Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kaisa juuso sai sairaslomaa kun erosi?

Vierailija
13.02.2026 |

Ei se sairas varmasti ole joten en ymmärrä miksi kansanedustajille annetaan sairaslomaa jos somessa vähän arvostellaan? Minut on irtosanottu kolme kertaa enkä ole saanut sairaslomaa. Ei voi olla niin että jos lehdissä kirjoitellaan ja arvostellaan niin tulee sairaaksi ja sitten sairaslomaa saa helposti.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut sairaslomaa kun äitini kuoli. Olin työkokeilussa kunnan työpajalla niin en saanut sairaslomaa. Työkkäri sen sijaan uhkasi karenssilla kun otin lomaa itse hautajaisiin jotka oli perjantaina ja piti silloin mennä töihin. Lopulta jouduin työkkäriin antamaan selvityksen ja tuli kuukauden karenssi ja menetin kelatukia. Jaksoin valittaa vasta 3 kuukauden päästä ja meni 8 kuukautta valituksen käsittelyssä.

Vierailija
62/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kirjoitetaan aina vain 1 päivä sairauslomaa ja melkein mikää syy ei kuulemma kuulu työterveyden piikkiin, eli ne lähettävän sen laskun suoraan minulle, eikä työnantajalle siitä.

Näin ollen on vaan helpompi soittaa pomolle "olen kipeä, merkkaa palkattomaksi", koska meillä ensimmäinen päivä menee aina palkattomaksi, tällöin ei tule tuota laskua työterveyskäynnistä.

Upean kusetuksen ovat rikkaat keksineet ja näin saadaan monilta ne vähätkin työmotivaatiot loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeita ali-ihmisiä

...on tällä palstalla paljon, tässä yksi esimerkki.

Vierailija
64/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne asiat elätille kuulu

Kaisa Juuso ja poikansa ovat veronmaksajien elättejä

Vierailija
65/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli hermoissa vikkaa!

Heikkolaatuinen persu.

Vierailija
66/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosi ministerin tehtävistä, mutta on edelleen kansanedustaja. Ja saikkua saa kyllä, kun henkinen sietokyky ylittyy ja siitä johtuvat seurannaissairaudet puhkeavat. En paljoa tunne sympatiaa Juusoa kohtaan, mutta työssään uupuneiden ja henkisiä sairauksia kohtaan kyllä. 

Miksi tunkee vallankahvaan, jos kantti ei kestä? En tunne yhtään sääliä tuollaista ihmistä kohtaan, joka on pettänyt äänestäjänsä ja kurjistanut kansalaisia. Arvostaisin, jos eroaisi saman tien puolueesta, mutta ei hän tietenkään sitä tee, vaan jatkaa verorahojen kuppaamista kaltaistensa kanssa.

Persuilla empatia ei kuulu politiikkaan. Siis miksi pitäisi sääliä?

Vierailija
67/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman määrää aina lääkäri. Työnantaja voi pyytää myös toisen lääkärin lausunnon, jos on jokin epäilys asian suhteen. Sairasloman saa aina syystä, itselle on jopa ennemminkin tyrkytetty ko. lomia kuin olisi ollut ongelmaa saamisessa. Ja on sitten pari tuttua lääkäriä, jos tulisi mieleen ns. saikuttaa, vihjeenä vain, että mene tutulle lääkärillesi tarpeen vaatiessa. 

Vierailija
68/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

66-vuotias tekee haasteellisinta ministerin pestiä 24/7, saa päällensä kuraa joka viikko, kun joutuu vastaamaan sairaaloiden / osastojen lopettamispäätöksistä. Miten luulisit itse pärjääväsi.

Tsempit hänelle, vaikka en persu olekaan.

"joutuu vastaamaan sairaaloiden / osastojen lopettamispäätöksistä." vastoin omaa vakaumustaan.

Vierailija
69/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku ylirasitustila/ahdistus, ehkä unettomuus, kyl noilla saikkua saa

Laiskuutta kutsuttiin ennen lorvikatarriksi.

Vierailija
70/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole jo eläkkeellä? Olisi päässyt jo viime vuonna. 

Vierailija
71/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepä ap itse 63-66 vuotiaana näissä olosuhteissa 3 vuotta vittumaisinta mahdollista ministerin pestiä ympäri vuorokauden.

Olisiko työuupumus iskenyt lähempänä 7 kymppiä olevaa ihmistä, joka tarvitsi pohjoisessa liikkuessaan 3 poliisia turvakseen, eikä kotonakaan saanut olla rauhassa kun hesari tunkee kotiovelle. Jos ihminen palaa loppuun, on jäätävä sairauslomalle. Varsinkaan tämmöisen kansan takia ei kannata terveyttään menettää.

Juuso oli pestiin väärä valinta, mutta ei pidä lyödä lyötyä.

Miksi ei ole  jo eläkkeellä?

Vierailija
72/72 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasloman määrää aina lääkäri. Työnantaja voi pyytää myös toisen lääkärin lausunnon, jos on jokin epäilys asian suhteen. Sairasloman saa aina syystä, itselle on jopa ennemminkin tyrkytetty ko. lomia kuin olisi ollut ongelmaa saamisessa. Ja on sitten pari tuttua lääkäriä, jos tulisi mieleen ns. saikuttaa, vihjeenä vain, että mene tutulle lääkärillesi tarpeen vaatiessa. 

Olikohan sairasloman kirjoittanut lääkäri plastiikkakirurgi. Juusossa varmasti riittää vielä leikeltävää, kaksinaamainen kun on.