Miksi pitää maksaa etukäteen Sotkaan ja Askoon
Nyt moni valittaa, että rahat menivät kun he ovat maksaneet etukäteen Sotkaan tai Askoon. On aina selvä riski kun maksat etukäteen niin firma menee konkurssiin, ja tavaraa ei saa tai rahoja ei palauteta. Oli jo pitkään tiedossa, että nuo kyseiset firmat olivat talousvaikeuksissa. Jokainen joka meni ja maksoi huonekalut jo ennakkoon saavat katsoa peiliin!
Kommentit (27)
Jos olen ostanut huonekaluliikkeestä vaikkapa tuolin tai maton, niin en ole koskaan valinnut semmoista tuotetta, jota pitäisi odotella viikkokausia. Yleensä se valmis tuote on löytynyt kaupan varastosta tai olen ottanut sen suoraan mukaani maksaen tavallisesti pankkikortilla. Huonekalu on mukava nähdä omin silmin itse liikkeessä eikä vain valita netissä olevan kuvan perusteella.
Ostin vuonna 2012 Sotkasta ruokapyödän ja 4 tuolia, jotka maksoivat silloin 550 euroa. Ne tuotiin aikoinaan ahkerien virolaisten tekeminä pakettiautolla Itä-Suomeen ja toimitettiin kotiovelle asti. Ne ovat olleet erittäin lujarakenteisia puukalusteita, jotka ovat edelleen käytössä. Niissä ei ollut muuta kokoamista kun 4 pöydän jalkaa piti itse ruuvata kiinni.
Eihän sitä huonekalua välttämättä ole edes olemassa. Asiakas ostaa ja tilaus lähtee tehtaalle missä valmistus alkaa. Jotain suosituimpia tuotteita voi olla rajallisissa varastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäänsä ostaa jostain konkurssikypsästä firmasta yhtään mitään.
Eikös konkurssiin menevät firmat myös järjestä jossain vaiheessa niitä poistomyyntejä? Kun Anttila meni konkurssiin 2016, niin ostin sieltä mm. Seinfeldin DVD-boksin (kaikki kaudet bonusmateriaalin kera) reilusti alennettuun hintaan ja paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäänsä ostaa jostain konkurssikypsästä firmasta yhtään mitään.
Eikös konkurssiin menevät firmat myös järjestä jossain vaiheessa niitä poistomyyntejä? Kun Anttila meni konkurssiin 2016, niin ostin sieltä mm. Seinfeldin DVD-boksin (kaikki kaudet bonusmateriaalin kera) reilusti alennettuun hintaan ja paljon muutakin.
Hallittu poistomyynti on ihan toinen juttu kuin se että firma lyö pillit pussiin ilman mitään ennakkovaroitusta edes tilaustaan odottaville asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin aloittaja. Vain tyhmä maksaa tavaran etukäteen!
Tuleeko sinulle sanoma lehti. Maksat sen etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Ostin Askon verkkokaupasta huonekaluja elokuussa. Pakko myöntää että ei tullut pieneen mieleenkään että en saisi niitä koskaan. Onneksi ehdin saada rahani takaisin ennen näitä uutisia. Eikä kyse ollut edes kuin muutamasta satasesta.
Mä en yleensä käytä luottokorttia kuin lentojen maksamisessa. Mä en vain tykkää siitä että mulle tulee iso luottokorttilasku ja mieluummin maksan saman tien. Pitänee muuttaa tapoja.
Ei kai se iso luottokorttilasku haittaa mitään, jos sulla on rahaa maksaa se eikä mene luotolle. Maksan aina luottokortilla, mutta en maksa mitään korkoja siitä.
Ihan vinkkinä kaikille, käytännössä varmaan kaikki muut huonekaluliikkeet paitsi jysk ja ikea suomessa roikkuu konkurssin partaalla joten älkää oikeesti ostako millään muulla kuin luotolla jos ette haluu menettää rahojanne. Sama homma myös monissa muissa firmoissa, moni roikkuu just ja just plussan puolella tai tehnyt tappiota jo useamman vuoden. Älkää ostako lahjakortteja ja kierrättäkää kaikki tilaukset joita ette heti saa käteen luottokortin tai klarnan kautta.