Onko päiväkoti velvollinen kirjoittamaan työnantajani pyynnöstä todistuksen lapsen poissaolosta sairauden vuoksi?
Lapsi sairaana ja hoidin häntä kotona (työnanatajan luvalla). Jälkikäteen ta pyysi todistusta että lapsi ollut pois päiväkodista tuona aikana. Päiväkoti kieltäytyi kirjoittamasta todistusta ja vastasivat että ta voi halutessaan soittaa heille, mutta mitään eivät kirjoittele kenellekään tai saisivat olla koko ajan näitä lappuja kirjoittelemassa.
Kommentit (30)
Itselle on kertaalleen tuollainen pyyntö. Kirjoitin lappusen itse (lapsi xx ei ollut hoidossa päiväkodissa y 00.00.0000) ja pyysin päikyn johtajan nimmarin alle. Problem solved. Sen jälkeen ei pyyntöjä eikä epäilyjä tullut.
Kaikista asioista ei kantsi (heti) tehdä hirvittävän vaikeita tai isoja.
Ei minun tarvinnut koskaan viedä töihin lappua päivähoidosta, vaikka olinkin joskus pois töistä lapsen sairauden vuoksi. Kolme päivää sai olla pois palkallisesti ja sitten meni palkattomaksi. Katso oman alasi työehtosopimuksesta, mitä siellä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselle on kertaalleen tuollainen pyyntö. Kirjoitin lappusen itse (lapsi xx ei ollut hoidossa päiväkodissa y 00.00.0000) ja pyysin päikyn johtajan nimmarin alle. Problem solved. Sen jälkeen ei pyyntöjä eikä epäilyjä tullut.
Kaikista asioista ei kantsi (heti) tehdä hirvittävän vaikeita tai isoja.
Tuskinpa meidän tapauksessa tuollaisiin lappuihin olisi nimiä laitettu kun asenne päikyssä on mikä on muutoinkin kaikissa asioissa. En se minä ole kuka asiasta vaikean ja ison tekee. Alkuunkin ta pyytää jälkikäteen lappua jota toinen osapuoli kieltäytyy kirjoittamasta. Ap
Todistus terveyskeskuksesta kun lapsi on kipeä.
Ei päiväkodissa välttämättä työntekijää jolla olisi oikeuksia kirjoittaavirallisia ja soten piiriin kuuluvia lausuntoja tai tulee kengänkuva takalistoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvinnut koskaan viedä töihin lappua päivähoidosta, vaikka olinkin joskus pois töistä lapsen sairauden vuoksi. Kolme päivää sai olla pois palkallisesti ja sitten meni palkattomaksi. Katso oman alasi työehtosopimuksesta, mitä siellä sanotaan.
Kyllä meilläkin tes:n mukaan saa olla 3 pv, mutta nyt halutaan se todistus poissaolosta päiväkodista. En tiedä ottaako ta tässä nyt jotain hänelle kuulumattomia oikeuksia, mutta näin hän jälkikäteen halusi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei päiväkodissa välttämättä työntekijää jolla olisi oikeuksia kirjoittaavirallisia ja soten piiriin kuuluvia lausuntoja tai tulee kengänkuva takalistoon.
Tässä ei pyydetty kannanottoa poissaolon syyhyn vaan siihen että lapsi ei kyseisenä yhtenä päivänä ollut siellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin tes:n mukaan saa olla 3 pv, mutta nyt halutaan se todistus poissaolosta päiväkodista. En tiedä ottaako ta tässä nyt jotain hänelle kuulumattomia oikeuksia, mutta näin hän jälkikäteen halusi. Ap
Voi viddu. Ota yhteys työsuojeluun tai liittoon. Tuo ei ole oikein työnantajalta!
Neuvolan täti on se taho joka tuollaisen lapun saapi kirjoittaa ja hoituu puhelimitse mutta toki soittaa täytyy sinä päivänä kun lapsi sairastuu, en tiedä onnistuuko jälkikäteen.
Meillä oli töissä kyllä selvät sävelet että jokaisesta lapsen sairaudesta piti tuoda lappu jotta asiassa ei mitään epäselvää.