Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun työ kyllästyttää täysin

Vierailija
11.02.2026 |

Olen siis töissä kaupan kassalla, ja läpeensä kyllästynyt tähän  työhön. Ok, tiedän kyllä, että tällaisena aikana pitää olla kiitollinen siitä, että sitä ylipäänsä on edes jotain töitä, mutta on tämä silti aika pahuksen yksitoikkoista.

Olen yrittänyt päästä laajentamaan toimenkuvaani, mutta ongelmaksi muodostuu aina se, että minulla on aina liian vähän kokemusta muista kaupan alan työtehtävistä, tai sitten en vaan ole vaikkapa tarpeeksi nopea nyt vaikka hyllyttämisessä.

Olen myös koittanut hakea muualle töihin, mutta kun ei ole tarpeeksi oikeanlaista kokemusta, tai kokemus on ties mistä kaukaa vuosien takaa, niin arvatkaa vaan, että pääseekö sillä mihinkään

Mutta joo, Millä saisi tylsän ja yksitoikkoisen työn tuntumaan edes vähän vähemmän tylsältä ja yksitoikkoiselta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin istuisin kassalla kuin hyllyttäisin, hyllytys on hyvin liukuhihnamaista työtä ja lisäksi pienissä kaupoissa myös kassat hyllyttävät, kun ei ole erillisiä yöhyllyttäjiä tai muita.

Suosittelisin hakeutumaan vaikkapa kassaksi/myyjäksi johonkin vaateliikkeeseen tai kodinkoneliikkeeseen, näihin on realistista päästä ja näissä on sitä asiakaspalvelua ja myyntityötä ja varastointia ja tilauksia ja muuta ja välillä toki ollaan kassalla sielläkin, mutta ei samalla tavalla kuin ruokakaupassa.

Ja aukiolo ajatkin ovat näissä jopa pykälää paremmat kuin ruokakaupoissa ja ympäristö usein viihtyisämpi, osa liikkeistä on vaikkapa kokolattiamatoilla varustettuja, hiljaisia ja mukavia paikkoja ja kaiken lisäsksi, näissä tulee erittäin usein pitkiäkin hetkiä, ettei asiakkaita ole lainkaan.

Vierailija
2/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän viinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on tullut nykyaikainen käsitys, että työnteon pitäisi olla kivaa?   Lähes jokainen kyllästyy ja turhautuu välillä työhönsä, olipa se millaista tahansa.  Aikuistu, ota oikea asenne. 

Vierailija
4/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa työnteko, tämä maa on ajettu siihen pisteeseen, että turha rimpuilu on parempi lopettaa.

Vierailija
5/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on tullut nykyaikainen käsitys, että työnteon pitäisi olla kivaa?   Lähes jokainen kyllästyy ja turhautuu välillä työhönsä, olipa se millaista tahansa.  Aikuistu, ota oikea asenne. 

No miksei? Maailma on muutenkin valmiimpi kuin koskaan aiemmin, miksei vaatimustasokin saisi nousta samalla?

Vierailija
6/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko elää eli syödä ja asua jossain`?  Siihen tarvitaan tässä yhteiskunnassa työntekoa.  Toisten varaan jättäytyminen käy yhä huonommaksi vaihtoehdoksi (kts. yleistuki).

Vierailija
7/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aww, onko sulla vaikeaa? Sepä ikävää.

Vierailija
8/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Itsepalvelukassat on vasta lyömässä itseään läpi. Ja Scan & Go-tyylikin tullut kauppoihin.

Vierailija
9/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tehdä etätöitä, eikä työt ole liian vaikeita, mutta silti joka päivä töiden aloitus on vaikeaa.

Olen tainnut päästä liian helpolla, kun haluaisin vain laiskotella myös arkisin. Tai sitten olen masentunut.

Vierailija
10/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työnteko on iso osa elämää. Työn yksitoikkoisuuteen väsyminen voi aiheuttaa pidemmällä aikavälillä samoja oireita kuin uupumus. Tämä on myös merkki siitä, että ihmisen aivot tarvitsevat kiinnostavampaa ja haasteellisempaa työtä. 

Vierailija
11/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan jatketaan kuten minä 30v tai vaihdetaan työtä. Iltavuoro here i come.

Vierailija
12/12 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Itsepalvelukassat on vasta lyömässä itseään läpi. Ja Scan & Go-tyylikin tullut kauppoihin.

Meidän lähikaupassa luovuttiin itsepalvelukassoista ja palkattiin lisää henkilökuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä