Säästätkö eläkepäiville?
Minulla ei jää rahaa mihinkään ylimääräiseen, kun eläkepäivät huolestuttavat. Säästän ja sijoitan kaiken ylimääräisen. Jos ehdin kuolla ennen eläkettä, niin sitten rahat menevät lapsille ja lapsenlapsille, ja takaavat heille ihmisarvoisen vanhuuden.
Miten voi Suomea saada nousuun, kun ensin pitää maksaa suuria summia muiden eläkkeitä, ja sen päälle vielä säästää omaankin eläkkeeseen. Ei ihme, että ihmiset eivät kuluta. Kaikki tututkin säästävät nyt, kun vanhuus pelottaa. Kukaan ei halua sänkyyn sidotuksi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös säästänyt pahojen päivien varalle ja se tulikin nyt tarpeeseen kun jäin työttömäksi. Eihän säästöä paljoa ollut mutta auttaa ainakin muutaman kuukautta eteenpäin. Aika surkealta näyttää tulevaisuus, olen jo yli viiskymppinen enkä edes odota työllistyväni ennen eläkeikää. Eläke on todennäköisesti sekin sitten varsin pieni.
Näet karttuman netistä. Voit myös laskea arvion.
En säästänyt, mutta jostain syystä säästöjä oli kuitenkin kertynyt 60000 euroa, kun jäin eläkkeelle lokakuussa 2023. Ilmeisesti tienasin liikaa menoihin verrattuna. Kiva lisä, kun eläke on nettona 1200 euroa.
Kyllä säästän, sijoitan 450€/kk. Ne on eläkettä varten, ja toki voivat tulla tarpeeseen jo aiemmin, jos osuu vakavaa sairautta tms kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
1100 euroa menee joka kuukausi nordnettiin .Tavoite lopettaa työt 55v
Mihin sijoitat?
1100 euroa menee joka kuukausi nordnettiin .Tavoite lopettaa työt 55v