Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metsästäjät eivät saaneet susikantaa kuriin

Vierailija
11.02.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011809859.html

Tavoitteena oli sata sutta, onnistuivat lopettamaan vain 82. 

Voin kertoa, että olen aavistuksen pettynyt tähän yrittämisen tasoon. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi-Suomalainen lopettaa sudet oli lupaa tai ei...

Vierailija
2/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihervassuna ja Hesarin aktiivilukijana tyytyväinen: susi kuuluu luontoon, ihminen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihervassuna ja Hesarin aktiivilukijana tyytyväinen: susi kuuluu luontoon, ihminen ei.

Sama! Hyvä, että tapettiin 82, etteivät hyökkää lasten kimppuun koulumatkallaan, mutta ei koko kantaa tarvitse kuitenkaan lopettaa!!! t. vihervassu

Vierailija
4/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin toivonut, ettei susikantaan olisi puututtu. Jos susikanta on reilut 400 yksilöä, tuo on aika iso osuus. 

Vierailija
5/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki sudet hävitetään, niin susivahingot lakkaa sitten siihen. 

Vierailija
6/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla susi kanta kasvoi yli sadalla yksilöllä, kun metsästys aloitettiin. Maaliskuussa susikanta taisi olla 550 tai 560 yksilö meppien mukaan, kun se viime vuonna oli Luke arvioinnut 430 yksilöksi.

Hyvä kun metsästettiin, niin menivät lisääntymään kuten pajut...

Vierailija
7/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin toivonut, ettei susikantaan olisi puututtu. Jos susikanta on reilut 400 yksilöä, tuo on aika iso osuus. 

400 olisi ollut parempi saalismäärä

Vierailija
8/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki sudet hävitetään, niin susivahingot lakkaa sitten siihen. 

mistäs lappalaiset sitten saavat tukia itsesyömiinsä poroihin?

Vierailija
9/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän tuolle ihmiskannalle tulisi tehdä ensin jotain eikä muutamalle sudelle, jotka elävät luonnon kanssa tasapainossa.

Perinteistä "no aloita sitten itsestäsi" -kommenttianne odotellen.

Vierailija
10/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susien määrä on varmaan samanlainen suuntaa-antava arvio kuin esyn 20000 hylättyä kissaa, joka tänä vuonna onkin enää vain pari tuhatta.. Todellisuudessa susia voi olla kolminkertainenkin määrä arvioon.

Vierailija
11/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIköhän tuolle ihmiskannalle tulisi tehdä ensin jotain eikä muutamalle sudelle, jotka elävät luonnon kanssa tasapainossa.

ihmiskuntaa olisi hyvä vähentää, mutta vihreät haluavat suomeen lisää haittaihmisiä ulkopuolelta

Vierailija
12/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiskuntaa olisi hyvä vähentää, mutta vihreät haluavat suomeen lisää haittaihmisiä ulkopuolelta

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tätä samaa jankutusta oikein riittää?

Sopotus, että "vihervas sarit" haluavat jotain paperitto mia tänne on väsynyttä persupropagandaa, joka ei mene enää kuin sille synkimmälle kannattajakunnalle läpi. Etenkin kun persujen kahdella hallitusvastuulla ovat rüs sineet rajat jo kahteen kertaan ja porukkaa marssinut yli kymmeniä tuhansia.

Mm tarvitaan. Persut itse spämmäävät väestönvaih tohöttöään someen; SUomalaisia ei synny ja ulkolaisia on enemmän. No älä! Jos meitä ei synny niin tottakai tarvitaan mm, että suomi pysyy elinkelpoisena ja elinvoimaisena. Ei tämä homma toimi niin, että suljetaan silmät ja suu ja aivot. Meillä on nyt hallitus joka voisi tämänkin asian ruikutuksen sijaan ratkaista. Sen sijaan vingutaan netissä ja hankaloitetaan ulkomaa laisten opiskelua ja työllistymistä opiskeluiden jälkeen. EI hyvää päivää te olette pihalla.

Vierailija
13/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto alkaa alarappuselta jos on sammaloitunut.

t.vihreä.

Vierailija
14/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susi sentään kuuluu Suomen luontoon, ihminen ei. Homo sapienseja kuuluisi olla vain Afrikan savanneilla, eikä ympäri Maapalloa haittalajina.

Vierailija
15/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susien määrä on varmaan samanlainen suuntaa-antava arvio kuin esyn 20000 hylättyä kissaa, joka tänä vuonna onkin enää vain pari tuhatta.. Todellisuudessa susia voi olla kolminkertainenkin määrä arvioon.

Tai monta kertaa pienempi

Vierailija
16/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunnan vähentäminen tarkoittaa koko Maapalloa. Kaikkialla olisi hyvä jos ihmisten määrä vähenisi, joten ei ole mitään "ulkopuolta". Suomi ei ole koko maailma.

Vierailija
17/18 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että susia ois kolminkertainen määrä arvioon verrattuna, mutta kuitenkaan metsästäjät ei onnistuneet niitä metsästämään edes sitä sataa? 

Vierailija
18/18 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surku :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan