Näin reilu parikymppisenä naisena ihmettelen, että milloin äitiydestä ja omasta perheestä haaveilusta tuli noloa?
Tuollaista suhtautumista siis olen saanut osakseni kun olen tästä puhunut.
Kommentit (9)
Oletko jossain somehöpöhöpökuplassa? Eivät nuo meidän kaksivitoset yhtään ole häpeilleet haaveitaan, eivätkä kaverinsakaan.
Njaa. Erittäin hyvä kysymys. Luulen, että kehitys oli vaivihkainen, kun ehkäisy yleistyi ja naiset siirtyivät työelämään. Mutta älä ihmeessä anna tuollaiselle paineelle periksi. Kerro ylpeästi, että haaveilet perheestä ja äitiydestä. Se voi saada muutkin tarkastelemaan asiaa eri näkökulmasta.
Mulla vasta viiskymppisenä kolahti. Että olin supportoinut jonkun toisen uraa ja elämää parhaat vuoteni ja olin nobody, viiskymppinen nainen vailla eläkettä, uraa ja lapset lähteneet omille teilleen. Heihin hyvät
Välit mutta et voi viiskymppisenä enää elää
Lastesi kautta. Silloin. Uraan olisi pitänyt panostaa itsekkäämmin.
Ei kannata välittää toisten höpinöistä vaan elää rohkeasti kohti omia unelmia. Sinä saat unelmoida perheestä ja lapsista, joku toinen jostakin muusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vasta viiskymppisenä kolahti. Että olin supportoinut jonkun toisen uraa ja elämää parhaat vuoteni ja olin nobody, viiskymppinen nainen vailla eläkettä, uraa ja lapset lähteneet omille teilleen. Heihin hyvät
Välit mutta et voi viiskymppisenä enää elää
Lastesi kautta. Silloin. Uraan olisi pitänyt panostaa itsekkäämmin.
Melkoista katkokavelyä tuo sun kirjoitustyyli.
Ainoastaan täysin mielisairairas ihminen pitää noita asioita noloina. Jos sinun ystäväpiirissäsi tuollainen asenne on yleinen, niin suosittelen hankkimaan uusia ystäviä, et nimittäin todellakaan halua jäädä tuollaiseen sosiaaliseen piiriin.
Pelimiehet nolasivat 2000-luvun alussa naisia. Väittivät että nainen haluaa lapsia heidän kanssa ja nainen muka salaa jättää ehkäisyn pois, kuitenkin itse jättivät kumin välillä pois. Ja syöttivät väkisin jälkiehkäisypilleriä.
Miehenä sanon, ettei siitä koskaan ole tullut noloa. Se on sitä ainoastaan nykyfeministien myrkyttämässä ilmapiirissä. Miehet arvostavat perinteistä naista enemmän kuin mitään! Kotiäitiys kunniaan!
Ei koskaan. Olet vaan sattunut puhumaan asiasta keskenkasvuisten seurassa.