Onko epänormaalia että 17 vuotias ei ole koskaan käynyt yksin ruokakaupassa?
Kommentit (31)
Minä olin töissä kaupassa ennen kuin olin itse koskaan käynyt ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Autistivammainen?
Tämä autistivammainen osasi kyllä jo alaluokilla käydä.
Vierailija kirjoitti:
Miten lie voinut välttyä....?
Äiti hoitaa ostokset
Pelkästään hyvä asia ettei nuori ramppaa kaupassa ja varsinkin paistopisteellä.
Meillä on 17v tyttö joka ei lähde edes vanhempien kanssa kauppaan, kun ei tykkää ostella mitään. Vaatteet tilaa netissä. Tyttö kuitenkin käy harrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 17v tyttö joka ei lähde edes vanhempien kanssa kauppaan, kun ei tykkää ostella mitään. Vaatteet tilaa netissä. Tyttö kuitenkin käy harrastuksissa.
Miten se tyttö sitten käy kaupassa, kun muuttaa omilleen eikä äiti ole hoitamassa kaikkea!? Nuorille, varsinkaan pojille, ei pitäisi tehdä kaikkea eteen valmiiksi. Sitten opiskelijakämppiin muuttaa uusavuttomia, jotka ei tiedä mitään oikeasta elämästä. Ei siitä, mitä kaikki maksaa, ei ruokahuollosta eikä siitä, miten omaa kotia hoidetaan.
Lähipiirissä on mies, joka ei yli 40-vuotiaana pessyt itse pyykkejä, vaan toi ne äidille pestäväksi. Tämä on tosijuttu, vaikka vaikea uskoa. Äitien EI pidä tehdä kaikkea.
Olinkohan jonkun 5-6 vuotias kun kävin eka kertaa kaupassa yksin.
Todellakin on, jos on normaalilla aivotoiminnalla ja liikuntakyvyllä varustettu nuori.
Taas "Miten on?" -hullu! Tyhmä kysymys, ei mitään alustusta avauksessa. Ja sitten siirrytään keksimään seuraavaa tyhmää kysymystä..
Vierailija kirjoitti:
Sitten on rahankäyttötaidot ja sosiaaliset taidot ihan hukassa, kun niitä ei ole tullut lapsena harjoiteltua..
Kerronpa yhden syyn, miksi meidän nuori (ei tosin vielä 17) ei ole koskaan käynyt yksin kaupassa.
On siis ollut mukana kaupassa ja maksanut omia ostoksiaan!
Välimatkat täällä kehä3:n ulkopuolella voivat olla pitkiä. Meiltä lähimpään ruokakauppaan on n. 10km. Ei siinä lapset tai nuoret paljon kaupassa yksin käy. Jos siis tarkoitat, että MENEVÄT kauppaan itse ja hoitavat ostokset itse.
Jos ei lähikauppaa ole kävely-/pyöräilyetäisyydellä, vanhemmat hoitavat kauppakäynnit autolla työmatkoillaan, eikä koulukyydilläkään voi tehdä muuta kuin ajaa koululle ja koululta kotiin, niin sitten ehkä. Luultavasti vaatii vielä sen, ettei ole ystäviä, joiden kanssa kävisi joskus keskenään jossain edes niin, että vanhemmat heittävät autolla sinne kauppapaikoille (ja sitten haetaan kaupasta joku eväs tai juoma).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tyttö sitten käy kaupassa, kun muuttaa omilleen eikä äiti ole hoitamassa kaikkea!? Nuorille, varsinkaan pojille, ei pitäisi tehdä kaikkea eteen valmiiksi. Sitten opiskelijakämppiin muuttaa uusavuttomia, jotka ei tiedä mitään oikeasta elämästä. Ei siitä, mitä kaikki maksaa, ei ruokahuollosta eikä siitä, miten omaa kotia hoidetaan.
Lähipiirissä on mies, joka ei yli 40-vuotiaana pessyt itse pyykkejä, vaan toi ne äidille pestäväksi. Tämä on tosijuttu, vaikka vaikea uskoa. Äitien EI pidä tehdä kaikkea.
Katsomalla kun ei voi oppia niin kertakaikkiaan mitään, vai? Miksi se ei riittäisi, että on mukana kaupassa ja seurailee siinä vähän miten homma toimii. Ihan kun ei voisi kotitöitä tehdä ollenkaan, eikä koskaan oppia pyykkiä pesemään, jos ei yksin pääse käymään kaupassa.
On outoa, jos ei kavereidenkaan kanssa ole käynyt.
Pidän erikoisena kyllä. Tuon ikäinen on jo lukiossa tai amiksessa ja nämähän on keskustoissa, joten tosi erikoista jos ei koskaan käväise kaupassa.
Meillä ekaluokkalaiset jo vei kaverin kanssa pullopussin ja ostivat rahalla jätskit. Matkaa kauppaan pari km.
Ei ole