Auta päättämään mitä teen saamallani rahalla
Olen köyhä N/70. Hain ja yllätyksekseni sain lainaa 1200 eu. Nyt en osaa päättää mihin kohteeseen käytän sen.
Viiden kärki tarpeissani on:
-Korjauttaa auto katsastuskuntoon (kauppaan matkaa 4km)
-Ostaa sähköpolkuopyörä (sitten voisi luopua autosta)
-Käydä hammaslääkärissä (on risoja hampaita)
-Käyttää isoihin sähkölaskuihin (on sähkölämmitys)
-Ostaa ilmalämpöpumppu, niin sähkölaskut pienenee
Raha ei riitä kaikkiin noihin. Ehdota mitä teen!
Kommentit (13)
Hammaslääkäriin menisin. Vaikuttaa muuhunkin terveyteen jos on tulehduksia ikenissä tai hampaissa.
Ilmalämpöpumpun voit vetää listalta, ei riitä siihenkään asennuksineen.
Onko ap 70-vuotias vai 1970 syntynyt?
Tai ei sen varmaan väliä. Noista pitää korjauttaa auto ja ostaa se ilmalämpöpumppu. Sähköpyörä on aivan turha ja sähkölaskua ei pitäisi velalla maksaa vaan ihan normaaleilla tuloilla. Ilpin kohdalla kannattaa katsoa myös, olisiko energiaremonttilaina mahdollinen. Hampaat hoitaa kunnallinen.
Sähköpyörä vaikka sähkölaskun maksamatta. Ehkä käynti lääkärillä?
Ilmalämpöpumppu tuottaa pidemmällä aikavälillä säästöä eli se.
Ilp ja pyörä jää ostamatta, raha ei riitä. Tai myy auto ja osta pyörä, loput hammaslääkäriin ja sähkölaskuun.
Olen 70-vuotias. Ilmalämpöpumpusta puuttuvan osuuden saisi varmaan osamaksulla. En vain tiedä, minkä verran se pienentää sähkö laskua. Ehkä joku osaisi vastata siihenkin?
Ap
Ensin lääkäri, sitten sähkölasku, ja osta tavallinen polkupyörä.
4 kilometriä menee hyvin kävellen kuin normi pyörällä , halvin vaihtoehto on tilata ruuat kottinkuljetuksella. Velkaa ei ole pakko ottaa peruuta se. Maksa takaisin heti. Et ole köyhä kun asunto on. Maksa sähkösi niin muutkin maksaa.
Myy auto
Mene hammaslääkäriin. Jos jää yli, osta pyörä. Pyörän tyypin ratkaisee se kuinka paljon jää hml jälkeen rahaa.
Ylitöillä, tai toisella (väliaikaisellakin), työllä sähkölaskut ja Ilp kun rahat on kasassa.
Oletan että talous pyörii muuten ok, nyt vaan auto ja tavallista isompi sähkölasku.
(Ja se pahanpäivän varalle säästäminen kannattaa aloittaa heti kun yhtään niitä ylimääräisiä pennosia on.)
Hampaat kuntoon.
Hanki tavallinen pyörä - polkiessa kunto kasvaa ja hyvä terveys vähentää terveys(sairaus)menoja. 4 kilometriä kauppaan ei ole paljon, itse poljen pidemmän matkan päivittäin töihin kesät talvet.
Lainaa? Sitten vedät sen kurkusta alas