Minkälaisia sipulisilppureita teillä on? Minulla on sellainen pieni mutta tuntuu että terät ovat niin tylsät että ei leikkaa mitään.
Mitään isoa en voi hankkia koska kämpässäni ei ole enää tilaa millekään 'ylimääräiselle'.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan tässä asiassa pakastealtaan valmiiseen sipulisilppuun.
Yhtä tarpeellista kuin valmisletut.
Tarpeellisia ne ovat kiireiselle, nievelvaivaiselle ja laiskoille. Minä olen näitä kaikkia ajoittain. Ostan myös keittojuurekset pakasteena ja valmiiksi pilkottuina.
Keittojuurekset vielä ymmärtää kun jää monesti hukkaprosenttia jos kokonaisia ostaa. Mutta sipulisilppu on puhdasta laiskuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeellisia ne ovat kiireiselle, nievelvaivaiselle ja laiskoille. Minä olen näitä kaikkia ajoittain. Ostan myös keittojuurekset pakasteena ja valmiiksi pilkottuina.
Keittojuurekset vielä ymmärtää kun jää monesti hukkaprosenttia jos kokonaisia ostaa. Mutta sipulisilppu on puhdasta laiskuutta.
Olen jopa niin laiska, että nyt on iso purkki sipulijauhetta. Sitä viskaan ruokaan kuin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa niin laiska, että nyt on iso purkki sipulijauhetta. Sitä viskaan ruokaan kuin ruokaan.
Joo, se on täysin eri mauste kuin raaka sipuli. Maista vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama se sille. Minä ne minun laittamat ruuat syön ja puoliso syö myös ongelmitta.
Paskaa tulee, mutta tee sinä niin.
Semmonen missä on vetonaru, pyörivät terät purkissa. Mutta: usein mieluummin veitsi, koska sen/kin laitteen jälkipuhdistus on työlästä.
Liian terävistä veitsistä en tykkää.
Tuntuu että väijyy sormiani koko ajan, tai että itse joutuu väijymään.
Veitsellä olen pilkkonut. Joku noista tv:n kokeista suositteli kokeilemaan normi raastintakin sipuliin, mutten ole koskaan kokeillut.
Keskikokoinen terävä kokkiveitsi. Sillä onnistuu ihan yksikätisestikin. Jos sormien puolesta pelottaa, niin sipulikampa avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen missä on vetonaru, pyörivät terät purkissa. Mutta: usein mieluummin veitsi, koska sen/kin laitteen jälkipuhdistus on työlästä.
Mulla on myös tällainen "5 sekunnin silppuri". Minusta se on ollut tosi hyvä, siis siinä saa vaikka sipulin, porkkanan ja sellerin (kastikepohja) pikku kuutioiksi hetken nykimällä. Pienet määrät silppuan veitsellä. Tuossa ei ihan 100 % saa tuotetta ruokaan, kun purkissa on pykäliä, mutta osia on vain kolme, purkki, terä ja kansi, ja ne huuhtoo ja harjalla pyöräyttää nopeasti puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin! Sen verran monta kertaa olen ostanut puolimädän sipulin vihanneshyllystä, että totesin pakastettujen sipulikuutioiden olevan helppouden lisäksi taloudellisempia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen puhdistaminen on työlästä?? Osat vaan tiskikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pieni käsin veivattava. Mutta ihan veitsellä pilkon. Valkosipulipuristinta tulee kyllä käytettyä.
Valkosipulista tulee puristamalla kitkerää, silppuamalla paljon paremman makuista
Älä höpötä. Kitkerä sulla on housuissasi.
Kirjoittaja on oikeassa. Puristin rikkoo valkosipulin solut ja turskauttaa kitkerät aromit ilmoille. Ota Google käteen äläkä hauku toisten housujen sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pieni käsin veivattava. Mutta ihan veitsellä pilkon. Valkosipulipuristinta tulee kyllä käytettyä.
Valkosipulista tulee puristamalla kitkerää, silppuamalla paljon paremman makuista
Kun sen kynnen ensin halkaisee ja poistaa vihreän keskiosan, kitkeryys häviää entisestään. Ja kun on veistä käyttänyt sen verran, että on vaivautunut kuorimaan ja halkaisemaan kynnen, miksipä ei käyttäisi samaa apuvälinettä loppuun asti eli myös hienontamiseen.
Leikkurit sun muut välineet pitää uusia aika ajoin, jos niitä ei voi teroittaa.
Itselläkin oli kymmeniä vuosia vanhoja välineitä, jotka aikanaan sain lapsuudenkodistani mukaan, kun muutin omilleni. Äskettäin tajusin, että esim. raastin oli aina raskaan sorttinen, kun sillä raastoi. Samoin munaleikkuri tökki. Ja vaihdoin ne uusiin. Toimivat kyll uusina ihan eri tavalla. Jopa siis joku uusi munaleikkuri on terävämpi kuin vanha.
Jos ylimääräistä haluaa välttää,, niin sipulisilppuri on aivan turha lisuke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehty kuivatusta sipulista. Muistaakseni lusikallinen vastaa yhtä sipulia.
Jotkut ei kestä sipulin silppuamisesta johtuvaa silmien vetistelyä ja kirvelyä.
Veitsi, sillä saa paljon pienemmäksi kuin noilla leikkureilla