Metsästäjät eivät saaneet susikantaa kuriin
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011809859.html
Tavoitteena oli sata sutta, onnistuivat lopettamaan vain 82.
Voin kertoa, että olen aavistuksen pettynyt tähän yrittämisen tasoon.
Kommentit (18)
Itse vihervassuna ja Hesarin aktiivilukijana tyytyväinen: susi kuuluu luontoon, ihminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse vihervassuna ja Hesarin aktiivilukijana tyytyväinen: susi kuuluu luontoon, ihminen ei.
Sama! Hyvä, että tapettiin 82, etteivät hyökkää lasten kimppuun koulumatkallaan, mutta ei koko kantaa tarvitse kuitenkaan lopettaa!!! t. vihervassu
Itse olisin toivonut, ettei susikantaan olisi puututtu. Jos susikanta on reilut 400 yksilöä, tuo on aika iso osuus.
Jos kaikki sudet hävitetään, niin susivahingot lakkaa sitten siihen.
Samalla susi kanta kasvoi yli sadalla yksilöllä, kun metsästys aloitettiin. Maaliskuussa susikanta taisi olla 550 tai 560 yksilö meppien mukaan, kun se viime vuonna oli Luke arvioinnut 430 yksilöksi.
Hyvä kun metsästettiin, niin menivät lisääntymään kuten pajut...
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin toivonut, ettei susikantaan olisi puututtu. Jos susikanta on reilut 400 yksilöä, tuo on aika iso osuus.
400 olisi ollut parempi saalismäärä
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki sudet hävitetään, niin susivahingot lakkaa sitten siihen.
mistäs lappalaiset sitten saavat tukia itsesyömiinsä poroihin?
EIköhän tuolle ihmiskannalle tulisi tehdä ensin jotain eikä muutamalle sudelle, jotka elävät luonnon kanssa tasapainossa.
Perinteistä "no aloita sitten itsestäsi" -kommenttianne odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Susien määrä on varmaan samanlainen suuntaa-antava arvio kuin esyn 20000 hylättyä kissaa, joka tänä vuonna onkin enää vain pari tuhatta.. Todellisuudessa susia voi olla kolminkertainenkin määrä arvioon.
Vierailija kirjoitti:
EIköhän tuolle ihmiskannalle tulisi tehdä ensin jotain eikä muutamalle sudelle, jotka elävät luonnon kanssa tasapainossa.
ihmiskuntaa olisi hyvä vähentää, mutta vihreät haluavat suomeen lisää haittaihmisiä ulkopuolelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiskuntaa olisi hyvä vähentää, mutta vihreät haluavat suomeen lisää haittaihmisiä ulkopuolelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tätä samaa jankutusta oikein riittää?
Sopotus, että "vihervas sarit" haluavat jotain paperitto mia tänne on väsynyttä persupropagandaa, joka ei mene enää kuin sille synkimmälle kannattajakunnalle läpi. Etenkin kun persujen kahdella hallitusvastuulla ovat rüs sineet rajat jo kahteen kertaan ja porukkaa marssinut yli kymmeniä tuhansia.
Mm tarvitaan. Persut itse spämmäävät väestönvaih tohöttöään someen; SUomalaisia ei synny ja ulkolaisia on enemmän. No älä! Jos meitä ei synny niin tottakai tarvitaan mm, että suomi pysyy elinkelpoisena ja elinvoimaisena. Ei tämä homma toimi niin, että suljetaan silmät ja suu ja aivot. Meillä on nyt hallitus joka voisi tämänkin asian ruikutuksen sijaan ratkaista. Sen sijaan vingutaan netissä ja hankaloitetaan ulkomaa laisten opiskelua ja työllistymistä opiskeluiden jälkeen. EI hyvää päivää te olette pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Luonto alkaa alarappuselta jos on sammaloitunut.
t.vihreä.
Susi sentään kuuluu Suomen luontoon, ihminen ei. Homo sapienseja kuuluisi olla vain Afrikan savanneilla, eikä ympäri Maapalloa haittalajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susien määrä on varmaan samanlainen suuntaa-antava arvio kuin esyn 20000 hylättyä kissaa, joka tänä vuonna onkin enää vain pari tuhatta.. Todellisuudessa susia voi olla kolminkertainenkin määrä arvioon.
Tai monta kertaa pienempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan vähentäminen tarkoittaa koko Maapalloa. Kaikkialla olisi hyvä jos ihmisten määrä vähenisi, joten ei ole mitään "ulkopuolta". Suomi ei ole koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että susia ois kolminkertainen määrä arvioon verrattuna, mutta kuitenkaan metsästäjät ei onnistuneet niitä metsästämään edes sitä sataa?
Tosi-Suomalainen lopettaa sudet oli lupaa tai ei...