Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ahdistus/paniikkikohtaus

Vierailija
14.02.2026 |

24/7 on hirveä olo päällä ja kaikenlainen stressi ja vastoinkäymiset vain pahentaa sitä. Tulee kaikenlaisia fyysisiä oireita ja kuolemanpelkoa ym. ja kun vuosia sitten kaatui ja loukkasi vasenta olkapäätä jonka kyllä kuntoutin mutta sinne jäi kai jotain pieleen kun ahdistuneena se aina kipeytyy ja ei käsi nouse ylös asti ja kipu leviää aina jänteiden/lihasten jne. kautta rintakehään tehden sellaisen olon että olisi rintakipua vaikkei sitä ole kun monesti lääkäri tai ensiapu todennut mutta vaikka kuinka selittäisi itselleen ettei se ole mitään sydänongelmaa tai muuta niin lopulta mieli antaa periksi ja alkaa pelkäämään ja ahdistuskierre vain pahenee eikä halua soittaa mihinkään hätänumeroon ja ensihoitoyksikköä paikalle vaikka se rauhoittaisi oloa paljon mutta olisi resurssien tuhlausta kun joutuisi tätä tekemään kokoajan.

Kyllä oikeasti tällaisessa olotilassa on todella paljon itsetuhoisia ajatuksia mielessä kun haluaisi vain näiden vuosia jatkuneiden fyysisten ja henkisten sairauksien ja kipujen loppuvan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuten auttaa kuin vertaistuen avulla. Itsellä voimakas ahdistus ollut nyt pari viikkoa. Fyysisiä oireita tuntuu. Olen sairastanut rintasyövän ja pelkään että riski uusiutua kasvaa näin kovassa stressissä tai tulee muita fyysisiä sairauksia. Kyllä tässä kaikenlaista epätoivoista tulee väkisinkin mieleen mutta yritetään puskea tän läpi. Joskus tämäkin loppuu. Tsemppiä

Vierailija
2/6 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla krooninen emotionaalinen ja fyysinen yksinäisyys aiheuttaa todella vakavia paniikkikohtauksia.  Kuukaudesta toiseen. Oon mennyt todella huonoon kuntoon yksinäisyyden takia. Ite kun oon niin sosiaalinen ja tekevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kauhealta ja valitettavasti myös tutulta. Pelkkä ahdistus voi myös aiheuttaa sellaista sydämen muljahtelua tai sit sun rintaranka ja ylävartalon lihakset voi olla niin supussa, että tulee olo, että oot puserruksissa omissa nahoissasi. Yritä rentouttaa oloasi ja sitä ylävartaloa eka ja kokeile hengitysharjoituksia tai mindfulnessia, jossa käyt sitä aluetta, jossa kipu tuntuu, läpi hengitysharjoituksen kanssa. Hengitysharjoitukset auttavat myös ahdistukseen.

4/6 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 👴🏻💖

Vierailija
5/6 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa muuten auttaa kuin vertaistuen avulla. Itsellä voimakas ahdistus ollut nyt pari viikkoa. Fyysisiä oireita tuntuu. Olen sairastanut rintasyövän ja pelkään että riski uusiutua kasvaa näin kovassa stressissä tai tulee muita fyysisiä sairauksia. Kyllä tässä kaikenlaista epätoivoista tulee väkisinkin mieleen mutta yritetään puskea tän läpi. Joskus tämäkin loppuu. Tsemppiä

Nämä vertaistuet ei auta yhtään mitään. Itselle auttoi mieto mieliala-lääkitys. Ap lääkärin puheille. 

Vierailija
6/6 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vertaistuet ei auta yhtään mitään. Itselle auttoi mieto mieliala-lääkitys. Ap lääkärin puheille. 

Mikä auttaa kelllekkin. Itellä vertaistuki auttaa enemmän kuin lääkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme