Minkälaisia sipulisilppureita teillä on? Minulla on sellainen pieni mutta tuntuu että terät ovat niin tylsät että ei leikkaa mitään.
Mitään isoa en voi hankkia koska kämpässäni ei ole enää tilaa millekään 'ylimääräiselle'.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Semmonen missä on vetonaru, pyörivät terät purkissa. Mutta: usein mieluummin veitsi, koska sen/kin laitteen jälkipuhdistus on työlästä.
Liian terävistä veitsistä en tykkää.
Tuntuu että väijyy sormiani koko ajan, tai että itse joutuu väijymään.
Tekniikkalaji, joka on kuitenkin helppo oppia. Jos ei opi pilkkomaan sipulia, saattaa olla motoriikassa muutakin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pieni käsin veivattava. Mutta ihan veitsellä pilkon. Valkosipulipuristinta tulee kyllä käytettyä.
Valkosipulista tulee puristamalla kitkerää, silppuamalla paljon paremman makuista
Raastettu valkosipuli on paras.
Vierailija kirjoitti:
Veitsellä olen pilkkonut. Joku noista tv:n kokeista suositteli kokeilemaan normi raastintakin sipuliin, mutten ole koskaan kokeillut.
Tulee liian huttumaista, olen joskus kokeillut. Palasin äkkiä pelkän veitsen käyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan tässä asiassa pakastealtaan valmiiseen sipulisilppuun.
Yhtä tarpeellista kuin valmisletut.
Tarpeellisia ne ovat kiireiselle, nievelvaivaiselle ja laiskoille. Minä olen näitä kaikkia ajoittain. Ostan myös keittojuurekset pakasteena ja valmiiksi pilkottuina.
Keittojuurekset vielä ymmärtää kun jää monesti hukkaprosenttia jos kokonaisia ostaa. Mutta sipulisilppu on puhdasta laiskuutta.
Olen jopa niin laiska, että nyt on iso purkki sipulijauhetta. Sitä viskaan ruokaan kuin ruokaan.
Joo, se on täysin eri mauste kuin raaka sipuli. Maista vaikka.
Tehty kuivatusta sipulista. Muistaakseni lusikallinen vastaa yhtä sipulia.
Jotkut ei kestä sipulin silppuamisesta johtuvaa silmien vetistelyä ja kirvelyä.
Kirvelyn voi välttää kastelemalla sipuli ennen silppuamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan tässä asiassa pakastealtaan valmiiseen sipulisilppuun.
Yhtä tarpeellista kuin valmisletut.
Tarpeellisia ne ovat kiireiselle, nievelvaivaiselle ja laiskoille. Minä olen näitä kaikkia ajoittain. Ostan myös keittojuurekset pakasteena ja valmiiksi pilkottuina.
Keittojuurekset vielä ymmärtää kun jää monesti hukkaprosenttia jos kokonaisia ostaa. Mutta sipulisilppu on puhdasta laiskuutta.
Olen jopa niin laiska, että nyt on iso purkki sipulijauhetta. Sitä viskaan ruokaan kuin ruokaan.
Joo, se on täysin eri mauste kuin raaka sipuli. Maista vaikka.
Tehty kuivatusta sipulista. Muistaakseni lusikallinen vastaa yhtä sipulia.
Jotkut ei kestä sipulin silppuamisesta johtuvaa silmien vetistelyä ja kirvelyä.
Minua kyllä vetistyttää silmiä, mutta en välitä siitä. Pilkkomisoperaation jälkeen kuivaan silmät ja menen hetkeksi toiseen huoneeseen. Tuo vetistely ei ole este vaan vain vähäinen hidaste korkeintaan, vaikka moni sitä pitää tekosyynä ja verukkeena.
Vierailija kirjoitti:
Terävä veitsi.
Tämä. Liippa on veitsitelineen vieressä.
Tupperin sininen. On pieni, kätevä - sipulit, chilit ym. silpuksi hetkessä. Ei varmaan enää saa mistään.
Hyi hele, eihän tuo muistuta tuoretta sipulia kuin nimeksi. Toinen sipulin irvikuva on sipulikeittojauhe, tuolla jos millä lihapullataikina menee pilalle.