Vihaan asua vuokra-asunnossa jonne aina marssitaan sisään vaan ilmoituksella
Milloin mikäkin korjaus ja tarkastus ja remontti , alan olla oikeasti aika uupunut, jotenkin se ettei todellisuudessa ole sitä omaa rauhaa ja tilaa. Maksan siis väistelystä ainaisen työmaan keskellä? Se mitä tarvitsisi on edes kotirauha mutta sitäkään ei voi suoda.
Kommentit (25)
Vielä jos yksityisen vuokraloordin kämppä niin mikä päivä tahansa saattaa loordi ilmoittaa että nyt lähtisi kämppä alta kun pojanpoika tulee sinne asumaan tai myyn muuten vaan pois että saa rahaa kaljaan.
Kyllä omistusasuntoonkin tullaan tekemään remontteja ja tarkastuksia! Taloyhtiön on pidettävä talo kunnossa, se on kaikkien etu. Onneksi ilmoittavat n. viikkoa ennen, osaan varautua.
Uusissa taloissa ei tuota ongelmaa. 1970-2000 luvun taloissa varmaan on vaikka mitä.
Lukkoliikkeet myy turvalukkoja ja sitten ei kukaan marssi sisään.
Ollaan pitkän omistusasuntokauden jälkeen muutettu vuokralle enkä nyt neljän vuoden aikana ole kertaakaan törmännyt moiseen että joku vaan tulisi ilmoituksella tänne. Yhden kerran on käynyt korjausmies kun itse kutsuttiin katsomaan.
Saitko vuokrattua halvalla? Usien halpuus tarkoittaa menossa olevaa remonttia, josta aiheutuua asumishaittaa, eli tiesit mihin olet ryhtymässä.
viikko ennen sisään marssia pitää ilmoittaa syy ja pitää olla pätevä syy.
jos on jatkuvaa niin tekisin rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä .
ei sun ole pakko edes avata.
kerran myös itsellä tultiin ilman ilmoitusta ja oltiin tulossa yleisavaimella sisälle ja huusin, että soitan poliisit, jos sisälle tulette ilman lupaa.
saa tulla jos on vesivahinko tms. mutta pelkkä patterin tarkastus tai muut tarkastukset niistä pitää ilmoittaa viikkoa ennen ja jos vaatii useita käyntejä on vuokralaisella oikeus tietää kuinka kauan kestää.
jos ilmoitetaan että " hei me tullaan nyt" ilman ennakko ilmoitusta ja painavaa syytä niin soita poliisit!. itse ainakin laittaisin oven taka lukkoon olen omasta rauhasta niin pirun tarkka ja maksan vuokraa kotirauhasta. minun kotiini ei kukaan tule ilman lupaa ja ilman painavaa syytä!
Vierailija kirjoitti:
Vielä jos yksityisen vuokraloordin kämppä niin mikä päivä tahansa saattaa loordi ilmoittaa että nyt lähtisi kämppä alta kun pojanpoika tulee sinne asumaan tai myyn muuten vaan pois että saa rahaa kaljaan.
Tuo on yksi syy, miksi en koskaan vuokraisi yksityiseltä. Tosin en varmaan saisikaan, koska on pari merkintää luottotiedoissa, mutta noin niin kuin periaatteessa.
Joopa joo. Luettelehan mitä kaikkea remppaa sinne on sitten tultu tekemään esim. viiden viime vuoden aikana? Ilmattu patterit ja tarkastettu ilmanvaihto? Voi miten hirveää ja raskasta.
Ei ole vuoteen kuulunut vuokraisännästä mitään. Uudessa paritalossa asutaan
Vierailija kirjoitti:
viikko ennen sisään marssia pitää ilmoittaa syy ja pitää olla pätevä syy.
jos on jatkuvaa niin tekisin rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä .
ei sun ole pakko edes avata.
kerran myös itsellä tultiin ilman ilmoitusta ja oltiin tulossa yleisavaimella sisälle ja huusin, että soitan poliisit, jos sisälle tulette ilman lupaa.
saa tulla jos on vesivahinko tms. mutta pelkkä patterin tarkastus tai muut tarkastukset niistä pitää ilmoittaa viikkoa ennen ja jos vaatii useita käyntejä on vuokralaisella oikeus tietää kuinka kauan kestää.
jos ilmoitetaan että " hei me tullaan nyt" ilman ennakko ilmoitusta ja painavaa syytä niin soita poliisit!. itse ainakin laittaisin oven taka lukkoon olen omasta rauhasta niin pirun tarkka ja maksan vuokraa kotirauhasta. minun kotiini ei kukaan tule ilman lupaa ja ilman painavaa syytä!
Juuri noin. Tosin ainakin tässä kaupungin vuokra-asunnossa jossa asun, niin aina on kyllä tullut hyvissä ajoin tiedote esim. palovaroittimen vaihdosta tms. Niissä myös muistaakseni melkein aina lukee, että jos asuntoosi ei saa tulla yleisavaimella, niin sovitaan aika, soita numeroon se ja se. Ja vaikka tuota mainintaa ei olisikaan, niin aina voi soittaa. Itse onneksi olen kotona paljon, joten tuossa ei tule ongelmia enkä ole ns. "hankala" vuokralainen.
Sellainen tarina ja uupumus tänään, kerrostalotrolli iski.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan pitkän omistusasuntokauden jälkeen muutettu vuokralle enkä nyt neljän vuoden aikana ole kertaakaan törmännyt moiseen että joku vaan tulisi ilmoituksella tänne. Yhden kerran on käynyt korjausmies kun itse kutsuttiin katsomaan.
Näin. Mulla takana 40 vuotta vuokra-asunnoissa joita on kertynyt joku 15kpl. Eri Suomen kaupungeissa ja pari ulkomailla. Yhdessäkään asunnossa ei ole kukaan tosta vaan marssinut sisään. Koskaan. Ja jos olisi yrittänyt, osaan sanoa "Ei".
Aattele, jos ne ei ilmoittais etukäteen.
turvalukko. huoneenvuokralaki- ilmoituset kahta vko aiemmin, jotta voi varata omasta takaa valvonnan tai itse ola paikalla. ilmoitus joka jätetty edellisenä pv ei ole riittävä- huom. työmatkat, vapaa-ajan asunto, työvuorot tahto itse valvoa.
on tullut parketeihin naarmuja , on viiletty väloviin naarmuja, on käytetty wc, sitten kiistetään ei me ooo mitään tehty. on rasittavaa kuvata aina asunto joka kohta. eli valvontakamera jos et ole itse paikalla.
sohville istumine ei hyväksyttävää ..m likaiset työvaatteet eikä muutoinkaan. turvakengät naarmii- kun ei heitetä muka vähän takia- kun kukaan ei ole näkemässä.
yhtiökokous, talotoimikuntakokous, isännöinti sekä huolto--- se ilmoitus- isoimmat työt puoli vuotta aiemmin- huolto- tarkastus,mittaus 2vko aiemmin. koskee yksityistäkin vuokranantajaa. jokaisella annettava oikeus valvoa hallitsemaansa kotia- siitä maksetaan. nyt vaab ryhdytte toimiin. on päästettävä sisään...mutta on anettava kohtuullinen aika järjestellä asiansa. kuitenkan ei kyse hätätilasta. itse olemma aina vaihtaneet ihan peruslukon ja huoltoon sekä isännöintiin ilmoitus- että ilmot 2 vko aiemmin tai jos vain tämä huoneistp niin puh tai s postilla. kameramaininta myös.
nyt vartiointiliike , se rajoittaa huoltoyhtiön piipahduksia- olemme ilmoittaneet jos piipahdus ei ollu vakava ja ei vaaraa, te maksatte vartioinnin käynnin. on tullut ilmoitukset se 2vko aiemmin.
älkää alistuko- te maksatte asumisesta- kotirauha ja oma elämä. olet vuoteessa hm, kylvyssä, juhlavieraita tms, ei noin vain lapsita sisään- kuria noille. eivät arvosta ainakaan vuokra-asujia, vaikka sulla hallintaoikeus huoneistoon maksua vastaan. samaa ihan omistusasunnoissa- mutta on saati kuri aina tuohonkin lopulta.
Pitää ilmoittaa etukäteen tai on kotirauhan rikkomista.
On varmaan ikävää asua talossa, missä tehdään remontteja ja tarkastuksia. Parempi olisi antaa talon ränsistyä, niin APn mielenterveys säilyis.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Luettelehan mitä kaikkea remppaa sinne on sitten tultu tekemään esim. viiden viime vuoden aikana? Ilmattu patterit ja tarkastettu ilmanvaihto? Voi miten hirveää ja raskasta.
Tämä, ap vaan häpeää itseään ja ehkä kotiaankin ja jos mitään ei taloyhtiössä tehtäisi niin uhriutuisi kuinka kaikki on ihan rempallaan :D
Ihan samalla siihen omistusasuntoonkin marssitaan sisään, jos on asoy-muotoista asumista.