Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi rikkoo kylässä jotain, mitä teet?

Vierailija
30.04.2007 |

Meillä oli vieraita ja vieraan lapsi pudotti lasin maahan ja se meni rikki. Vieras reagoi tilanteeseen ain kiireesti ottamalla lapsensa syliin ja meni istumaan sohalle hänen kanssaan. Mä kävin pikakelauksella läpi pelästyminen-harmistus -tyyppisiä tunteita ja aloin siivoon jälkiä. Toki tärkeintä oli, ettei kukaa saanu haaoja tms, mutta jos mun lapsi ois rikkonu (vanhingossa) kylässä, niin olisin mä harmitellut tapahtumaa ja aikka auttanu siioomisessa. Tapahtuneesta ei sen koomin puhuttu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi komennettu pois jaloista, olisin siirtynyt lapsen kanssa sohvalle :)

Vierailija
2/9 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kovin pieni, hänet kannattaa viedä loitommas ja siihen tarvitaan usein se äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten avuksi siivoukseen ja olisin tietysti pahoitellut ja tarjoutunut ostamaan tilalle uuden lasin.

Vierailija
4/9 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vieläkin, kun erään tuttavaperheen lapset särkivät lapsemme 6kk vanhan kauko-ohjattavan. Auto oli aika kallis (meidän varallisuuteen nähden), joululahjaksi ostettu. Tämä perhe ei tarjoutunut millään lailla korvaamaan edes osaa tuosta hinnasta (oltaisi voitu itse ostaa uusi). Ehei, " voi voi ja pojat on poikia" -tuumasivat.

Vierailija
5/9 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia-vastaus tuli sieltäkin. Mieheni sanoi että " tilinumeroni on sejase, oletan rahojen olevan siellä maanantaina" . Ja niin ne olivatkin. Sama poika on ennenkin rikkonut lapsemme leluja, esim. tahallaan hyppi piirustustaulun päällä ja se meni rikki, kirjoja repii, jne. Lapsi on jo eskarissa eli ei mikään pikkuinen joka ei ymmärrä. Sen jälkeen olemme sanoneet, että jos jotain menee rikki, niin hankitte sitten uuden tilalle. Nykyään vahtivat jo lastaan ja sanovat jopa EI... Vahingosta, esim. siitä että juomalasi putoaa ja rikkoutuu, en tietenkään rahaa vaatisi, mutta mikä oikeus lapsella on tahallaan tuhota toisten omaisuutta?

Vierailija:

Harmittaa vieläkin, kun erään tuttavaperheen lapset särkivät lapsemme 6kk vanhan kauko-ohjattavan. Auto oli aika kallis (meidän varallisuuteen nähden), joululahjaksi ostettu. Tämä perhe ei tarjoutunut millään lailla korvaamaan edes osaa tuosta hinnasta (oltaisi voitu itse ostaa uusi). Ehei, " voi voi ja pojat on poikia" -tuumasivat.

Vierailija
6/9 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olettaisi aikuisenkaan korvaavan juoma-astiaa, jos hänen käytössään rikkoontuisi. Mutta kalliimmista esittäisin jo korvausvaateen.

Vierailija
7/9 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ensin ihmettelisin lapselle, että mites se lasi nyt noin tipahti ja käskisin lapsen pois sirpaleista ja kysyisin emännältä, että missähän teillä on harja ja rikkalapio? Jos emäntä haluaisi siivota itse niin sitten menisin pois tieltä. Riippuu lapsen iästä. Ihan pientä pitäisi vahtia ettei mene sirpaleisiin, mutta silti täytyisi pahoitella. Meillä jo sen verran iso lapsi (3,5v), että saisi jo itsekin pyytää anteeksi, vaikka vahinko olisikin.

Ei tästä kamalasti ole aikaa (puolisen vuotta) kun lapsi puolitahallaan (siis ei vahingossa, mutta ei tahallaankaan) rikkoi kaverinsa kauko-ohjattavan auton säpäleiksi. Se pyydettiin heti anteeksi ja lapsen säästöpossusta laskettiin rahat uuden auton ostamiseen. Haettiin auto ja lapsi itse vei sen seuraavana päivänä kaverilleen. Molemmille hyvä oppi.

Joku juomalasi on sellainen, että pahoittelen ja autan siivoamisessa, ei tulisi mieleen kysyä korvaamisesta, ellei sitten kyseessä ole joku kristallilasi tms. jollaista tosi en antaisi oman lapseni käsiin vielä, eikä kukaan tutuistakaan. Korvausraja menee jossain 20 euron luokassa tai " tunnearvokkaassa" tavarassa esim. lapsella. Siis lapsen lelu voi olla halpa, mutta jos se on sellainen " rakas lelu" niin se pitää korvata jotenkin. Itse en ole kysellyt korvausten perään esim. kun lapset rikkovat leikkiessään esim. leikkiastioita tmv.

Vierailija
8/9 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!on joskus jotakin mennyt rikki- olen uuden ostanut AINA tilalle:)

Vierailija
9/9 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me laitetaan kotivakuutukseen isommat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi