Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaudesta kysyttävää

Vierailija
13.02.2026 |

Mietityttää otsikon aihe, tai mistä kohdallani mahtaa olla kyse. 

raskauden mahdollisuus on olemassa. (Mikäli alkanut, olisi se tapahtunut ajalla tammikuun alku-puoliväli) Edelliset kuukautiset oli 2.-8.1.26. Tammikuun loppupuolelta tunsin erilaisia oireita; rintojen arkuutta, epämääräistä huonovointisuutta, jatkuvaa pissatusta. Odotin menkkoja alkavaksi kuun vaihteessa, jolloin mahaa nipisteli ja rinnat oireilevat edelleen (kuuluu mun menkkaoireistoon myös), mut vuoto ei alkanut. Tein ekan testin 4.2, tulos negatiivinen. Mahan nipistelyt jatkuivat, samoin muut oireet. Tein pari testiä lisää muutaman päivän välein, kaikki negatiivisia. 8.2 ei ollut vuotoa, mutta pienen pieniä, lähes mustia, hillomaisia hyytymiä, määrä todella vähäinen. Hyytymäesiintymien jälkeen kaikki oireet katosivat. Raskaustestit edelleen negatiiviset, mutta menkkoja ei kuulu. Mistä kyse? Mitä pitäisi tehdä? Oireet voi olla osin itse kuvittelemiani tai liioittelemiani, esim. pahoinvointi, kiistatonta on kuitenkin etten oo kertaakaan saanut testitikkuun ees haaleaa plussaa (mahdollinen keskenmeno näin poissuljettu?) ja että kuukautiset ovat kaksi viikkoa myöhässä. Ei kai pitäisi olla mahdollista, että testit voisivat enää näin myöhäisessä vaiheessa antaa väärän negatiivisen? Mulla on ollut käytössä ainoastaan RFSU:n testitikut, pitäisi ehkä koittaa jotakin toista. En ole asiaa suuntaan tai toiseen pahasti stressaillutkaan, kunhan ihmettelen. Ja joo, voisin kysyä asiaa hyvinvointialueen digipalveluiden chatbotilta. Vaan jos joku täällä haluaisi tai osaisi neuvoa, kiitos jo etukäteen. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi