Jos deittimies avautuu sinulle ennakkoon ja kertoo olevansa erityisherkkä. Onko sinulle turn-off vai arvostatko miehessä rehellisyyttä?
Kiinnostaa miten naiset suhtautuu avoimesti erityisherkkyydestään puhvuaan mieheen
Kommentit (101)
Olen itse aika herkkä, joten en usko että olisimme yhteensopivia
Vierailija kirjoitti:
Arvostan rehellisyyttä. Olen sellainen itsekin, niin varmaan ymmärtäisimme toisiamme.
Noup
Jatkuvaa itkua ja parkua. Munankuorilla kävelyä. Analysointia ja vanhojen "loukkausten" ruotimista uudelleen ja uudelleen.
Erityisherkkä ei ymmärrä toista erityisherkkää, koska minä minä minä ja minun herkkyys.
Minulla on ollut miespuolinen ystävä jo vuosia. Kyllä nainen ja mies voivat olla ystäviä. Ei ole mitään fyysistä kemiaa.
Ehkäpä juuri miehen erityisherkkyyden vuoksi. Vai onko vain herkkyyttä ja kaunaisuutta? En tiedä.
Se jatkuva ahdistus, itku, loukkaantuminen, vanhojen kaivelu ja jopa edesmenneen äitinsä kokemien "vääryyksien" puolesta myötäloukkaantuminen on raskasta.
Puhe ei auta. Näkökulman vaihtaminen ei auta.
Muuten mukava ja sydämellinen kaveri, jota jaksaa ystävänä.
En kuitenkaan voisi koskaan syttyä miehestä, joka turistelee itkua joka käänteessä ja jonka synkkiä monologeja saisi kuunnella päivästä toiseen.
Jos heti alussa kertoo jotain noin henkilökohtaista, yleensä sellainen on huijari. Huijarit etsii empaatikko naisia esittämällä herkkää ja kilttiä.
Eli pitäisin turn offina.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aika herkkä, joten en usko että olisimme yhteensopivia
Kaksi erityisherkkää ei toimi
Olen itse tavallaan todella herkkä, mutta en pidä itseäni minään "erityisherkkänä". Olen valinnut, että kasvatan omaa resilienssiä ja sopeudun maailmaan parhaani mukaan, en toitota mitään erityisherkkyyttä. Olen muuten myös huomannut, että monet itsensä erityisherkiksi "diagnosoineet" vaikuttavat esimerkiksi diagnosoimattomilta autismin kirjoisilta, olipa eräällä suoraan sanottuna narsistisia piirteitäkin. Erityisherkkyys oli perustelu sille, miksi hänen olisi pitänyt saada kontrolloida sosiaalisia tilanteita ja ihmisten sanomisia. Toki itseään erityisherkkinä pitävissä on varmasti myös hyviä tyyppejä.
Eli olisi kyllä varmaan jossain määrin turn off. Arvostan herkkyyttä, mutta kaipaan myös sellaista toiminnallista asennetta ja resilienssiä. Riippuisi muistakin asioista ja siitä, mitä mies tällä erityisherkkyydellä tarkoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut miespuolinen ystävä jo vuosia. Kyllä nainen ja mies voivat olla ystäviä. Ei ole mitään fyysistä kemiaa.
Ehkäpä juuri miehen erityisherkkyyden vuoksi. Vai onko vain herkkyyttä ja kaunaisuutta? En tiedä.
Se jatkuva ahdistus, itku, loukkaantuminen, vanhojen kaivelu ja jopa edesmenneen äitinsä kokemien "vääryyksien" puolesta myötäloukkaantuminen on raskasta.
Puhe ei auta. Näkökulman vaihtaminen ei auta.
Muuten mukava ja sydämellinen kaveri, jota jaksaa ystävänä.
En kuitenkaan voisi koskaan syttyä miehestä, joka turistelee itkua joka käänteessä ja jonka synkkiä monologeja saisi kuunnella päivästä toiseen.
Tällaiset piirteet eivät ole erityisherkkyyttä, vaan jonkinlaisia persoonallisuushäiriöitä. Erityisherkkä ei mitenkään välttämättä ole ahdistunut tai pikkuasioista loukkaantuva, hänen aistinsa vain toimivat keskimääräistä voimakkaammin. Kyllä erityisherkkä voi aivan hyvin olla kypsä, itsestään vastuuta ottava aikuinen.
Erityisherkkyys on ok. Olen itse, ja puolisoni on samoin melkoinen herkkis. Molemmat ymmärtää toisiaan.
Ennen treffejä asiasta puhuminen olisi kuitenkin melkoinen varoitusmerkki, vihjaa enemmänkin hankalasta luonteesta jos jo etukäteen haluaa tiedottaa, että reaktioita on sitten luvassa. Itsekin pyrin lähinnä piilottamaan tuon herkemmän puolen jos ei ole riittävästi luottamusta kerättynä, enkä usko että monikaan oikeasti herkkä haluaa erikseen tarjota toiselle tuollaista asetta jos ei vielä edes kunnolla tunne.
Vierailija kirjoitti:
Minulle deittimies paljasti, että eksä oli arvostellut häntä narsistiksi. Ja deittimies lisäsi, että oma eksänsä oli ainakin narsistisempi kuin hän. Tuli liikaa informaatiota ja yhdessä parin muun varoitusmerkin kanssa johti siihen, etten ollut kiinnostunut enää kuukauden yhteydenpidon jälkeen tapaamaan. Vaikka ex olisi ollut sarjamurhaaja, siitä ei puhuta kuin vasta useiden treffien jälkeen. Harmi kuinka moni pilaa mahdollisuutensa tällaisella.
Tämä. Moni mies ei tajua miten luotaantyöntävää on kun ne alkaa heti kättelyssä avautumaan aivan liian henkilökohtaisia asioita. Tulee oikein sellainen fiilis, että etsii ilmaista terapeuttia eikä tasaveroista kumppania. TMI, hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli mies tai nainen niin toisia treffejä ei taitaisi tulla. On kokemusta näistä herkkiksistä joita alkaa ahdistamaan ja paniikkihäiriötä pukkaa lähes joka asiasta, se on suorastaan tuskastuttavaa kun haluan näyttää toiselle jotain ja tämä on heti "oih! En voi kattoo tota väriä kun pyörryn siitä!". Aaarghh.
No nyt meni kyllä ohi.
Niin mikä meni ohi? Että se on sietämätöntä kun erityisherkkien ihmeelliset fiksaatiot aiheuttaa heillä fyysistä oirehdintaa ja tästä johtuen heidän kanssa joutuu aina olla varoen? Eräskin saa paniikkihäiriötä kaikesta sydämeen ja vereen viittaavasta, ei kestä kuulla tykyttäviä ääniä tai nähdä mitään sydäntä muistuttavaa, hyvä kun punainen väri vielä joten kuten menee.
&nbs
Joka toinen on nykyään joku ihmeen autisti. Ei siinä ole enää mitään spesiaalia, lähinnä rasittavaa huomiohakuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että autismi ja erityisherkkyys olisivat jotenkin toistensa vastakohtia tai ainakin toisensa pois sulkevia ominaisuuksia. Eli ihminen ei voisi olla samaan aikaan autisti ja erityisherkkä.
Itse olen autisti ja keskivertoa herkempi. Mutta ilmeisesti ne erityisherkät ovat vielä huomattavasti minuakin herkempiä.
Jos miehen erityisherkkyys olisi sellaista lajia, että se pitäisi ottaa huomioon aina, kaikessa ja kaikkialla, voisi suhteemme loppua lyhyeen, kun en pystyisi vaistoamaan hänen mielenliikkeitään.
Mutta onneksi minulla on mies, jonka herkkyys on ihan normaalia tasoa, ja nolouskin kuuluu myös hänen vahvuuksiinsa.
En oikein tiedä. Moni autisti on aistiyliherkkä ja kokee tunteita yli-intensiivisesti. Ex-kämppikseni oli neurokirjolla ja yksi herkimmistä ihmisistä joita olen tuntenut. Kiljahteli jos joku tuntui pahalta ja vauhkoontui todella herkäs
No jos aikuinen ihminen tekee tuollaista niin en kyllä ottaisi kovin vakavasti. Ei se neurokirjoautismiherkkyysjne ole mikään yleismaailmallinen lupa käyttäytyä miten tahansa ja odottaa toisten sopeutuvan siihen. Ikävää jos tuntuu kurjalta, mutta muut eivät ole siitä vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut naimisissa jo yli 20v miehen kanssa joka varmaan saisi erityisherkkä testistä isot pisteet. Mitenkö tuo erityisherkkyys näkyy arjessa
- mies kuulee tavallista tarkemmin; ja kuormittuu äänistä. Heräilee herkästi ääniin. Tämä aiheutti ongelmia kun lapset teinejä. Ratkaisuna oli että meillä hiljaisuus kello 22.00 - 7.00. Sinä aikana liikutaan hiljaa ja kolistelematta, ei huudella ym. Ja mies puolestaan kuuntelee vasta,elukuulokkeilla musiikkia 20.00-22.00 kun haluaa rauhoittua ennen nukkumaanmenoa
- miehelle on tosi tärkeää rehellisyys, eli odottaa että lapset ovat rehellisiä ja jos joku jää valehtelusta kiinni niin kunnon riita edessä.
- miehen kanssa saa mielenkiintoisia keskusteluja monenlaisista asioista koska hän seuraa ympäristöään todella tarkasti ja on kiinnostunut monista asioista. Saatamme ravintolassa pohtia kyseisen yrityksen kannattavuutta, sisustusta, markkinointia, ruokalistaa jne. Tai mies saattaa huolestua
Kuulostaa ennemminkin kontrollifriikille.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kertoo aina haluavansa keskustelevan miehen, muta oikeasti selainen ei sytytä
Erityisherkkä = keskusteleva. Voi olla tai voi olla olematta. Ja vaikka olisi, niin se toinen ominaisuus voi olla niin luotaanttöbtävä, että se toinen ei riitä korvaamaan sitä, sori.
Miksi et ap etsi kaltaistasi, eli toista erityisherkkää?
Ai niin, kun miehet valkkaa naiset kyrvällään....
Vierailija kirjoitti:
Naistet tuntien se on turn off. Mutta mikäli kyseessä on miljönääri niin se onkin turn on!
Minttu Räikkönen rakastui Kimissä tavallisuuteen. Näin tuskin olisi käynyt jos Kimi olisi ollut pelkkä tavis.
Vierailija kirjoitti:
Naistet tuntien se on turn off. Mutta mikäli kyseessä on miljönääri niin se onkin turn on!
Suurin osa naisista ei ole, mutta sinua kiinnostaa vain naiset jotka ovat sellaisia = InstaPyllistelijät merkkilogolaukuissaan. Ja miehet tuntien se on sama kuin kaikki naiset.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen mies on naiselle turnoff
Mies: "Olen naistenvihaaja, sovinistusika ja etsin vain irtipimpsaa!"
Nainen:" Ihanaa, rehellunen mies! Millään muulla ei ole mitään väliä. Tämä riittää."
Taitaisin jättää väliin. Voisi ennakoida vaikeuksia suhteeseen. Olen itsekin kokenut vaikeuksia, ollut mm. koulu- ja työpaikkakiusattu, mutta silti puskenut eteenpäin. Pelkäisin, että tällainen henkilö elianalysoisi ja vetoaisi monessa arkisessa tilanteessa erikoisherkkyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Häipyisin ja äkkiä, niin kuin kaikkien muidenkin omien diagnoosien keksijöiden läheltä. Tuo on niitä joita ei voi kukaan muu diagnosoida kuin ihmisen itsensä kertomusten mukaan, eli on samaa kuin nämä fibroilijat
No sinähän se kuulostat oikein unelmakumppanilta!
Tämä, kolme työntöä ja anteeksi