Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otettiin edesmenneen maatiaiskissan jälkeen Ragdoll ja oli kyllä vikatikki!!

Vierailija
04.11.2011 |

ei hemmetti tuon kissan kanssa, mulla menee jo hermot siihen päivittäin ja monta kertaa:

-paskapersettä saa olla pesemässä monta kertaa päivässä/viikossa, kun vatsa on löysänä ja mitään vikaa ei löydy mistään!!

-kissa ei osaa naukua, vaan se ulvoo kuin joku lehmän/lampaan sekoitus ja niin kovalla äänellä kuin vain palkeista lähtee!!

-jatkuvasti kiikkuu eri pöydille, ei opi vesisuihkulla ei millään arestilla, että PÖYDILLÄ EI KÄVELLÄ!!!! ja koko ajan sinne pöydälle tähdätessään pitää urista ja ujeltaa kuin joku kiimainen lammas!

Miten voikin kissa olla noin ärsyttävä???? edellinen maatiainen oli niin leppoisa ja fiksu tähän ulisijaan verrattuna...huoh

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, että miten ap kiukuttelee kissalle. No lue aloitusviestisi uudelleen ja mieti onko siinä asiallinen sävy. Voin vain kuvitella kuinka kauniisti käsittelet kissaa, kun viestisi on tuollainen tulikivenkatkuinen.

Sinua myös ärsyttää, että kissa kävelee pöydällä. Jos et tuota hyväksy, niin sinulle olisi sopinut toinen, vähemmän ketterä lemmikki.

Kai tiesit, että kissalle tuollaisen asian opettaminen on vuosien prosessi, ellei mahdotonta. Ei se ole kissan vika, että et tunne lemmikkiä, jonka olet mennyt ottamaan vastuullesi.

Vierailija
42/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut ihmisten syytä sillä kertaa, kissaa kohdeltiin aina hyvin, mutta päässä oli vikaa.

Liian jalostettu rotu; ei kannata ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut ihmisten syytä sillä kertaa, kissaa kohdeltiin aina hyvin, mutta päässä oli vikaa. Liian jalostettu rotu; ei kannata ottaa.

Vierailija
44/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, että miten ap kiukuttelee kissalle. No lue aloitusviestisi uudelleen ja mieti onko siinä asiallinen sävy. Voin vain kuvitella kuinka kauniisti käsittelet kissaa, kun viestisi on tuollainen tulikivenkatkuinen.

Sinua myös ärsyttää, että kissa kävelee pöydällä. Jos et tuota hyväksy, niin sinulle olisi sopinut toinen, vähemmän ketterä lemmikki.

Kai tiesit, että kissalle tuollaisen asian opettaminen on vuosien prosessi, ellei mahdotonta. Ei se ole kissan vika, että et tunne lemmikkiä, jonka olet mennyt ottamaan vastuullesi.

saa jonnekin purkaa kiukkuaan. Onko tämä jotenkin hankala ymmärtää? eikö sua harmita koskaan mikään? Eikö eläimen käytös edes saa harmittaa? eikö sua harmittaisi pestä jatkuvasti kakkaisia persuksia ja luututa lattioita? Kyllä mua vaan harmittaa, anteeksi nyt vaan jos se on väärin. Ja kun kyseessä ei ole edes perheemme eka lemmikki/kissa. Kyläl edelliset ovat oppineet paaaaljon helpommalla, että pöydillä ei oleskella.

Vierailija
45/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntelyyn kun on aina jokin hyvä syy ja turkkia tai löysää vatsaakaan kissa ei ole itse valinnut. :(

Taisi aloittaja kuvitella, että kaikki kissat ovat luonteeltaan samanlaisia kuin vanha maatiainen oli. Eläin on aina arvoitus.

Vierailija
46/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuun oli myös tuota pyllynpesua. Sitten leikkasin perskarvat lyhyeksi, ei tarvinnut aina olla pesemässä. Kokeiltiin kaikki kalliit eläinkaupan ruuat, kun halusin kissalle parasta. Mutta aina maha sekaisin. Paska saatiin kiinteäksi kaupan friskies se keltanen pussi ja siitä ainoastaan se kalamaku. Ärsyttää tarjota tolloasta roskaruokaa kissalle, mutta sillä masu pysyy hyvänä. Mitään muuta kissa ei suostukaan enää syömään. Silloin tällöin saa raakaa hirvenlihaa vähän.

jos on ainoa ruoka, joka kissalle sopii. Tehdään muuten samassa tehtaassa kuin se hemmetin kallis royal kaninin ruuat, varmaan jopa samoista raaka aineista.

Vierailija
47/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin kaltaisiasi ihmisiä, jotka ottavat eläimen purkaakseen siihen kiukkua, joka ei ole (viime kädessä) eläimen aiheuttama.

Ragdollisi käytös on tyypillistä tuolle rodulle. Ulina johtuu luultavasti siitä, että et seurustele tämän erittäin sosiaalisen kissan kanssa tarpeeksi. Hän kaipaa huomiotasi (positiivista). Ilmeisesti sinulle tuli myös yllätyksenä, että pitkäkarvaisen kissan turkinhoito on vaativaa? :D

Ehkä olisi kissallekin parempi, jos antaisit hänet jonnekin fiksumpaan kotiin?

on SE eikä todellakaan "hän"...

Vierailija
48/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntelyyn kun on aina jokin hyvä syy ja turkkia tai löysää vatsaakaan kissa ei ole itse valinnut. :(

Taisi aloittaja kuvitella, että kaikki kissat ovat luonteeltaan samanlaisia kuin vanha maatiainen oli. Eläin on aina arvoitus.

sen, että kirjoitan tälle palstalle, niinkö?

Vierailija
49/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit vertailla, mutta kai tiedät, että ettei uusi kissa voi olla täsmälleen samanlainen kuin edellinen? Ja hyvä, ettei olekaan.

Nyt on myöhäistä opiskella mitään kissoista, mutta ei ainakaan minulle, kissattomallekaan, ole yllätys, että kissa kiipeilee paikoissa.

Eläinten kanssa elämä on välillä työlästä. Meillä on ollut pissavaikeuksista kärsinyt koira, välillä koirilla on ripuli, viime yönä joku oli oksentanut jonkun hiiren sänkyyn... Jos positiivisten asioiden lisäksi ei ole valmis hyväksymään lemmikistä tulevaa vaivaa, ei lemmikkiä kannata ottaa.

Vierailija
50/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut ihmisten syytä sillä kertaa, kissaa kohdeltiin aina hyvin, mutta päässä oli vikaa. Liian jalostettu rotu; ei kannata ottaa.

ja liittyy keskusteluun millä lailla?

Onko sinulla ymmärtämisvaikeuksia tms.? Vai oletko itse kasvattaja, ja ottaa kipeää kuulla totuuksia?

Puskaradion kautta kuulee, että ongelmia on muillakin; asioita, joita kasvattajat eivät kätevästi kerro, jotta saavat 800€ maksavat pentunsa kaupaksi hyväuskoisille ihmisille.

t. se keneltä kysyit.

Vierailija
51/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit vertailla, mutta kai tiedät, että ettei uusi kissa voi olla täsmälleen samanlainen kuin edellinen? Ja hyvä, ettei olekaan.

Nyt on myöhäistä opiskella mitään kissoista, mutta ei ainakaan minulle, kissattomallekaan, ole yllätys, että kissa kiipeilee paikoissa.

Eläinten kanssa elämä on välillä työlästä. Meillä on ollut pissavaikeuksista kärsinyt koira, välillä koirilla on ripuli, viime yönä joku oli oksentanut jonkun hiiren sänkyyn... Jos positiivisten asioiden lisäksi ei ole valmis hyväksymään lemmikistä tulevaa vaivaa, ei lemmikkiä kannata ottaa.

on JATKUVASTI. JOs jostakin on ihan jees siivota joka päivä lattioita, niin mikäs siinä, mutta kyläl mua vit*** jo suuresti tää homma. ilmeisesti tää on joku tabu, vähän kuin sanoisi, että lapsi ottaa joskus päähän.

t.ap

Vierailija
52/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, että miten ap kiukuttelee kissalle. No lue aloitusviestisi uudelleen ja mieti onko siinä asiallinen sävy. Voin vain kuvitella kuinka kauniisti käsittelet kissaa, kun viestisi on tuollainen tulikivenkatkuinen. Sinua myös ärsyttää, että kissa kävelee pöydällä. Jos et tuota hyväksy, niin sinulle olisi sopinut toinen, vähemmän ketterä lemmikki. Kai tiesit, että kissalle tuollaisen asian opettaminen on vuosien prosessi, ellei mahdotonta. Ei se ole kissan vika, että et tunne lemmikkiä, jonka olet mennyt ottamaan vastuullesi.

saa jonnekin purkaa kiukkuaan. Onko tämä jotenkin hankala ymmärtää? eikö sua harmita koskaan mikään? Eikö eläimen käytös edes saa harmittaa? eikö sua harmittaisi pestä jatkuvasti kakkaisia persuksia ja luututa lattioita? Kyllä mua vaan harmittaa, anteeksi nyt vaan jos se on väärin. Ja kun kyseessä ei ole edes perheemme eka lemmikki/kissa. Kyläl edelliset ovat oppineet paaaaljon helpommalla, että pöydillä ei oleskella.

Meillä on kolme kissaa ja joudun siivoamaan neitien jälkiä jatkuvasti. Yhdellä on tosi paha pissaongelma, jonka syytä selvitellään. Minua tietysti harmittaa välillä, mutta ei mikään kissoihin liittyvä!

Ne ovat eläimiä, eivätkä tee pahoja tahallaan. Riski esim. väärään paikkaan pissaamisesta oli tiedossa ja punnitsin jo etukäteen, että kestänkö. Ja olen kestänyt eikä 8 vuoteen ole ärsyttänyt nuo mirrit kertaakaan.

Vierailija
53/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, että miten ap kiukuttelee kissalle. No lue aloitusviestisi uudelleen ja mieti onko siinä asiallinen sävy. Voin vain kuvitella kuinka kauniisti käsittelet kissaa, kun viestisi on tuollainen tulikivenkatkuinen. Sinua myös ärsyttää, että kissa kävelee pöydällä. Jos et tuota hyväksy, niin sinulle olisi sopinut toinen, vähemmän ketterä lemmikki. Kai tiesit, että kissalle tuollaisen asian opettaminen on vuosien prosessi, ellei mahdotonta. Ei se ole kissan vika, että et tunne lemmikkiä, jonka olet mennyt ottamaan vastuullesi.

Meillä on kolme kissaa ja joudun siivoamaan neitien jälkiä jatkuvasti. Yhdellä on tosi paha pissaongelma, jonka syytä selvitellään. Minua tietysti harmittaa välillä, mutta ei mikään kissoihin liittyvä!

Ne ovat eläimiä, eivätkä tee pahoja tahallaan. Riski esim. väärään paikkaan pissaamisesta oli tiedossa ja punnitsin jo etukäteen, että kestänkö. Ja olen kestänyt eikä 8 vuoteen ole ärsyttänyt nuo mirrit kertaakaan.

Vierailija
54/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy TÄYSIN tähän keskusteluun, kun aiheena oli, että kannattaako ragdollia ottaa..! Eikä ollut ihmisten syytä sillä kertaa, kissaa kohdeltiin aina hyvin, mutta päässä oli vikaa. Liian jalostettu rotu; ei kannata ottaa.

Onko sinulla ymmärtämisvaikeuksia tms.? Vai oletko itse kasvattaja, ja ottaa kipeää kuulla totuuksia? Puskaradion kautta kuulee, että ongelmia on muillakin; asioita, joita kasvattajat eivät kätevästi kerro, jotta saavat 800€ maksavat pentunsa kaupaksi hyväuskoisille ihmisille. t. se keneltä kysyit.

En tajua miten ragdollin omistajan kannattaisi hankkimista enää pohtia, kun hän on jo hankintansa tehnyt.. mutta ehkä mä en vain tajua..:D

Vierailija
55/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä villaturkkinen persialainen myös jatkuvasti sai löllöt kakat takamuskarvoihinsa jasitten juoksenteli ympäriinsä niin että ruskeita viiruja on lattiat ja pöydät täynnä:)

Nykyään tietää että jos vessasta tullessaan ulisee kovaa niin kannattaa mennä viemään pesulle! Mutta nyt vanhempananiin käy enää tosi harvoin. Meni ihan itsestään ohi. (auttaa myös pyllykarvojen trimmaus)

Vierailija
56/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mielestäni tuollaisen ihmisen, ei vain kannattaisi ottaa lemmikkiä, etenkään oikukasta kissaa. :)

Vierailija
57/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä villaturkkinen persialainen myös jatkuvasti sai löllöt kakat takamuskarvoihinsa jasitten juoksenteli ympäriinsä niin että ruskeita viiruja on lattiat ja pöydät täynnä:)

Nykyään tietää että jos vessasta tullessaan ulisee kovaa niin kannattaa mennä viemään pesulle! Mutta nyt vanhempananiin käy enää tosi harvoin. Meni ihan itsestään ohi. (auttaa myös pyllykarvojen trimmaus)

auttais edes vähän...

t.ap

Vierailija
58/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mua nauratti tuo ap:n aloitus. Voi elämä sua ja sun kattia :D

Oli meillä lapsuudenkodissa maalla aina navettakissa. Että sen verran on kosketusta kissaan lemmikkinä. En voi kuvitella minkään elukan tepastelevan ruokapöydillä tai jättämässä reviirimerkkejä pitkin lattioita. HEHEH :D

Vierailija
59/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy TÄYSIN tähän keskusteluun, kun aiheena oli, että kannattaako ragdollia ottaa..! Eikä ollut ihmisten syytä sillä kertaa, kissaa kohdeltiin aina hyvin, mutta päässä oli vikaa. Liian jalostettu rotu; ei kannata ottaa.

Onko sinulla ymmärtämisvaikeuksia tms.? Vai oletko itse kasvattaja, ja ottaa kipeää kuulla totuuksia? Puskaradion kautta kuulee, että ongelmia on muillakin; asioita, joita kasvattajat eivät kätevästi kerro, jotta saavat 800€ maksavat pentunsa kaupaksi hyväuskoisille ihmisille. t. se keneltä kysyit.

En tajua miten ragdollin omistajan kannattaisi hankkimista enää pohtia, kun hän on jo hankintansa tehnyt.. mutta ehkä mä en vain tajua..:D

Miettiä mahdollista rotukissan harkintaa hieman tarkemmin, kun kuulee näistä negapuolistakin, joista ei yleensä niin avoimesti tiedoteta (ainakaan kasvattajien toimesta).

Aiheena oli, että ragdollin ottaminen oli "vikatikki" (suoraan otsikosta); laajenna nyt vähän sitä ajatteluasi, please.

Vierailija
60/96 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin menisi hermot sekä jatkuvaan paskarantujan putsaamiseen että mouruamiseen että pöydälle punkemiseen!

Ja miten niin ei muka vesisuihku auttaisi tai toimisi opetuskeinona? Ainako pitäisi olla jotakin ihanaa actionia lattiatasolla, jotta kissa ei hyppäisi pöydälle? Mitäs sitten kun se on yksin kotona, eikä kukaan ole tarjoamassa sirkustemppuja ja kaikki lelutkin kyllästyttävät?!

Ragdoll on aina kuulostanut epäilyttävältä rodulta, ja tämän vain vahvisti mielipidettäni _erittäin_ vaativasta elukasta!