Kananmunat maistuvat nykyään hirveälle
Ootteko muut huomanneet saman? Söi paistettuna tai keitettynä, luomua, vapaan kanan, omega, ihan sama mitä munia syö niin kaikki maistuvat aivan kamalan pahalle. Mitä p*skaa kanoille nykyään syötetään vai mistä paha maku voi johtua? Onko niillä niin huonot olot, että stressaantuvat? En osaa kuvailla mitään yksittäistä makua niissä mikä olisi pahaa, ne vaan yleisesti ottaen on pahanmakuisia. Ennen ei ollut, mutta jokusen vuoden jo maistuneet karmealle. Liittyyköhän se tässä taannoin ollut suolinkaisepidemia asiaan? Ja pliis kertokaa, mistä saisi hyvänmakuisia kananmunia!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna on yksi epäeettisimmistä ruuista mitä voi kehoonsa laittaa. Pilalle jalostettu olento jonka ainoa elämäntehtävä on pusertaa ulos menkkoja ihmisten syötäväksi, koko pieni elämä rehuruokinnassa jossain surkeassa kopissa.
Olette mitä syötte. Sokaa syövä alkaa ajan oloon muistuttamaan sikaa myös ulkoisesti ja luonteeltaan. Kannattaa miettiä mitä laittaa suuhunsa ja miten se vaikuttaa omaan kohtaloon.
Ime kamojas, teeskentelijähyvis.
Jaa. Kiduta lisää kanoja jotta saat niiden menkkoja suuhusi hirviöpahis.
Ihan hyviltä on kananmunat maistuneet. Toki en ole niitä kaupasta ostanut vaan ihan omasta kanalasta käynyt.
Mitä paistettu kananmuna on parasta leivän päälle, ruokaisa eväs kun laittaa vielä salaattia, kinkkua yms. Päälle ja on hyvää juurikin sen kananmunan vuoksi.
Piikkikokeilut muniin ollut? Kana on liian kuiva ja jauhoinen, rasva puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kanoille syötetään kalajauhoista rehua, siitä varmaan johtuu. Lisäksi tietty se stressi jota ne kokevat.
Joskus jostain luin että jotkut kanarodut ei pysty hyödyntämään rypsissä ja tai rapsissa olevaa mitä nyt olikaan niin se voi vaikuttaa myös.
Veikkaan tätä. Kalarehuttomatkin munat maistuvat välillä kitkerille. Ei ap.
Nyt helpottaa kun joku muukin on maistanut saman. Hiljaa mielessäni epäilin alkavaa alzheimerin tautia.
Joku täällä palstalla kerran huomautti, että Lidlin kananmunat maistuu ja erityisesti haisee kalalle kun niitä paistaa. Haju tarttuu paistinpannuunkin. Olin huomannut saman, mutta epäilin aistejani. Lopetin ostamasta Liidelin munia ja siirryin luomukananmuniin. Vaan kyllä nekin maistuu hiukka omituiselle.
Olen huomannut saman, ystävälläni on muutama kana ja saan joskus häneltä munia ja maistuvat hyviltä, mutta kaupasta ostetut taasen eivät.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs miehesi turvonnut, punoittava ja limainen kulli kun nuolet sitä. Maistuuko sekin erilaiselta 🤔
Taitaa maistua kalalle tai paskalle sekin 🤣
Syön vain luomumunia, mutta kyllä niissäkin makueroja on. Saattaa johtua kanarodustakin, kun onhan ne munat erivärisiäkin. Mutta toden totta ne maistuvat välillä ihan kalalle!
Varmasti se on juuri ravinto, joka siihen makuun vaikuttaa. Se rokotus ei varmaan makuun vaikuta, mutta itse toivoisin, ettei olisi rokotettuja kanoja. En halua, että ravintooni kulkeutuu mitään ylimääräistä ja epämääräistä.
Syön kanaa vain vähän, koska se on nykyään tosi pahaa ja heikkolaatuista ja rakenteeltaan omituista. Pitäisi löytää jostain a) kanaa, ei broileria, b) luomua tai muuten gm-vapaata. Mutta ei sellaista enää normikaupoissa myydä :(
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna on yksi epäeettisimmistä ruuista mitä voi kehoonsa laittaa. Pilalle jalostettu olento jonka ainoa elämäntehtävä on pusertaa ulos menkkoja ihmisten syötäväksi, koko pieni elämä rehuruokinnassa jossain surkeassa kopissa.
Olette mitä syötte. Sokaa syövä alkaa ajan oloon muistuttamaan sikaa myös ulkoisesti ja luonteeltaan. Kannattaa miettiä mitä laittaa suuhunsa ja miten se vaikuttaa omaan kohtaloon.
No mä sairastun palkokasveja syömällä, sienille ja pähkinöille taas olen allerginen. Kaikki eläinperäiset asiat ovat yhtä epäeettisiä ja epäekologisia, ja jotain on kuitenkin pakko syödä, jos ei ole itsetuhoinen.
Olen ajatellut samaa. Jotenkin mauttomia melkein ja joku outoa sivumaku.
Ime kamojas, teeskentelijähyvis.