Nuoremmat työkaverit 25-30 v kattoivat mua säälien
kun kerroin olevani vappuna ihan vaan kotona lasten ja miehen kanssa. Miten tylsää ja säälittävää, kertoivat katseellaan. Sanoin, että kyllä tosiaan nautin lasten riemusta, hyvästä ruuasta, parista oluesta, saunasta ja huomenna nukutaan pitkään ja katellaan vanhoja Kummeleita...Ihan totta, mä 37 v olen kyllä viettänyt noin 15 vuotta railakkaita vappuja ja tiedän kaiken tietämisen arvoisen täysistä kapakoista, silliaamiaisista ja kamalasta kankkusesta. Luuleks ne, että mä enää suostun jonottamaan mitään ylihintaista juotavaa/syötävää kamalassa tungoksessa tai hytisemään Ullanlinnanmäellä laimean kuoharin äärellä? Kyllä näin on nyt ihan hyvä.
Kommentit (8)
Ei tainnut kukaan olla lähdössä viettämään vappua mitenkään suureellisesti.
meidän 1,5-vuotias nahkavekkari kyllä herättää seiskalta oli vappu tai ei... :)
ovat oikeasti vaan tosi kateellisia
Just toi pakkobileet-ajatus tökki sitä, mutta kun poikaystävä ja kaverit oottaa juomaan ja vappubilettämään... No ehkä sillä on kivempaa kuitenkin siellä kuin täällä lapsille iltasatua lukemassa, aikaa aikaansa kutakin?
Minusta on kiva käydä bilettämässä ja beereissa, mutta näinä juhlapyhinä mua ette sinne ryysikseen saa. Inhoan pikkujouluaikaakin, kin amatöörit valloittaa mun baarit :-)
En mäkään olisi tajunnut ennen lapsia, miksi pitäisikään? Eli tuskinpa on kauteudesta kyse, paitsi korkeintaan niillä kolmikymppisillä (jos heillä ei ole vielä omaa perhettä biologisen kellon voimistuva tikitys alkaa taatusti jo ahdistaa...).
Opiskeluaikana oli hauskaa bailata porukalla haalareissa, ajatuskin tylsästä kotivapusta tuntui tooooosi kaukaiselta ja keski-ikäiseltä. Nyt olen mielelläni se tylsimys, voinhan itse valita :) Eikä meillä edes ole ikääkään kuin 29v, pieniä lapsia kaksi (hoitajia olisi, mutta ei meitä vaan enää jaksa kiinnostaa rönyäminen missään).
Vapunpäivänä heräsi karapulassa (ne eilisillan haalarit ja meikit edelleen päällä) jossain kaverin nurkissa ja pakko oli raahautua hytisemään piknikille, jossa sai syötyä ehkä yhden viinirypäleen ennen kuin oksu tuli. Huoh, nyt saa istua kotona, syödä donitsia ja juoda simaa. Esikoinen nukkuu jo ja kuopus melskailee mahassa. Kohta lämpimään sänkyyn miehen viereen nukkumaan ja aamulla tuskin päätä kivistää.
Ja kyse lähempänä 30v ihmisistä. En myöskään kaipaa yhtään bilevappuja, tää on elämää! Kaverit vaan ei tajua sitä, onneks on muitakin kavereita:)
Itseasiassa vappu on mielestäni turhin juhla.
Kotona on hyvä. :)