Miten lapsi käymään koulua?
Vinkatkaa, miten lapsi saadaan kouluun, kun psykologi, sossu ja koulu ja itse en siinä onnistu.
Kommentit (39)
Minkä ikäinen lapsi ja minkä kertoo syyksi sille ettei mene kouluun?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt miksei suostu menemään kouluun? Mitä vastaa/miten reagoi?
Kiusaaminen saattaa olla syynä. Masennus voi olla toinen. Jos ei kumpikaan noista niin onko vaan laiska/ei huvita. Mutta täytyisi tietää juurisyy ennenkuin voi alkaa ratkomaan ongelmaa.
Ja varsinkin jos kiusataan, kyllä se alkaa myös masentaa. Niin masentaisi aikuistakin, jos joka päivä joku tulisi tönimään ja pilkkaamaan. Usein nuoret eivät uskalla kertoa vanhemmilleen kiusaamisesta, koska voivat ajatella joutuvansa itse syyttelyn kohteeksi kotona. Jotkut vanhemmat ovat sellaisia, etteivät pidä lapsensa puolia vaan nälvivät, ettei lapsi osaa puolustautua.
Poliisi tulee hakemaan, jos ei avuton mamma saa pilttiä kouluun.
No ihan kuule viemällä se lapsi kouluun. Kasva aikuiseksi!
Otat lasta kädestä kiinni ja kiskot sen kouluun. Jos lapsi vetää jalat löysiksi niin sitten kannat sen tai kärräät jossain kärryssä. Jos on epäilys, että lapsi karkaa koulusta, niin sitten jäät sinne vahtimaan sitä, eli tarvittaessa vaikka koko päivän istut vieressä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuule viemällä se lapsi kouluun. Kasva aikuiseksi!
Jos on sossu mukana kuvioissa niin herkästi siitä tulee lasu jos lapsen koskemattomuutta loukkaa.
Yleensä toimii, että lapsi viedään kouluun. Ei siis vain koulun eteen vaan ihan kouluun sisälle, luokan eteen ja luovutetaan opettajalle. Kyllä se on ihan kammottavan noloa lapselle tai nuorelle ja se on osa sitä miksi se toimii.
Mä vein sen pennun kouluun joka juutaksen arkiaamu monen vuoden ajan.
Tästä ei neuvoteltu. Syynä ei ollut mikään muu, kuin että häntä ei huvittanut tai jotenkin se kouluun raahautuminen oli työlästä. Kun sen sai sinne pihalle, niin pysyi koulussa ja osasi itse kotiin päivän päätteeksi.
Lopulta koulu loppui, lapsesta tuli aikuinen joka hankki itselleen työpaikan, asunnon ja elämän. Ja me ollaan hyvissä väleissä.
Ei ole resursseja. Näin ei kyllä Suomessa tapahdu.
Mitä tarkottaa miten lapsi käymään koulua? Ei ole AP tainnut itsekään käynyt koulua, kun suomen kieli on tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Otat lasta kädestä kiinni ja kiskot sen kouluun. Jos lapsi vetää jalat löysiksi niin sitten kannat sen tai kärräät jossain kärryssä. Jos on epäilys, että lapsi karkaa koulusta, niin sitten jäät sinne vahtimaan sitä, eli tarvittaessa vaikka koko päivän istut vieressä.
Ei näin saa nykypäivänä tehdä. Tulee syyte vielä pahoinpitelystä. Ja raavas teini on huomattavasti vaikeampi kiskoa kuin joku ekaluokkalainen. Mitä siinä voi tehdä jos teini vastustaa... lisääkö tilanne vain lisää ahdistusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin saa nykypäivänä tehdä. Tulee syyte vielä pahoinpitelystä. Ja raavas teini on huomattavasti vaikeampi kiskoa kuin joku ekaluokkalainen. Mitä siinä voi tehdä jos teini vastustaa... lisääkö tilanne vain lisää ahdistusta...
Mies mukaan niin kyllä teinikin siirtyy. Ahdistus lapselle syntyy siitä että jää makaamaan kotiin. Moni kotona makaaja syrjäytyy lopullisesti.
Olen samassa tilanteessa ja olotilani on toivoton. Olen selittänyt monet kerrat koulunkäynnin tärkeydestä mutta tuo lapsi pistää hanttiin. Perhetyöntekijät sanovat ettei johdu laiskuudesta vaan ei vain pysty menemään ahdistuksen takia. Tämä ihmetyttää minua kun miten kuitenkin pystyy pitämään yhteyttä ystäviin ja haluaa harrastaa.
Tämä lähtee jo pikkulapsesta. Kun on kipeä, otetaan puhelin ja ruudut pois, että saa levätä. Näin sairastaminen on tylsää eikä kotiin haluta jäädä kuin oikeasti sairaana. Doro-puhelin.
Jos teini temppuilee, puhelin pois, ohjaimet pois, koneet pois, niin että kotona voi tuijottaa seinää. Mitä tekee kotona? Jos hänellä on mikään näistä laitteista niin otat ne ensin pois. Myyt telkkarinkin jos on tarvis. Se on lapsesi tulevaisuus versus töllö. Kasvata selkäranka ja vaadi lastasikin aloittamaan sen kasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Olen samassa tilanteessa ja olotilani on toivoton. Olen selittänyt monet kerrat koulunkäynnin tärkeydestä mutta tuo lapsi pistää hanttiin. Perhetyöntekijät sanovat ettei johdu laiskuudesta vaan ei vain pysty menemään ahdistuksen takia. Tämä ihmetyttää minua kun miten kuitenkin pystyy pitämään yhteyttä ystäviin ja haluaa harrastaa.
Perhetyöntekijät ovat niitä joiden mielestä pitää aina vaan ymmärtää lasta ja sanoittaa tunteita.
Yleensä lapset lähtee kouluun kun vanhemmat menee töihin. Onko ap kotiäiti, työtön tai muutoin kotona? Lapsi haluaa myös jäädä kotiin jos porukat makoilee sohvalla päivät pitkät. Aktiivinen perhe tuottaa aktiivisia lapsia
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lapset lähtee kouluun kun vanhemmat menee töihin. Onko ap kotiäiti, työtön tai muutoin kotona? Lapsi haluaa myös jäädä kotiin jos porukat makoilee sohvalla päivät pitkät. Aktiivinen perhe tuottaa aktiivisia lapsia
Me vanhemmat olemme ainakin ihan töissä käyviä, silti valitsee jäädä kotiin. Koulukyytiä tarjottu monet kerrat, ei lähde. Perhetyöntekijä yrittänyt saada kouluun, ei lähde. Tuntuu että vaikka poliisikin suostuttelisi, ei lähtisi. Itsepäinen lapsi.
Oletko kysynyt miksei suostu menemään kouluun? Mitä vastaa/miten reagoi?
Kiusaaminen saattaa olla syynä. Masennus voi olla toinen. Jos ei kumpikaan noista niin onko vaan laiska/ei huvita. Mutta täytyisi tietää juurisyy ennenkuin voi alkaa ratkomaan ongelmaa.