tyyli ja pukeutuminen
Oletteko sinut oman tyylinne kanssa? tiedättekö mikä pukee ja mitä ei missään nimessä kannata päälleen pistää.
Itselläni ei ole tiettyä pukeutumistyyliä lainkaan. Päälleni puen vaatteita mitä on vaatekaapissa sen kummemmin mietimättä miltä ne oikeastaan näyttää. Vaatteita olen saanut paljon kavereilta (ilmeisesti olen niin surkea ilmestys, että muut antavat säälistä omia vaatteitaan), jos löydän jostain hylättyjä vaatteita, otan ne, kirpputoreilta ostan silloin tällöin vaatteita. Suurin osa vaatteistani on melko vanhoja, sellaisia mitä olen jo 5 tai 10 vuotta sitten pitänyt. Mieheni vanhoja vaatteita tulee kanssa paljon anastettua omaan käyttöön.
Kommentit (18)
Käytän vaatteita, joista itse pidän, pukivat ne minua tai eivät. Musta huppari, bändipaita, mustat farkut...ne ovat lempivaatteeni. Juhliin laitan goottityylistä.
mutta töihin pyrin pukeutumaan asiallisesti ja suht tyylikkäästi.
Raha toki rajaa ratkaisuja, samoin kroppamalli ja ikä (ihan kaikkea ei nelikymppinen oikein voi pukea, ilman että näyttää hiukan säälittävältä).
jotenki käy tää tyylittömyys toisinaan ärsyttämään, kun olen kumminki nuori ja ihan normaali kroppainen, niin sitten puen itseni johonki rumiin rätteihin, eikä esimerkiksi baariin lähtiessä löydy mitäänn kivaa puettavaa vaikka vaatekaappi on ihan täynnä. Pitäiskö heittää vaan osa kylmästi pois, sellaisia mitä en oo pitäny vähääaikaan ja mitkä tiedän olevan ihan kauheen näköisä vaikka olis ihan rentoja päällä.
Kaikilla ikäisilläni kavereilla kun tuntuu olevan paljon selkeämpää tän puvustuksen kanssa. Toisaalta en ymmärrä mistä opiskelevat ihmiset keräävät rahat kaikkien tyylikkäiten vaatteidensa ostoon.
Ap
Perusvaatteistakin saa tyylikkään yhdistelmän, kun osaa yhdistää toisiinsa sopivia vaatteita.
Jos olet epävarma tyylisi suhteen, pyydä joku kaveri ostoavuksi. Tavarataloissakin on pukeutumisneuvojia, mutta heidän aikansa yleensä maksaa tai ainakin ostopaine on kova.
Tietysti todella laadukkaat vaatteet ovat kalliita, mutta hiukan vähemmälläkin pääsee alkuun.
Ja sitä paitsi: voi olla, että muilla ei ole yhtä synkeää vaikutelmaa vaatetuksesta kuin sinulla itselläsi ;=)
kun kaverin mummo kuoli ja sain hänen tavaroistaan katsoa itselleni joitain vaatteita, olin todella tyytyväinen ettei tarvinut taaskaan uusia ostaa ja että ehjiä vaatteita ei mennyt roskiin. Vanhempi tuttavani oli myös valkkaillut näistä muorivainaan vaatteista mulle best of kokoelmaa.
Ei vitsi. OIkein naurattaa toisaalta, mun vaatekaappini on hylättyjen vaatteiden keräyspiste.
ap
Tyylini on sellainen naisellinen, mutta kohtuu rento. Käytän paljon farkkuja , farkkuhameita, saappaita, vyötäröä korostavia neuleita jne. Aika paljon ostan edullista (Lindex ym) ja se on ok, koska en jaksaisikaan käyttää samoja vaatteita vuositolkulla, vaikka kalliiseen laatuun panostaisinkin.
Ap, oman tyylin löytämisessä auttaa se kun mietit, mistä ihan oikeasti, rehellisesti tykkäät! Älä tyydy tylsäntuntuisiin kompromisseihin, vaan rohkene ostaa kaikista ihaninta. :)
tai mitä niitä vastaavia nyt onkaan, pukeutumiskonsultteja? Onko niistä ollut hyötyä? Tiedän kyllä mitkä värit minulle sopii ja mitä en missään nimessä halua. Ongelmana on ehkä ennemmin että haluan päästä mahdollisimman halvalla pukeutumisessa, jolloin vaatekaappiin kertyy juuri kaikkien muiden lahjoittamat vaatteet. Vaatteita mulla on kyllä ihan hulluna, ehkä tässä onkin nyt runsauden sarvi ongelmana kun vaatetta riittää, mutta ne ei oikein ole keskenään " tuttuja" .
Raaskiiko kaikki muut heittää tuosta vaan vanhan paidan vaikka menemään? Mun periaatteisiini kun kuuluu että kun vaatetta ei kehtaa enää kodin ulkopuolella käyttää, niin se on sen jälkeen vielä parisen vuotta kotivaatteena, eli kunnes menee ihan hajalle.
Kaikki vanhat ja rumat, kulahtaneet vaatteet pitäisi vain heittää pois. Mutta en raaski! Tuntuu typerältä ajatella, että heittäisin pois jotkut lötköt housut ja ostaisin tilalle jotkut uudet lötköt - toki ne näyttäisivät paremmilta, jos joku vaikka tulisi käymään, mutta...
Toisekseen käytän usein tekosyynä rumille vaatteilleni sitä, että lapsi on vielä pieni ja kuolaa ja sotkee... Saapa nähdä ryhdistäydynkö vaatetukseni kanssa silloinkaan, kun lapsi on jo koulussa... :D
Vierailija:
Raaskiiko kaikki muut heittää tuosta vaan vanhan paidan vaikka menemään?
Laita ne hyväntekeväisyyskirpparille tai johonkin keräykseen! Minä teen aivan surutta kerran vuoteen vaateinventaarion ja vien kirpparille kaikki ne vaatteet, joita en käytä. Säilytän kaapin perukoilla ainoastaan sellaisia vaatteita, joilla on erityisen suurta tunnearvoa.
Sinulla siis on kaapit täynnä vaatteita, joista et tykkää. Miksi et yhtä hyvin vähentäisi määrää vaikka kolmasosaan nykyisestä ja korvaisi sitä laadulla???
8
että en vaan voi laittaa mitään kierrätykseenkään, sielä oisin sitten muutaman kuukauden päästä uutta vaatetta ostamassa.
Helpottaisi muutossa kyllä melkosen paljon jos vaan raskisi valkata vähemmän pidettyjä pois ja viedä vaikka sinne keräyslaatikkoon.
ap
nääntyisin suruun ja ahdistukseen jos joutuisin käyttämään 5 vuotta vanhoja lötköttyneitä ja vanhanmallisisa vaatteita. Ihan todella.
Rakastan muotia ja voidaan sanoa sitä vaikka harrastukseksi, seuraan suuntauksia ja trendejä. Jo ammatinkin puolesta.
En voi käsittää että joku ei välitä mitä päälleen laittaa.
En kuitenkaan ole piittaamaton luonnonvaroista ja ekologiasta, vaan kierrätän kaikki vanhat vaatteet enkä osta rekkalastillisia H&M:ltä vaan valikoin tarkasti muutaman " avainasusteen" per sesonki.
jotai 50-60-luvuilta. Tosi hienoja, sopivat hyvin.
Periaate: yksi uusi tai ' uusi' vaate kaappiin, vanhasta päästä jokin pois. Kirpparille, jos siinä on vielä ' pitoa' jäljellä, muuten auton vahausräteiksi tai roskiin.
MIten kukaan voi olla noin huolimaton pukeutumisensa suhteen! JOhan oma hyvä olo ja viihtyminenki unohtuu kun ei pukeudu mukaviin ja silmää miellyttäviin vaatteisiin. Ei aina tarvi olla ku kaatopaikalta tullen näköinen. Kauniit ja sopivat vaatteet piristää mieltä!
En kyllä tiedä miksi, uteliaisuuttani kai. Ei siitä mitään hyötyä ollut, että sain tietää, mitkä värit minulle sopivat, kun en kuitenkaan niitä pidä. Tai no jonkun tummanpunaisen ja violetin kelpuutin, en muita, kuten sinapinkeltaista, ruskeita, oranssia, murrettuja vihreitä, paitsi joskus voin jotain oliivinvihreää käyttää. Tykkään mustasta ja sitä pidän, vaikkei se minulle sopisi pätkääkään. Millään pukeutumisneuvojallakaan en halua käydä, koska luulen, että he tyrkyttäisivät yli nelikymppiselle jotain tylsää jakkupukulinjaa tai klassista tyyliä. - t. tämän ketjun kolmonen
SITÄ en kuitenkaan tajua miksi käyttää resuja/likaisia/ällöjä vaatteita kotonaKAAN...
Mulla kotiuniformun muodostaa mustat collegehousut (ei punttilahje,vaan suoralahkeiset,heh) ja joku kiva printtipaita,yleensä mikäs tää merkki on fruitoftheloom (tmv...) koska ne pitää kuosinsa aika pitkään... pitkä- ja lyhythihaisina.
Ulos jos lähden niin sit on farkut tai paikasta riippuen mustat suorat housut ja kesällä capritkin,farkkuhame ja kesähame.
Sit löytyy yläosaksi paitapuseroa,neuletta,toppia,villatakkia ja jakkutakkia.
Mulla on aika vähän vaatetta mut kaikki yhdisteltävissä. Paitsi nää taas erikoistilannevaatteet,eli häitä tmv juhlia varten löytyy vaalea parempi kesämekko ja vaaleanvihreä jakkupuku (hameella). Löytyy myös oikein kunnon iltapuku ja musta jakkupuku (housuilla).
On tiettyjä kausia kun tahdon käyttää tietyn laisia vaatteitta tai värejä, mutta sitten taas jonkin ajan kuluttua tahdon jotain aivan muuta.
Kuitenkin suunnilleen tiedän mitkä sopii parhaiten ja mitkä taas ei.
Minullakin paljon sellaista mitä voi yhdistellä moneen eri juttuun. Ajattomia ja klassisia. Sitten paljon sellaista erikoisempaa mihin voi pukeutua piristykseksi..