Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaukset ovat pienentäneet ihmisten ostovoimaa. Ihmisillä ei ole varaa ostaa, joten ensin keikahtaa kaupat ja sitten tehtaat. 😍

Vierailija
10.02.2026 |

Nyt leikataan. Joko sinäkin ostit temun kiinalaisesta bambusta valmistetun Riikka Purra leikkuulaudan? 

Ku halavalla saa

Kommentit (415)

Vierailija
361/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammi-Helmikuun sähkölaskut vievät unelmat lomamatkasta.

Pitää alkaa säästämään jo ensi talvea varten.

-T: omakotiasujat

Miks et tee kiinteähintaista sopparia?

HÅMÅ

Vierailija
362/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei ollut maalaisjärkeä omaavalle mikääm yllätys, mutta Orpo ja hallitusporukkansa varmaankin yllättyi. Myös keskituloiset työssäkäyvät ovat kiristäneet kukkaronnyörejään leikkausten takia, kun työttömyyden uhka on kasvanut lähes tulkoon millä tahansa alalla. Oravanpyörä on sitten valmis - ei kulutusta - konkursseja - lisää työttömiä - vähemmän työpaikkoja jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan hyvä asia. Luonnonvarojen kulutus täytyykin lopettaa ja hiilijalanjälki pienentää!

Olis kuitenkin kiva joskus ostaa ruokakaupasta jotain, mitä tekee mieli. Joskus.

Monena yönä olen nähnyt unta tuoremehusta. Joku päivä ostan sitä ja olen sitten vaikka nälässä pari päivää.

t. Köyhä

Vierailija
364/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan hyvä asia. Luonnonvarojen kulutus täytyykin lopettaa ja hiilijalanjälki pienentää!

Olis kuitenkin kiva joskus ostaa ruokakaupasta jotain, mitä tekee mieli. Joskus.

Monena yönä olen nähnyt unta tuoremehusta. Joku päivä ostan sitä ja olen sitten vaikka nälässä pari päivää.

t. Köyhä

Mulla sama. Tuoremehu on ylellisyyttä, johon minulla on varaa enää harvoin. Viimeksi jouluna. 

Vierailija
365/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan työssä, tällä hetkellä. Itse teen vastentahtoisesti osa-aikaista, puoliso sentään saa kokoaikaista tehdä. Työttömyydestä on kuitenkin sen verran kokemusta, että emme todellakaan kuluta, vaan säästämme joka latin. Syömme yksinkertaisesti, emme tee mitään maksullista ja kaikki menot on vedetty minimiin. Kas, kun emme haluaisi joutua luopumaan omistusasunnosta työttömyyden sattuessa ja opiskelevia lapsiakin täytyy tukea. 

Vierailija
366/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei ollut maalaisjärkeä omaavalle mikääm yllätys, mutta Orpo ja hallitusporukkansa varmaankin yllättyi. Myös keskituloiset työssäkäyvät ovat kiristäneet kukkaronnyörejään leikkausten takia, kun työttömyyden uhka on kasvanut lähes tulkoon millä tahansa alalla. Oravanpyörä on sitten valmis - ei kulutusta - konkursseja - lisää työttömiä - vähemmän työpaikkoja jne. 

Sen siitä saa, kun on putkiaivoisia päättäjiä, joita ideologia sokaisee. Ei nähdä kokonaiskuvaa. Eikä mitään pelisilmää tai psykologista tilannetajua. Jopa keittiö psykologi ymmärtää, että jos maalaillaan piruja ja sätitään kansaa yli varojen elämisestä, mitä ihmiset tekevät? Eivät ainakaan lisää kulutusta!

Vierailija
367/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille riittäisi kyllä aineellista hyvinvointia ja mielekästä tekemistä, jos niin päätettäisiin. Nyt vain pikkusieluiset nousukkaat, jotka on onnistuneet vihreälle oksalle pääsemään, pitävät tulojaan oikeutettuina ja vääränä sitä, että heiltä veroina otetaan jotain pois. Uskomatonta tyhmyyttä ja lyhytnäköisyyttä. Mutta keskinkertainenkin ihminen alkaa herkästi uskoa olevansa erityisen ansioitunut, kun hänelle mukava ekolokero löytyy. Sitten voikin alkaa moittia muita, kun eivät tule omillaan toimeen. Nämä nettomaksajat on pitkälti hillotolppalaisia, jotka ei ole omia palleja alasimelle koskaan laittaneet. Pienyrittäjät ovat ja heillä on lupa valittaa. Ei jollain palkkapällillä.

Vierailija
368/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille riittäisi kyllä aineellista hyvinvointia ja mielekästä tekemistä, jos niin päätettäisiin. Nyt vain pikkusieluiset nousukkaat, jotka on onnistuneet vihreälle oksalle pääsemään, pitävät tulojaan oikeutettuina ja vääränä sitä, että heiltä veroina otetaan jotain pois. Uskomatonta tyhmyyttä ja lyhytnäköisyyttä. Mutta keskinkertainenkin ihminen alkaa herkästi uskoa olevansa erityisen ansioitunut, kun hänelle mukava ekolokero löytyy. Sitten voikin alkaa moittia muita, kun eivät tule omillaan toimeen. Nämä nettomaksajat on pitkälti hillotolppalaisia, jotka ei ole omia palleja alasimelle koskaan laittaneet. Pienyrittäjät ovat ja heillä on lupa valittaa. Ei jollain palkkapällillä.

Ja nettomaksajat siis lainausmerkeissä tuossa. 

Vierailija
369/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeista jihuu, rahat Ukrainaan, ihmisten tappamiseen ja ja korruptioon miljoonia! 

Miljardeja sinne on jo laitettu. Ja yli 16-vuotiaista suomalaisista yli 34 % on eläkkeellä. Näillä spekseillä ei ole tulossa kenellekään enempää ostovoimaa. Ihan sama miten veroprosentteja edes takaisin ruuvataan.

Vierailija
370/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennuksilla on kauttaaikain käytetty halpaa työvoimaa esim. Virosta tai romaniasta. 

Olisivat palkanneet suomalaisia

Jos aliurakan voitti virolainen firma niin miksi palkkaisivat Suomesta. Taitaa olla niin että suomalaiset rakennusyritykset eivät ole kilpailukykyisiä. Sitä paitsi palkat ovat rakennuksilla aina samat ainakin jos on uskominen Suomessa vallitseviin työehtosopimuksiin. 

Mutta miksi suomalaiset yritykset eivät ole kilpailukykyisiä Suomessa?

Onhan ne. Silloin kun palkkaavat virolaisia työntekijöitä;))

Vierailija
371/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset lisäävät kokonaisostovoimaa.

😂😂😂 Unohdit dynaamiset vaikutukset. 

Vierailija
372/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Köyhä

Osta pari sitruunaa ja appelsiinua ja tee mehusi itse. Halvempaa ja parempaa. Voit myös tehdä simaa. Sekään ei ole kallista. 

Vierailija
373/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset lisäävät kokonaisostovoimaa.

Leikkaukset allokoivat resursseja sinne missä ei ole kulutustarvetta.  Kulutus vähenee ja talous sakkaa. Investointeihin kenties olisi rahaa, mutta niitä ei tehdä, koska kysyntää ei ole. 

Vierailija
374/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Köyhä

Älä nyt viitti, tuoremehu on tosi halpaa. Josset nyt jotain erikoismerkki tavoittele 

Vierailija
375/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kulutuksen jarru on järjettömän korkeat hinnat. Hinnat puolestaan nousivat koronan aikana kun talouteen työnnettiin keinotekoisesti tuplasti rahaa mitä olisi pitänyt koska Sannan hallitus hoiti asioita SDP:n tyylliin. Minulla ei rahat lopu mutta kun en osta tuotteita joiden katson olevan tuplahintaisia verrattuna niiden arvoon itselleni.

Mulla ei taas ole juuri nyt tarvetta yhtään millekään. 

Vaikea keksiä, mitä pitäisi väkisin ostaa 

Kotimaista palvelua, elämyksiä.

Vaikeaa väkisin keksiä! Ei tee mieli kotimaista palvelua, en tarvitse elämyksiä, kaikki hyvin, olen tyytyväinen elämääni, jopa pienillä rahoilla. Just nyt en tarvitse mitään...

Vierailija
376/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Köyhä

Mulla sama. Tuoremehu on ylellisyyttä, johon minulla on varaa enää harvoin. Viimeksi jouluna. 

Työnteko voisi autaa tohon köyhyyteen ja slummielämään.

Vierailija
377/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eduskunta hyväksyi potkulain."

https://yle.fi/a/74-20200730

Vihdoin. Yrittäjällä on ollut valtava riski työllistää ketään irtisanomisturvan takia. Tämä laki helpottaa huomattavasti työllistämistä sekä laiskojen turhakkeiden irtisanomista. Meidänkin firmassa on kaksi kivien potkistelijaa, mitkä joutaa pihalle, vtuttaa tehdä niiden työt. 

Olen työllistänyt yrittäjänä ihmisiä enkä voi sanoa että liian hyvä irtisanomisturva olisi koskaan estänyt kenenkään palkkaamista. Jos töitä on ja tekijä tarvitaan, niin palkataan. Koeaika on kuusi kuukautta ja jos ei ole tarve vakituiselle niin sitten palkataan määräajaksi. Pitkäaikaistyöttömän on tähänkin mennessä saanut palkata ilman eri perustetta määräajaksi.

Olen myös purkanut työsopimuksen ja päättänyt koeajalla. Ei ole vaikeita juttuja kun perusteet on kunnossa. Yyteetkin on kerran vedetty.

Vierailija
378/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työpaikka vastaan.

Vierailija
379/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä palkkatuloihinsa ja elämäänsä, suurin osa ei saa mitään tukia, vaan elää omillaan, ostaa ruokaa ja tavaraa ja kasvattaa lapsiaan, jotka voivat ihan hyvin.

Vierailija
380/415 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkaripersut eivät ole vieläkään tajunneet, että julkisen tulonsiirrot tukevat suoraan yksityistä sektoria😂😂

Miksi luulet sitten tulonsiirtoja leikattavan?  Eikö maailmankuvaasi mahdu se että julkisen rahoituksen varassa roikkuva yksityissektori saakin mennä eikä sellaista olisi edes koskaan pitänyt päästä syntymään.  Sosialismi on loppu nyt.

Eli tavoitteena on leikata hyvinvaltio kokonaan. Tavoitteena on valtio, jossa ei ole enää suurta hyvinvoivaa keskiluokkaa vaan varallisuus kasautuu vain harvoille suurimman osan eläessä kurjuudessa. Tuota on kyllä historiassa kokeiltu jo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä