sinulle, että kaikkia välttämättömiä ravintoaineita saa parhaiten ja halvimmalla eläinperäistä lähteistä. Paitsi c-vitamiinia, jota saa halvalla purkista.
Itsehän hankin esimerkiksi vauva-palstan päivystävänä carnivorena eläinperäisen magnesiumini kätevästi mm. spermasta ja muista halvoista lähteistä.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuspiikit alkavat jo vaikuttaa. UK:ssa on jo monta prosenttia kansasta uusilla laihdutuslääkkeillä ja se vaikuttaa jo ruoan myyntiin. Jännä nähdä miten tilanne edistyy.
Ruokakauppojen ja pikaruokaketjujen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen mutta miten?
Laihdutuslääkkeet alkavat arvion mukaan näkyä katukuvassa selvästi noin kymmenen vuoden kuluttua. Toki lihavia on silloinkin edelleen, koska kaikille nekään lääkkeet eivät tehoa. Ihan sama kuin kaikkien muidenkin lääkkeiden kanssa, joillekin laihdutuslääkkeet ei joko tehoa ollenkaan (joillakin jopa päinvastoin kasvattaa ruokahalua) tai sivuoireet on liian pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katso amerikkalaisia siellä vasta rikkaita on kun ovat kaameita lihakasoja jos tuolla mittarilla se katsotaan.
Niinpä. Usa:ssa köyhimmät ovat lihavimpia.
Epäterveellinen ruoka on halpaa, tuoreruoka kallista tai sitä ei ole edes saatavilla (food desert-käsite; köyhien alueilla kaupoissa huonot valikoimat).
Suomessa tilanne ei ole (vielä) niin paha.
USA:ssa vaikuttaa erityisen paljon se, että siellä köyhät käyvät koko perheen voimin roskaruokaloissa, koska siellä monessa paikassa lapset syö ilmaiseksi. Roskaruoka on muutenkin halpaa ja lapset syö ilmaiseksi, joten pahimmillaan perheet käy roskaruokalassa syömässä päivittäin.
Ja tästä seuraa se kierre, että lapset koukuttuu pienestä pitäen roskaruokaan, eikä niille enää mikään muu maistukaan. Suomessa tilanne ei ole ihan niin paha, mutta roskaruokaloita löytyy joka nurkalta ja jopa koululaiset saattaa skipata kouluruoan ja käyvät mieluummin syömässä lähi mäkkärissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka ei välttämättä tai edes yleensä ole halvinta. Vatsan täytteeksi menee paljon hiilaria.
Oikeastihan valinta on porkkana 1€/kg vs spagetti 1€/kg väliltä. Vain toisesta näistä saa koko päivän kaloritarpeen täyteen.
Kyllä se porkkanakin on aika täyttävää. Itse syön porkkanaa päivittäin. Yksi raasteena ja toinen keitettynä. Viimeksi ostin kilon porkkanas 85 sentillä. Halvempaa kuin peruna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan valinta on porkkana 1€/kg vs spagetti 1€/kg väliltä. Vain toisesta näistä saa koko päivän kaloritarpeen täyteen.
Kyllä se porkkanakin on aika täyttävää. Itse syön porkkanaa päivittäin. Yksi raasteena ja toinen keitettynä. Viimeksi ostin kilon porkkanas 85 sentillä. Halvempaa kuin peruna.
Porkkana on myös helpoin A-vitamiinin lähde, jos ei halua ottaa övereitä maksasta kerran kuussa.
Itse olen aina ollut hoikimmillani silloin kun on eniten rahaa. Aina kun on rahaa lopussa, stressiä ja kriisi niin linnoittaudun kotiin mässäilemään.