Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks en tuu raskaaksi :( Hupaisaa, että tässä on 10 vuotta

Vierailija
30.04.2007 |

ehkäisty vimpan päälle, ettei vaan käy vahinkoa ja nyt näyttää siltä, että ihan turhaan... Ois voinu olla ilman pillereitä ja kumia ennenkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne parhaat vuodet tais mennä jo.

Vierailija
2/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin piti maksaa ehkäisystä, sitten lapsen saannista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei tee lapsia ajoissa niin se ei käy enään niin helposti kuin olisi käynyt alle 25v.

Vierailija
4/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenhätä kiirettä ole, mutta hupaisuttaa vaan, kun olen ollut niin tarkka esim. kondomien kanssa, etten esim. kertaakaan ole antanut vetää edes yhtä työntöä paljaaltaan ... :)

Vierailija
5/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä se 7kk vielä mitään kerro...

Vierailija
6/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuoden ajan, välillä oli vuoden pilleritauko. Tuttavani söi tosin 20 v. ja paukahti pillerien lopettamisen jälkeen seuraavasta kierrosta raskaaksi.

Vierailija
7/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni 25-vuotiaana (ns. parhaassa iässä biologisesti ajatellen), ja olin silloin melkein tuttavapiirini ensimmäinen äiti! Ja siis ehkäisyä oli takana minullakin siinä iässä jo melkein kymmenen vuotta, kun olen seurustellun mieheni kanssa teini-iästä lähtien :D Monilla myös Se Oikea löytyy vasta myöhemmällä iällä, harva sentään saman miehen kanssa hedelmällisessä AIKUISiässä seurustelee lapsihaaveitta kymmentä vuotta...

Myönnän, että jos joku lykkää tasapainoisessa, pitkässä parisuhteessa vain taloudellisten tms. turhamaisten syiden takia lapsensaantihaaveita reilusti lähemmäs neljääkymppiä, on syytä katsoa peiliin, kun sitä lasta ei sitten välttämättä enää tulekaan. Mutta silti saa surra!

Vierailija
8/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli älä nyt tuosta noin lyhyestä yritysajasta sentään sellaista johtopäätöstä tee, ettet olisi voinutkin tulla vaikka siitä " yhdestä työnnöstä" aikaisemmin raskaaksi ;) Juuri sillä kertaa olisi voinut palaset loksahdella paikalleen, ja pam.

100% hedelmällisilläkin pareilla on täysin normaalin rajoissa, ettei lasta kuulu n. vuoteen ehkäisyn lopettamisesta. Julkisella puolella ei meinaa päästä tutkimuksiinkaan alle kahden vuoden yrityksen jälkeen!

Malttia. Syntymän ja kuoleman hetkeä ei voi itse valita, molemmat on tuurista, johdatuksesta tai ties mistä muusta kuin järjestä kiinni. Kun aika on, plussa tulee teillekin vielä :) Tai sitten joskus parin VUODEN jälkeen voitte miettiä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
9/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aina yksiselitteisesti hyvä asia. Käski meidän yrittää vielä puoli vuotta ja sitten vasta tutkimuksiin.

Vierailija
10/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu tietystl, en ole mitenkään kateellinen tms. Tämä vain lisää tunnetta siitä, että jotain on meillä vialla. Ja tietysti pelko, ettei saakaan omaa lasta.

Vierailija
11/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kun " tehtiin" ekaa melkein kolme vuotta. Eka yhteys lääkäriin otettiin kun olin 26-v. ja todettu endometrioosi. Sitten keskenmenon, kaavinnan, munasarjakystan laparoskopian ja hormooni hoitojen jälkeen sain ekan lapsen. Olin just täyttänyt 29-v. Ei sitä voi tietää kuinka nopeasti niitä lapsia tulee, vaikka kuinka aloittaisi muka ajoissa. Toinen tulikin sitten helpommin ja tärppäsi toisesta kierrosta. Mutta tuota ekaa sitten väännettiinkin. ;-)

Onnea yritykseen!

Vierailija
12/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 30-vuotiaalla se on enään 55-70 prosenttia. 20-vuotiaana naisen hedelmällisyys on parhaimmillaan 90 prosenttia. Että minkähän takia nykyisin joudutaan niitä lapsettomuus hoitoja tekemään? 30 vuotta sitten puolet ensisynnyttäjistä oli alle 23-vuotiaita.

Vierailija
13/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

100% hedelmällisilläkin pareilla on täysin normaalin rajoissa, ettei lasta kuulu n. vuoteen ehkäisyn lopettamisesta. Julkisella puolella ei meinaa päästä tutkimuksiinkaan alle kahden vuoden yrityksen jälkeen!

Ainakin pk-seudulla. Enkä usko, että muualla oltaisiin tiukempia, sillä pk-seudulla ne pahimmat jonot ovat.

Vierailija
14/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että 30-vuotiaalla se on enään 55-70 prosenttia. 20-vuotiaana naisen hedelmällisyys on parhaimmillaan 90 prosenttia. Että minkähän takia nykyisin joudutaan niitä lapsettomuus hoitoja tekemään? 30 vuotta sitten puolet ensisynnyttäjistä oli alle 23-vuotiaita.

Eihän tuossa kovinkaan suurta ole, ainakaan asteikon yläpäässä. Ja yksilölliset vaihtelut voivat olla todella suuria. Tupakoivalla ylipainoisella parikymppisellä on todennäköisesti heikompi hedelmällisyys kuin ei-tupakoivalla hoikalla kolmikymppisellä.

Vierailija
15/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on todellakin yksilöllistä, mutta omia valintoja kaikki ja tosiasia on että mitä lähempänä kahtakymppiä lapset tehdään niin helpommin onnistuu.

Vierailija
16/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turha kaahottaa, että olisit aloittanut aiemmin tms. Kaikkien yksilölliset tilanteet ja toiveet on erilaisia, minun opiskelijaelämäni oli sellaista (työtä, opiskelua, asumista ulkomailla, harrastuksia jne) ettei lapsen hankinta edes käynyt mielessä. Oma lapsi olisi ihana asia, mutta en todellakaan kadu noita vuosia, elämäni olisi ollut kovin erilainen, jos olisin 20-vuotiaana tehnyt lapsen.

Vierailija
17/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 7 v lapsettomuushoidoissa ja tärppäsi 10 v vanhempana kuin olet- ap-

eli relax!!!

Tsemppiä!!!

Ps. Positiivinen ja toiveikas mieliala on puolet jutusta:)

Vierailija
18/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ap stressaa asialla. Kyllä teillä vielä tärppää, usko pois! Hauskaa vappua!

Vierailija
19/19 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin yli kolmekymppinen, ylipainoinen ja plussatestiin asti tupakoinut pamahti paksuksi ekasta yrityskierrosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi