Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>>>Tonttujen vappuviikko<<<<

30.04.2007 |

Viikonloppu meni jo. Meillä oli koko kopla koolla ja vauhtikin sen mukaista. Koko ajan joku koneella ja jono selän takana. Tänään ne lähtee kaikki toisille vanhemmilleen ja meillä alkaa täällä aikuisten vappu. Syödään vielä yhdessä ja sitten lähdetään viemään niitä. Takaisin tullaan sitten kaupan kautta siistiin kotiin. Eli mun tarvii kohta alkaa imuroimaan. Ulkona on mehevä tuuli ja taidampa heittää matotkin tuulettumaan!!

Nonulin muodonmuutos varmaan herättää kohta kyselyjä. Mullakin paisui ekasta vauvasta kans tisut heti ja jotkut tarkat tädit kyllä pani sen merkille!! Mulla kans pömpöttää vatta ihan hirveesti. Liekö sitten simasta vai mummin kakusta. (Käytiin siellä eilen illalla kuuntelemassa matkajuttuja.) Mutta tuskin mistään muusta. Plääh. No mun pitikin odottaa sitä omaa reissua ennen kun tarviikaan alkaa sillee pömpöttää. Sovitin yks päivä mun uusimmat bikinit ja voi kääk miltä näytin. Ehdinkö mä muutamassa viikossa saada vatsan tiukaksi? No eihän siellä kukaan mua tunne..

Tjaa nyt taidan jättää turinoinnin näin vähälle ja alkaa touhottamaan. Teen makaronilaatikkoa ja sitte siivoomaan!!

Mannarii

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt kiireinen päivä töissä, ja pian lähdenkin kaupan kautta kotiin ja sitten m,ennään kavereille syömään ja viettään iltaa! Tulin vaan nopeasti toivottamaan oikein mukavaa vappua!

Vierailija
2/30 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli on kaunis, mutta tuuli on uskomattoman kova ja hyytävä!! Maahtaakohan lähteä grillistä hiiletkin menemään :-) Ihanaa, saatiin tytön kanssa yks vaparipäivä, kuin yllättäen, kun lapset ilmoittelivatkin lomailevansa tämänpäivän!

meille on tulossa iso kööri Wappuilijoita, eli mun veli perheineen(saan taas haistella mun kummipojan vauvantuoksuja), mun isä ja äiti, ja sit anoppi ja appi! Keksittiin niinkin tyhmä keino, tohon mun juomattomuuteen, että laitetaan olutpulloon simaa, ja/vettä, ja sit lipittelen sitä pitkin iltaa... Tyhmältä kuulostaa, mut ei millään tohdittais vielä kertoa... En tiedä meneekö läpi millään tavalla, mut mun äiti on ainakin juonessa mukana, kun se tietää, ja siltä ei kyllä pysty salaamaankaan mitään!! Noh, samapa tuo sitten, jos arvaavat, niin ei sitä sitten aleta väenvänkään kieltämäänkään! Mutta näin koitetaan!

).(Huono-olo on alkanut nostella päätään, ja vähänväliä pyörryttää aika kamalasti! Masu on turvoksissa samoin noi yläpään vappupallot!!

Jahas, ja nyt heräs pikkuneiti päikkäreiltä!

ekun nähdään vapunjälkeen!

nonuli rv5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hö meinasin unohtaa kokonaan toivotella teille ihanille oikein mukavaa ja iloista vappua!!!!

mantariini

Vierailija
4/30 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä reippaana katotaan jo lastenohjelmia. (En nyt tiedä kyllä, onko toi tommy ja jerry ihan 1-vuotiaan ohjelma.) Mun piti alun perin lähteä tänään illansuussa Japaniin, mutta ylläri ylläri, oon kipee. Tää alkoi kyllä jo viime viikolla, mutta mä ajattelin, että olisin tähän mennessä ollut terve. Nyt kuitenkin päätin, etten lähde ennen kun todella olen terve, ettei taas kohta ole jotkut hirveet jälkitaudit.

Mitenkäs muilla on vapunvietto sujunut? Me oltiin ihan vaan kotona ja syötiin hyvin. Kauheen myöhään kuitenkin tuli valvottua ja nyt onkin vähän silmät ristissä, mutta kyllähän näistä selvitään.

Meikä on pikkasen nyt kuitenkin ulalla. Meinaan täällä porskutetaan jo kp 33:ssa eikä tätiä näy eikä kuulu. Kierto on siis tähän asti ollut sitä 28-29. Mietittiin oikeen miehen kanssa eilen, että ei kyllä mitenkään voi olla mahdollista, että olis raskaana. Kyllä me niin tarkkoja ollaan oltu. Voikohan se sairastelu ja se kova antibioottikuuri sotkea asioita. Se kuuri nimittäin oli just jossain puolivälissä kiertoa. Mä kyllä vähän ihmettelin niitä limoja, kun musta ne tuli miten sattuu ja vielä uudelleenkin, mutta mä ajattelin, että se kuuri aiheutti jotain hiivatulehduksen tapaista. Niin ja muutenkaan tosiaankaan ei siinä keuhkokuumeessa kauheesti mikään peittojen pöllytys ollut mielessä. Mä kuitenkin ostin eilen raskaustestin ja teen sen, jos nyt ei muutaman päivän sisällä mitään kuulu. Mutta todellakin, raskaus ei kyllä voi olla mahdollinen. Nyt kyllä kans vähän harmittaa, kun haluais päästä tohon yrityskiertoon kiinni. Toisaalta mitä pidempään tässä menee, niin se kolme kuukauttahan tätä menoa täyttyy ennen ovista, mikä silloin aikasemmin mietitytti.

Tulipahan omanapapurkausta, mutta täytyi päästä vähän ihmettelemään. Ja yleensä tällä on sellainen vaikutus, että kun seuraavan kerran meen vessaan, niin eiköhän ongelma ole ratkaistu.

Nyt kaikille ihanaa vapunjatkoa!

Äitsy

Vierailija
5/30 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpäs taas lukemaan kuulumisianne, kun saatiin vieraat eilen matkaan. Callekin oli viime viikolla käynyt mahajuttuja kertomassa - ai että mäkin odotan tuota, että masusta tuntuisi jotain koputteluja! Ja Nonulillakin oikein kunnon oireita, toivottavasti selviät ilman mahdotonta pahoinvointia. Onnistuitteko pitämään salaisuuden sukulaisilta?

Joku fiksu tonttu (kaikkihan me kaikki fiksuja ollaan, toki!) kirjoitti viime viikolla niin hienon ajatuksen, että jäin sitä oikein mutustelemaan. Siitä, että heti, jos ei saa lasta, niin ajatellaan olevan lapsettomia ja heti jos on raskaana, niin ajattelee, että masussa ei oo kaikki hyvin ja että lapsi ei oo terve jne. Toi on niin totta! Ja tuo ajatus sai mut taas hetkeksi pysähtymään ja päättämään, että lopetan tämän ressaamisen. Sen olin jo päättänyt, että en enää täällä ultraan mene, vaan odotan Suomeen rakenneultraan. Mitään sellaista tietoa en masusta voi saada, joka mitään muuttaisi. Tällainen epätietoisuus kasvattakoon.

Eikä mulla siis mitään syytä ole mihinkään paniikkiin. Oksennus lentää edelleen (pari kertaa viikossa yleensä) ja kohtu tuntuu. Mutta niitä koputteluja tosiaan odotellaan :) Huomaan, että mieskin odottaa niitä tosi innoissaan - välillä aina koetetaan tunnustella ja kuunnella, mutta ei vielä ole onnistunut. Bebé viettää hiljaiseloa :)

Huoh, ei ollut tarkoitus kirjoitella näitä omia tuntoja näin pitkästi, vaan ennen kaikkea vilkutella teille kaikille muille teidän kuulumisista. Pinossa näyttää olevan oikein mukavat fiilikset. Toivottavasti se tietää plussia +++++. Ja toivottavasti Calle pääsee pian lääkäriin ja patti osoittautuu vaarattomaksi - epätietoisuus on rasittavinta. Äipän viestistä tuli mieleen, että ehkä tämä jännitys, kun nyt odotat tädin saapumista, niin voi häntä muutamalla päivällä viivyttää? Mutta tosiaan hyvä, ettei sun tartte sitten laskea sen kummemmin sitä kolmen kuukauden täyttymistä, jos täti nyt muutaman päivän himmailee tulonsa kanssa.

Mukavata oloa jokaiselle tonttuselle!

Fudgis 16+2

Vierailija
6/30 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan selvitty kunnialla vapusta! Ja kukaan ei huomannut mussa mitään erikoista, vaikka menin nukkumaankin jo puoli kahdeltatoista;-)

ja tissit on kun melooninpuolikkaat!!

Nyt on massu täynnä kebabia, nam ja *röyh*, yritänköhän mää jotain lihomisen maailmanennätystä :-O apua, pittää taas alkaa himmata :-), et mahtuu edes isännän kalsarit jalkaan...

Onneksi oltiin iltapäivällä pyöräilemässä...

Äitsy, johan on markkinat... Oiskohan tuo nyt sitten kuitenkin tuota fudgiksen epäilemää stressin viivyttämää ongelmaa :-O hmm... eiköhän tuo tuosta pian helpota ja täti kylään tule, ja sitten voitte huoletta alkaa kunnon " hommiin" !! Surkeeta on tuo teidän sairastelu, koitahan parantua ja ottaa iisisti, jotta saadaan vauva sinunkin masuusi asustamaan :-)

Fudgis, mää olen ihan tosissani tuota mieltä, että etukäteen asioita on ihan turha murehtia, kun ei niiden asioiden eteen kuitenkaan pääse...Ja me eletään täällä vain kuitenkin kerran, ja jos koko elämä on tuota murehtimista ja pelkäämistä, niin mitä tästä elämästä sitten käteen jää... Minä otan ainakin vastaan juuri sen mitä mulle annetaan, ja sitä mitä en saa, sitä ei ole mulle tarkoitettu!! Yritetään nauttia tästäkin päivästä, vaikka se tuntuis perseeltä, ehkä silläkin olotilalla on kuitenkin jokin tarkoituksensa...

).( en tiedä onko tämä munkin alkuraskaudenultraan menemiseni vain murehtimista, mutta haluaisin kertoa tästä jo kaikille, ja en kuitenkaan uskalla vielä, kun kuitenkin on mahdollisuus tuulimunaankin... En aio sitä murehtia, mutta haluan tietää ja kertoa, jos on kertomisen aihetta!!

Noista ultrista ja seulonnoista ollaan puhuttu miehen kanssa jo esikoista odottaessa, ja vakaasti ollaan päätettuy, että nuo ns. normaalit ultrat käymme, ja mihinkään seulontoihin ei mennä. Se tulee mikä on tullakseen, ja sen me otamme, koska uskomme, että se on sitten juuri meille tarkoitettu!! Kukapa meistä ei tervettä lasta haluaisi, mutta aina on " lapsenteossa" sekin mahdollisuus, että lapsi ei ole terve... Olenpas mää tänään syvällinen...Nää on sellaisia kysymyksiä, että eikai näihin kenelläkään ole antaa mitään OIKEAA vastausta ja tapa tehdä! Jokainen tekee itse jo siinä vaiheessa päätöksensä kun " leikkiin" ryhtyy, ja se päätös on varmasti juuri jokaiselle yhtä vaikea, ja myös varmasti oikea!!

Apuva, nyt alkaa lätkämatsi, joten morjenttes taas!!

nonuli

Vierailija
7/30 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti käyn kertomassa, että kävi just vähän niin kuin uumoilin ja täti saapui tänään vierailulle. Tällä kertaa siis ihan tervetulleena. Tänään siis vapunpäivän kunniaksi kp1 ja kierron pituudeksi tuli 32. Ihan uutta mulle. Mutta yritys on taas virallisesti käynnissä. Jee!

Äitsy

Vierailija
8/30 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taasen palannut sukuloimasta koneen ääreen. Ihana ilma ulkona, oli pakko käydä lenkillä vaikka oonkin flunssassa. Siis yskä ja oikein räkäinen nuha vain, ei mitään kunnollista siis.

Mainiota, että Calle ja Fudgis olivat taas käyneet kertomassa kuulumisiaan. Olo on suorastaan haikea, kun lukee ihania odotuskuulumisia. Ei sitä oikein käsitäkään kunnolla, kuinka nopeesti aika kuluu. Äitsy oli vuorostaan kokenut normaalia pitemmän kierron (?), jos käsitin oikein. Mulla aina stressi, jännitys ja sairastelu siirtää tätiä. Jos mulla on kuumetta ja menkkojen pitäis alkaa, tiedän automaattisesti, ettei niin tapahdu. Ehkä se oli sullakin sitä. Ja ihana Nonuli porskuttaa raskaana!! Muakin kiinnostaa, että säilyikö salaisuus vapun yli vai hoksasko joku??

Te olitte pohtineet tärkeitä asioita täällä, mä en vielä oikein tiedä, mitä mieltä olen seulonnoista sun muista. Gallupiin pitää myös vastata, tosin arvasittekin jo varmasti, etten mä merkkaa ylös mitään ikinä mihinkään. En edes menkkojani! Jos joskus olisinkin, niin olis tässä yrityksessäkin ollut alussa sentään edes jotakin tietoja apuna mutta kun ei.

Itseä jännittää täällä, että onko edessä muutto toiseen kolkkaan pk-seutua vaiko ei. Todennäköisesti on. Se muutto on enemmän kuin rasittavaa jne., ollaan tosin päätetty ottaa ammattilaiset se hoitamaan. Ei aina muutaman hassun vuoden jälkeen viitsi kiusata sekä koko tuttava- & sukulaispiiriä että itseä näillä muuttohommilla. Tällä kierto-osastolla ei ole mitään kuulumisia. Tuossa oletetun oviksen aikaan oltiin kyllä todella ahkeria sängyn puolella (siis aikaisempaan yrittämiseen verrattuna), mutta ei ainakaan vielä ole minkäänlaista tunnetta onnistumisesta :) Tää on vain tätä niistämistä! No, eipähän noita päiviäkään vielä ole läheskään liikaa, tänään on laskujeni mukaan

kp26.

Hauskaa iltaa siis kaikille ja palaan huomenna asiaan (ainakin valittamaan lisää nuhastani)!

Bässi

Vierailija
9/30 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mitä tappelua tuol suomi-venäjä pelissä ja pahalta nyt näyttää toi tilanne muutenki. Taitaa olla naapurin voitto tulossa!

Jee kivaa Äitsy että sait tädin kylään! Kiva et joskus näinkin päin että se muija on tervetullut!! Ja kun on vappuna kp1 niin ainakin helppo muistaa kun laskee päiviä!

Thanks etelän likan terveisistä! Saatte olla vaihteeks kahdestaan miehen kanssa kun vieraat lähti. Koskas se teidän kotiutuminen olikaan? Ja saako kysyä mihin päin Suomenmaata palailette?

Nonuli oli filosofioinut hienoja! Mä olen samaa mieltä sun kanssa näistä etukäteen murehtimisista(turhaa) ja että otetaan mitä annetaan. Mä en myöskään meinaa niitä seulontoja teettää jos siihen joskus päästään et vauva masussa köllöttelee. Paitsi Ultraan menen.

Me käytiin tänään yksillä synttäreillä ja sitten syömässä meidän lempipaikassa. Paha vaan että ajat muuttuu. Siel oli salaattipöytä muutettu maksulliseksi ja lista muuttunut huonompaan suuntaan ja mitä vielä: hinnat nousseet. plääh. No oli kyl silti hyvää ruokaa. Onneks se ei ole muuttunu! Melkee missään ei enää ole salaattipöytää (ainakaan hyvää) samaan hintaan kun ruoka. Rossossa on mutta siel on vaan raasteita.

).( sen verran että sain eilen illalla (yöllä) ehkä yhtä elämäni parasta seksiä... mitenkään yksityiskohtiin sen enempää menemättä jos on siitä kiinni kuinka hyvältä tuntui niin nyt on kolmoset tulossa. heh.. Kp:t yli kahdenkymmenen vissiinki. En just jaksa alkaa laskemaan. Katson samal tuota peliä siis.

Bässikin oli täs välissä käyny niiskuttamassa:paranemisia (myös Äitsylle) kovasti! Juup yhdyn täysin tohon et muuttaminen on kurjaa. Miksi muutatte jos saa olla utelias? Tietty jos on tiedossa isompi/kivempi/ halvempi niin silloin kannattaa. Mä olen muuttanut viiden vuoden sisällä kolme kertaa. Nyt toivon ettei enää IKINÄ tarvis.

Mut..

Palaillaan taas!!

mannarii

Vierailija
10/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maanantaifiilis!

Mutta jälkijättöisesti kaikille tontuille vappua! Jouduin jäämään vapusta " pakkolomalle" koska kaikki lomat (7 viikkoa) on pidettävä ennen äitiyslomaa pois. Olisin halunnut olla töissä koska hommia olisi riittänyt mutta määräys on määräys. Muutenkin tuo työpaikka on nykyään aika negatiivinen käsite, maanantainakin lohduttelin kahta kollegaa jotka tuhersivat itkua koska meno siellä ei ole enää kovin järkevää. No kaikkia ei ole siunattu hyvillä esimiestaidoilla ja tiedänpähän itsestäni etten sinne enää halua palata.

Mutta se siitä, tärkeimpiin asioihin..

Mannariille tsemppiä ennen lomaa kuuriin. Tosin täytyy sanoa että älä suotta ota ressiä tuosta laihdutusrupeamasta, itse uskon vakaasti siihen että oli millainen kroppa tahansa niin muille ihmisille näkyy parhaiten se miten kropan kantaja itsestään ajattelee. Eli ole ylpeä joka kurvista ja kanna ne komeasti niin olet varmasti upea ilmestys!

Fudgille myös morjestus! Koskas sitä tullaan Suomeen, sullahan alkaa noita rakenneultraviikkoja olla jo lähellä. Uskomattoman nopeasti sullakin nuo viikot kertyy! Kohta olet ko tässä keskiraskauden vaiheessa, itselläni pahoinvointi helpotti joskus viikoilla 18-20.

Mua nauratti ihan mahdottomasti nuo nonulin vappupallot:D Itse tuntuu ettei loppua näy ja isäntä ei ole koskenut tisseihin enää aikoihin kun pelkää että saa litratolkulla " jotain mähnää" naamalleen. Olen jo luopunut vakuutteluista asian tiimoilta ja yrittänyt olla tekemättä asiasta numeroa. Vähän se harmittaa koska tisut ovat aika herkät koskettelulle.

Äitsylle paranemisia, teidän perhettä on kyllä piinattu aika inhottavasti tänä keväänä tuon sairastelun kanssa :C Toivottavasti täti lähtee livohkaa reippaasti ja pääsette taas tositoimiin!

Bärtsulle tärppionnea tästä kierroksta ja toivotaan että ette joudu muuttamaan koska ainoa hyvä puoli siinä touhussa on että tulee siivottua nurkista kaikki ylimääräinen roina että olisi vähemmän kannettavaa!

(.) Meillä meni vappuaatto inhottavasti Jorvin päivystyksessä, mulle kehittyi ihan parissa tunnissa aika ärhäkkä virtsatietulehdus ja istuttiin pari tuntia odottamassa lääkärille pääsyä. Olo oli aika tuskainen ja juoksin vessassa kymmenen minuutin välein ja pissassa alkoi olla verta jo ihan riittävästi. Onneksi lekuri kirjoitti kunnon tropit ja eilen alkoi helpottaa. Uskomatonta tuossa oli vain se nopea kehittyminen!

Nyt tulis sekin nähtyä miten mies suhtautuu tuommoiseen tilanteeseen, vähän sain sitä pidellä ettei käynyt runnomassa ketään nopeampaan aikatauluun. Kehuin häntä oikein urakalla rauhallisuudesta, normaalisti kun on vähän sellainen leijonauros kun hommat ei toimi ja minä kärsin. Olen paljonkin miettinyt etukäteen meidän tulevaa synnytystä ja miehen kykyä ottaa rauhallisesti tuossa tilanteessa. Mutta jospa se siitä rauhoittui kun nytkin näki että mulle oli enemmän hyötyä hänen rauhallisuudestaan kuin rauhattomuudestaan.

On mulla pieni kriisikin:) Mun napa on ihan hirveän ruman näköinen kuoppa :C Aikaisemmin se on ollut sellainen söpö ryppynen juttu mutta nyt kun masu on kasvanut niin kraateri senkun syvenee!! Kunpa pomppaisi kokonaan ulos koska tuollainen reikä se vasta ruma onkin :D

Nojuu, sunnuntaina lähdetään käymään Tallinnassa, aiotaan käydä katsomassa josko saisi rattaat halvemmalla sieltä puolelta. Toivotaan että siellä on meno vähän tasaantunut vaikka me nyt ei paljon kahdeksan jälkeen siellä ulkona hilluta, mutta täytyy muistaa ottaa korvatulpat mukaan varmuuden vuoksi. Meidän hotelli on nimittäin sen aukion lähellä (Kaarlipuistotee) josta se patsas siirrettiin pois. Mutta eiköhän me pärjätä näillä hormonitasoilla!

Hyvää viikkoa kaikille!

Vierailija
11/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, mullakin on ihan maanantai-fiilis! Ja vieläpä ketutti taas oikeen urakalla, kun yksi lapsista tuotiin niin tolkuttomassa yskässä ja räkätaudissa, että oksat pois...grrrrrr...sepäs sitten tartuttaa kaikki muutkin kersat, ja vielä tollasessa kunnossa ei varmasti ole lapsella kiva olla hoidossa...hohhoijaa...

mannarii, sulle on sitten kolmoset tilattu puuuh++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ;-) komiaa!! Oon kans huomannu noiden ravintoloiden hintojen nousun, ja tosiaan monessa paikassa on salaattipöydät laitettu pois :( surkeeta toimintaa...ulkona olis välillä niiiin ihana syödä, mutta ei noilla hinnoilla oikeen hotsita :-(

Bärtsu taas linjoille, mukavaa... Räkätauti ja piinaviikot...noh, jos tuo rälkätauti pitäs tuon piinailun aisoissa sitten ;-) Puhallan sulle plussatuulia+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Voi calle, vai on sulla ruma napa :-) elä nyt sellasta suremaan ala, kaunis se on niinkuin kantajansakin :-) Noi virtsiitit on todella kamalia :-( Olen elämäni aikan kerinnyt niitä sairastamaan satoja ja satoja :-) Just oli viimeks viikko ennenkun plussasin... Eniten niitä oli silloin kun esikoista tehtiin, eli ainakin kerran kuukaudessa :-( Onnksi siihen on hyvät lääkkeet, ja paljon sellaisia joita voi käyttää raskauden ja imetyksenkin aikana!! Muista juoda tosi paljon, se huuhtelee putkia ja rakkoa, ja erityisesti hapanta! Jos saat juotua puolukkoista tehtyä mehua tai siitruunamehua, niin ovat tosi hyviä apuja! Mä juon usein ihan ns. estoksi siitruunamehua :-) Yllättäen se on mun mielestäni tosi hyvää :-) Happamalle ihmiselle hapanta mehua :-) jees!!

Vai ei suostu sun miehuksesi koskemaan sun palloihin :-(no johan on... Ei niistä tosiaan ala RUISKUTA mitään mähnää saati sitten maitoa :-))

).( täällä ei mitään ihmeellistä! masu on turvonnut ja pullea! Samoin tissit, ja nännit on TODELLLA todella arat, ugh...

Pientä ajoittaista huonovointisuutta, ja usein väsymystä!

Odottavaa aikaa...viikko vielä ultraan...(nyt harmittaa miks mä sen noin myöhälle tilasin...mut tais yllättäen olla niin, et en olis saanu lapsia muuten mihkään varahoitoon...Noh ei auta kun odotella ja nautiskella raskautetusta olosta :-))

meen taas, moips!!

nonuli

Vierailija
12/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näin raskausaikana " torjunut" ainakin kolme tulehdusta meidän mutsin karpalo ja puolukkamehuilla ja maanantaina vedin mehua ihan tolkuttomasti. Minäkin tykkään tuollaisesta happamasta, ilmankos tuo napakin on tuon näköinen... ;)

Inhottavaa tuo hoitolapsen räkäisyys, toivotaan että ei tartuta muita vaikka taitaahan se olla aika teoreettista kun piltit aina kolaa toistensa kanssa niin lähikontaktissa. Miten tuollaisessakin tilanteessa sitten saisi vanhemmat tajuamaan että heilläkin on joku velvollisuus myös toisia vanhempia kohtaan! Ihan saa raivostumaan moinen!

Ihanaa että pääset ultraan pian, kyllä se aika menee nopsaan. Ajattele niin että lapsonen ehtii kasvaa tänä aikana huimasti ja on sitten enemmän katsottavaa!

Nyt yritän pyydystää netistä jonkun mukavan sitruunapohjaisen kakun ohjeen netistä kun vapuksi ostettuja sitruunoita on ihan tuhottomasti jäljellä.

Vierailija
13/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kaikki ovat selvinneet vapusta ehjin nahoin, kaikista flunssista ja virtsiksistä ja muista huolimatta!

Meilläkin meni vappu tosi rauhallisissa merkeissä. Mies oli koko vapun töissä ja vielä iltavuorossa, mutta juhlistettiin sitten aattona illalla vähä vappua kuoharin ja herkkujen kera. Tuntuu olevan ikuisuus siitä ajasta kun vielä heiluttiin vappuna isolla kaveriporukalla pellit kiinni, haalarit päällä ja lakki vinossa, aurinko paistoi ja skumppa maistui! Nykyisin vähä kaikilla tuppaa olemaan töitä, on lapsia tms. Ei voi mittään, täytyy tottua vaan tähän aikuisena olemiseen ;)

Muakin ärsyttää ravintoloiden tason lasku ja hintojen nousu! Jos haluaa hyvään ravintolaan mennä niin saa maksaa itsensä kipeäksi, tietty jotain perussettiä saa halvemmallakin, mutta meikä on ainakin niin kriittinen että ärsyttää maksaa huonosta sapuskasta.

Nonulin ultraan on enää viikko aikaa, jännää :) Hyvä ettei kukaan huomannut sun " vappupalloja" , voitte sitten kertoa hyvät uutiset, kun se itselle parhaiten sopii.

Fudgiskin on käynyt meitä moikkaamassa, mukavaa! Koska tulette Suomeen takaisin, joko gradu on paketissa? No ei nyt, kiva kiusata tolla gradu-asialla, kun meikäläistä hiillostetaan siitä koko ajan joka suunnasta ;)

Kuulostaa ikävältä Calle teidän työilmapiiri :/ Onko sulla mammaloman jälkeen duunin vaihto edessä? Olen itse myös miettinyt tuota ilmapiiri asiaa, kun firma, missä olen viimeisenä parina vuonna tehnyt määräaikaisia työkeikkoja, on ollut ihan unelma paikka. Tosi mukava ja reilu pomo ja ihanat työkaverit. Sinne en kuitenkaan ole työllistymässä nyt valmistumisen jälkeen, joten saa nähdä millaiseen paikkaan sitä päätyy töihin..ei voi kun huonommaksi mennä ;)

Voi calle, millaisia raskaana olemisen ongelmia sulla on: napa ja ruiskuttavat tissit :P Mulle tulee ihan mieleen se yks Frendien jakso, missä Ross oli ihan kauhuissaan siitä äidinmaito-jutusta! Toivottavasti se napa sieltä pian pomppaa ylös, nii ei tarvii kauhistella :)))

Äitsyn tilannetta ehdinkin jo hetken jännätä, mutta tulihan se täti sieltä kuitenkin! Onnea nyt uuden yrityksen alkuun! Sulla on näköjään kierto pituudeltaan aika samoissa mun kanssa, mullahan on vaihdellut 28-32 kp:n välillä. Yleensä kierto on ollut 32 pv ja se tuntuu kyllä ikuisuuden pituiselta ajalta odottaa :/

Bärtsulla muuttohommat edessä. Mun mielestä mukavinta muutossa on just se, että pääsee eroon kaikesta vanhasta roinasta ja sitten jos muuttaa pienestä kämpästä isompaan niin on ihanaa kun aluksi on niin väljää ja tavaroita voi levitellä mielensä mukaan ja kuitenkin kaapeissa on tilaa. Millaseen kämppään muutatte, onko jo oman osto edessä?

).( Tänne ei kuulu kummempia, kierto on vasta aluillaan ja ovis on odotettavissa vasta ens viikolla. Vauvan tekoa on kyllä harjoiteltu aika ahkerasti ihan muuten vaan ;)

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
14/30 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jo mukavasti luettavaa vapunjälkeisistä tunnelmista! Meillä oli ihan rauhallinen illanvietto kavereiden kanssa, syötiin hyvin ja otettiin muutama olut (sen verran nyt kuitenkin että oli taksilla lähdettävä kotiin:). Pikkumieskin valvoi ekaa kertaa elämässään noin niin kuin tarkoituksella, meni nukkuun vasta 22:30. Kavereilla on samanikäinen poika, ja heillä oli niin hauskaa keskenään! Katselivat Puuha-Peteä ja päristelivät autoilla! Oli kivaa katseltavaa!

Mulla olis töissä vielä sata hommaa tehtävänä, ei oikeesti olisi siis aikaa notkua täällä, mutta parituntinen kehityskeskustelu vei jotenkin kaikki mehut, eikä jaksa enää lähtee töiden perään riehumaan.. Mulla on ihan superkiva uusi esimies (ollut n. kuukauden), muutaman vuoden vanhempi eronnut perheenisä. Hän ymmärtää kyllä tosi hienosti kaikki sairaspoissaolot lapsen takia ja sen kanssa voi hyvin heittää läppää. Silti noi kehityskeskustelut on välillä vähän tympeitä, varsinkin kun ei oikein ollut mitään valittamista, enkä tällä hetkellä ole kovinkaan urasuuntautunut, tarkoituksena on ennemminkin jäädä kohta äitiyslomalle, hih (en kyllä sitä tietenkään kertonut). Ihan mukavasti keskustelut loppuivat, tarkistaa kuulemma palkan ja ilmoittaa korotuksesta myöhemmin. Jees! No, toivottavasti olis enemmän kuin joku hikinen 2 %!

En tiedä olisinko eilen itkenyt vai nauranut, kun nähtiin pikkuveikan (26 v) kanssa pitkästä aikaa. Hän sitten tokas, että ¿kuin sun mahas näyttää TAAS tolta?¿. Tarkoitti siis varmaan, että olenko raskaana vai mitä kun niin pömpöttää! Luuli varmaan ihan oikeesti, että olisin raskaana..Vähänkö olin hei näreissäni.. Hiki hatussa oon kuukauden päivät urheillut enkä todellakaan ole raskaana! Argh! No, tosiasia on, että pömpöttäähän se maha joo, ja uimarengas pursuaa farkkujen matalan vyötärön päällä.. Saimpahan vaan lisäpotkua kuntoiluun!

Laskureiden mukaan tänään olisi ovis, mutta oireita ei tunnu minkäänlaisia. Nusuteltu on melkein joka päivä, ja sama meno jatkuu varmaan loppuviikonkin. Mitään limojakaan en ole bongannut ja ihmettelenkin ovuloinko sitten ollenkaan. Nähtäväksi siis jää, yritystä kyllä löytyy!

Kalenterissa lukee tälle viikolle myös papa-kokeen varaus. Kohta on siis puoli vuotta siitä, kun todettiin joku levysolumuutos. Pitäisi siis varata aikaa tarkistuskokeeseen. Jännittää.

Frankie kp13

Vierailija
15/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on jo kääntynyt lopulleen vaikka vastahan tää alkoi. Ihan maanantai-fiilis oli mullakin vapun jälkeen. Me ollaan miehen kanssa puuhasteltu ahkerasti kotona. Eilen maalailtiin taas vaihteeksi ja tehtiin sisärästihommia muutenkin kun ulos ei huvittanut mennä. Kakspiippuinen juttu: nyt olis suotuisa sää mun allergian kannalta mut niin kylmä ettei sinne tarkene mennä. Ja luulis ettei taimetkaan pääse kasvun alkuun noin kylmässä. Täällä on ollut yöllä pakkasta. Olen vähän suunnitellut et laitan jotain kivikkokasveja kukkapenkin länsireunaan. Kaivoin sieltä jo kallion (tai ison kiven)osaksi esiin. Tarkoitus olis hakea taimet mahdollisimman pian että pääsevät vauhtiin kasvussa ennen kun me lähdetään reissuun. Mä en voi hankkia mitään kesäkukkia kun vasta kesäkuun 3. jälkeen. Nehän nääntyis ilman kastelua kahdessa viikossa. Kuitenkin sinne rippiksiin olis hankittava kunnon amppelit tuohon terassille. No ehkä niitä vielä silloinkin myydään.

Huomattavan pieniä mun nää (kukka)huoleni: Calle, melkein tippa linssissä luin sun vapun vietosta Jorvissa! Mä olen myös kärsiny kerran yhden yön terppakeskuksessa verta kusten. (En kylläkään ollut raskaana.) Lääkäriä ei voitu herättää mokoman takia..Silloin toivoin että vierellä olis ollut mies (tai kuka vaan) joka OLIS nostanu metelin että apua ja heti. Olin aika nuori silloin ja luulin että kuolen vähintään (just 18 täyttänyt). Sun napa-huoli kuulosti hauskalle. Usko pois kyllä se kohta pullahtaa ulos. Ja seuraava jännityksen paikka on sitten et millainen se on synnytyksen jälkeen! Mun oma muuttui ainakin pikkuisen.

Nonulilla on alkanut olla huonoa oloa. Voi kääk! Jäät kyllä tosta kiinni jos joku huomaa sun yökkäilevän tai olet naamasta ihan vihreä. Sehän se on aina perinteinen raskauden merkki et jos jollain on huono olo niin HAA: paksuna!

Sophie ja Frankie odottelevat oviksiaan. Nyt molemmille paljon intoa vällyjen väliin!!!!

).( En tiedä onko ovis ollut vai ei. Pientä kiemurtamista ollut alamahassa mut epäilen sen olleen vaan eksyneen pierun.. Pari päivää olin aika horny ja peittoja heilutettiinkin useampaan kertaan (niinkuin jo taisin kehuakkin..) Kp tänään 23. Mitään elonmerkkiä ei ole ainakaan vielä noissa tisuissa. Jossain vaiheessa loppukiertoahan ne aina pamahtaa kipeiksi. Paha homma jos tää kierto venyy pidemmäksi ja vuodan siellä lomalla! No kattellaa miten muijan käy..

Tää lähtee nyt muihin puuhiin.. Moro flikat!

Mannarii

Vierailija
16/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas kylymä ilima...hrr...pakkaa muutenkin aikalailla viluttamaan!! Kumma kun otan nykysten pakosta noiden lasten kanssa pienet torkut, niin tulee sen jälkeen aikatavalla huono-olo...

Mannarii, on taas ollu ahkera joka tavalla ;-) Senkin horny-pupu =-)Oon kans miettiny noita kukka-juttuja, tekis kanssa mieli jo kauheesti istutella kaikkea, mut ei voi, kun öisin on täällä etelämälläkin oikeen aikatavalla vielä pakkasta!

En muuten jää kyllä kenellekään kiinni, mää kyllä tsemppaan aina niiin pirusti, kun muksuja tullaan hakemaan...mulla on näyttelijän lahjoja :-)

Frankie ja sohvi, laittakaa vaan siementä sisään ahkerasti ;-) alkaa kevään hetelmät itää =-)

näkyillään!

nonuli rv6

Vierailija
17/30 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoiMoi rakkahat tonttuset!

Pitää nyt käydä kuulumiset päivittämässä ja vastailemassa kysymyksiin, kun niitä olitte esittäneet - kiitos, tuntuu niin kivalta, kun asioista ollaan kiinnostuneita (tuolla lokakuisissa ei mitään sellaisia aitoja keskusteluja synny, vaikkakin mukava kuulumisia lukea).

Meille tulee vieraita taas tänä iltana! Vimpat suomivieraat. Ovat sunnuntaihin asti. Kiva saada heidät tänne seuraksi, kun muuten ollaan jo ihan jalat irti maasta. Tekis jo mieli pakata :) Voin täältä lähettää bärtsulle vähän muuttointoa :D Kotimaata kohti lähdetään 22. päivä ja tarkoitus olis saapua perille perjantaina 25. päivä. Toivottavasti meikäläinen jaksaa hurluutella Euroopan halki ongelmitta :) (tuodaan kaksi verovapaata autoa tullessamme). Asetumme Eteläpohojammaalle, josta pitäisi talo löytää. Pesänrakennusinto on kova!

Gradusta saa kyllä kysyä - se on vieläkin vaiheessa. Nyt muutamaan viikkoon en ole saanut mitään sen suhteen aikaan, kun on ollut noita vieraita. Mutta onhan tässä nyt vielä kaksi viikkoa aikaa laittaa se pakettiin - ei kiirettä, ei... Tänään juuri sain yliopistolta soiton ja koetan hakea ensi vuodeksi opeopintoihin. Kerroin rehellisesti, että olen raskaana, enkä tiedä, kuinka paljon ehdin ja jaksan, mutta toivottavasti kuitenkin pääsisin sisään. No, vi ska se. Samapa tuo, vaikka ei pääsiskään - kotiäiteily kuulostaa niiiin hyvältä!

Callen kuulumiset kuule helpottivat uskomattoman paljon! Kaikki lokakuiset on jo pahoinvoinnistaan tuntuneet selviävän - ihana tietää, että sulla on jatkunut näin kans vähän pidempään. Ei siis syytä hötkyilyyn!

Anteeeksi nyt tämä omanapainen hölinäni, mutta mies tuli just töistä ja nyt täytyy kokkailla. Ja ehkä vielä jotain muutakin ehtiä ennen kuin lähdetään hakemaan vieraita ;)

Plussaonnea ja mukavia fiiliksiä ystäväiset!

Fudgis 16+4

Vierailija
18/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan paniikissa, en tiedä mitä tekisin ja minne menisin! On kauheen paha olla, ja poruttaa kokoajan!

PÄÄSSÄ TAKOO KOKOAJAN, ET TÄÄ ON IHAN VARMASTI TUULIMUNA, TUULIMUNA ,TUULIMUNA...

En pysty kertakaikkiaan enää olemaan!

mihin mää nyt oikein menisin??? Mun on ainakin nyt pysyttävä pois täältä vauvapalstalta, oon lukenu nyt aivan liikaa kaikkien ihmisten tuulimunista ja keskenmenoista, mulla on sellanen olo, et kaikilla ihmisillä jotka yrittää raskautta on ollu tuulimuna. ja tääkin on varmaan.

En tiä mihin mää nyt menisin, että mulle tulis parempi olo, en nukkunut viimeyönäkään yhtään silmällistä...pohdein vaan tuulimunaa...

voisinkohan mää mennä sairaalaan, jos ne ultrais, vai nauraako ne mulle??? APUA!!! mun täytyy varmaan soittaa lasten vanhemmille että tulee hakeen ne pois!!! APUA!!!

Vierailija
19/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hauska herätys tänä aamuna: nokisutari vai mikä nuohooja soitti ovikelloa kun vielä makoisesti käänsin kylkeä. No menin tietty avaamaan kylpytakki päällä. Ilme oli kyl hauska. Poitsu meni vähän hämilleen. No kai ne on tottuneet kaikenlaisiin oven avaajiin vuosien varrella. Tää on vaan aivan UUSI ja sille varmaan uutta et naikkoset avaa oven alasti..No hän sai hommat tehtyä ja jutskattiin vielä vähän aikaa koirista. Hänelläkin on settereitä ja oli kovin kiinnostunut meidän koirulista..Hirmu puhdas ja siisti mies oli siihen verrattuna miltä ne näytti silloin kun lin lapsi sutarit kiersi kylää..

Voi Nonuli en osaa sua nyt täältä kaukaa neuvoa. Kellokin on jo sen verran et olet jo jotain tehnyt? Mä sinuna soittaisin miehellesi tai äidillesi. En usko et ne sairaalassa mitään nauraisi mutta eri asia alkaako ne tutkimaan vielä tässä vaiheessa jos ei ole vuotoa tms. Onko? Entä kipuja? Sanoit että on paha olla: henkisesti vai koskeeko sua?? Tieto usein lisää tuskaa eli niiden tuulimunajuttujen lukeminen on ollu nyt sitte huono juttu. Eihän ne nyt edes mitään kovin yleisiä ole? Hitsi kun paha paikka!!

Höh mä en nyt ees osaa kirjoittaa tän enempi. Nonulii..

Mannarii

Vierailija
20/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole kipuaja eikä vuotoja! On vaan henkinen huono-olo... Miten mulla voikin olla tällanen olo, minä joka otan kaikki aina suht rauhallisesti, enkä ressaa liikoja!!!TIETO LISÄÄ TUSKAA!! näin se on!! Mun mieskin vain yrittää epätoivoisesti uskotella, että ei se tuulimuna ole edes yleinen! Miten musta silti tuntuu, että ON SE!!! Ja miten mulle on joskus sanottu, että ei se tule toista kertaa kovin isolla todennäköisyydellä!! Miten täällä sitten saa lukea, että jollain on komekin tuulimunaa ollut peränjälkeen!! EI HEMMETTI!!

Mää rauhotuin äsken vähän kun oltiin tuolla ulkona, mut kyllä mua suurinpiirtein kokoajan ahdistaa!! Minä joka en edes tajunnut tällaisia oikeesti tapahtuvan kun olin esikoista odottamassa!! Mua harmittaa oikein kovasti, et olen eksynyt tänne sivustoille! Tiedän kyllä, että täällä pyörii satoja ihmisiä, ja varmaan paljon juuri niitä, joille on tapahtunut " ikäviä" asioita, ja juuri he haluavat asioitaan purkaa, ja saada tukea... En tiedä mikä todennäköisyys on saada tuulimuna oikeasti, mut luin jostain, et joka kolmas raskaus päätyy keskenmenoon ja niistä jopa 70% on tuulimunia! Entäs sit niitä, jotka huomataan vasta 12viikon np-ultrassa, jotka ei tule itellään pois... tuntuu niitäkin vain paljon olevan!! KAMALA!!! Ei tää tästä murehtimisesta parane, kyllä mää sen tiedän harvinaisen hyvin! Enkä mää pääse noiden tuulimunien ohi enkä eteenkään millään!! Mut haluisin tietää jo, en haluis kovin kauaa " luulla" olevani raskaana!!

Musta tuntuu, et kun mun mies tulee kotiin, se vannottaa mua poistumaan kokonaan näiltä sivuilta!! Se sanoi, jo siinä " teko" vaiheessa, että musta on tullut jotenkin " vauhko" , senjälkeen kun olen alkanut pyöriä netissä!!

nyt koitan vetää välillä henkeä...

nonuli