Katsoin juuri yksityisen lääkärien hintoja netissä ja on aivan todella kalliita
Katsoin juuri yksityisen lääkärien hintoja netissä ja on aivan todella kalliita 20 minuutin käynnit. Puolella lukee vielä, että en määrää kolmiolääkkeitä, ja siitäkään ei ole mitään takuuta, että kun menee lääkärille jolla ei lue sitä niin määräisi. Toihan on pahempaa rahan hukkaa kuin rahapelaaminen.
Kommentit (34)
Taitaa olla aika paljon eroa paikkakuntien välillä hinnoissa. Stadissa maksoin just vähän alle 120 euroa lääkäristä, joka hoiti tarvittavat asiat kaikki kerralla. Jos olisin mennyt päivystykseen, se olisi maksanut 70 euroa, ellei ole siitäkin hinnat kohonneet ja olisin joutunut jonottamaan useita tunteja ja saanut vielä influessan kaupan päälle sen sijaan että menin päivystykseen yksityiselle. Tk-käyntikin maksaa melkein 50 euroa itäisellä Uudellamaalla.
Sitten se tietty tulee kalliiksi, jos tarvitaan paljon labroja ym. Tosin olen joskus nekin ottanut tarjouksesta Puhdilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni hujauksessa juuri vajaa pari tonnia yksityiselle kunnes yksi fysiatri älysi missä vika. Aivan järjettömän törppöjä ja ammattitaidottomia löytyy yksityiseltäkin, kyllä tuli helvetti vaikka ja mitä taas vastaan, maailman leppoisin rahakas suojatyöpaikka. Eihän nuo virheistään ja tumpeloinneistaan ikinä vastuuseen joudu. Kokemukseni mukaan (ja sairauksia on ollut lapsesta asti) vain n. 20% lääkäreistä on a) ammattitaitoisia ja b) sellaisia että potilastyö ja auttaminen kiinnostaa.
Yksityinen terveydenhuolto yrittää tehdä paljon tuottoa eli businestä, eikä se halua tehdä liian vähän tutkimuksia, vaan mieluummin liikaa.
Julkinen terveydenhuolto yrittää tehdä asioita tehokkaasti vähällä rahalla. Minulla on suurempi arvostus julkiseen terveydenhuoltoon.
Ei mulle tehty mitään turhia tutkimuksia. Rahat meni kokonaisuudessaan erikoislääkäriaikoihin, ja rahanmeno loppui kun löytyi ammattitaitoinen hyvä lääkäri jolta sai avun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt niin kauheen kallista jos maksaa 120-150 euroo lääkäristä? Joskus on vaan pakko käydä lääkärissä. Myös yksityisellä.
Mulle jää 200€/kk rahaa joten mitäpä luulet?!
Julkisella käyntikin tekisi sulle tiukkaa tolla rahalla.
Minä en maksa koskaan mitään käydessäni yksityisellä. Mutta en asukaan Suomessa.
Näyttää olevan noin 100 euroa täällä 20 minuuttia. Sen voisi jo maksaa, kun terveyskeskukseen pitää aikaa odotella neljä kuukautta ja aika on 15 minuuttia maksaa 30,20 ja erikoislääkäri yli 70 euroa. Yli 70 euroa ja ajan saat kunhan maltat odottaa, joka on silloin kun on sopi sinulle tai ei
Köyhällä työttömällä ei ole mitään mahdollisuutta päästä lääkäriin tai saada hoitoa. Olen luovuttanut jo kauan sitten, vaikka monenlaista vaivaa on ja pitäisi päästä eläkkeelle. Olen sentään saanut vahingossa diagnoosin, joka varmasti oikea, mutta se alistaa monille muille vaivoille, joista kärsin, mutta noista en ole saanut edes erillisiä diagnooseja. Pääsin tai enemmänkin jouduin tälle lääkärille kun TYP pakotti. Niin, ja mitään apua tai hoitoa en ole tähän diagnosoituunkaan saanut. En kuole tähän, mutta tästä ei myöskään parannuta.
Mielenkiintoinen aihe. Itselläni yli 30 vuoden kokemus yksityisillä lääkäriasemilla ja voin sanoa, että huonoon suuntaan on menty sillä sektorilla. Kilpailua ei käytännöllisesti enää ole. Vuosituhannen vaihteessa perustettiin suuria terveysjättejä, jotka ostivat pienet pois alta. Sitten alkoi lääkäreiden verokikkailu mm. omien yritysten kautta. Kelan palautteet yksityisen terveydenhoidon kustannuksista loppuivat. Tämän myötä myös asiakaskäynnit vähenivät. Jostakin piti jättien ja lääkäreiden repiä lisää tulosta, joten nostetaan siis hintaa ja hyödynnetään sitä kansanosaa, jolla on varaa maksaa. Suomen terveydenhuolto on tällä hetkellä yksi suuri julkisen- ja yksityisen sektorin sekamelska, jossa yritykset toimivat toistensa sisällä. Maalaisjärjellä mietittynä ei kustannustehokasta ja laadukasta.
Yksityispuolella tuli nähtyä ja koettua sekä hyvää, että huonoa potilaiden hoitoa. Hienoja työkavereita ja lääkäreitä, joiden kanssa yhdessä tehtiin töitä "oman putiikin" suhteen. Ne ajat ovat ohitse ja itsekkyys on vallannut myös terveydenhuollon.
Ei pidä paikkaansa. Nykyään pääsee heti ilmaiseen lääkäriin kuten Antti lupasi.
Olen saanut kolmiolääkkeitä yksityiseltä joskus näillä lääkäreillä ei lue esittely tekstissä tuota en määrää tiettyjä lääkkeitä yleensä nämä lääkärit ovat vanhempia lääkäreitä.
Olen vuosien varrelle käynyt yksityisellä lääkärillä vakuutuksen turvin tai ilman vakuutusta summat ovat liikkuneet siinä 200-1000e välillä.
Tytär tarvitsee 2 verikoetta mutta tk:een ei pääse.
Katsoi sitten yksityiseltä miten saisi lähetteen: lekuri 200e + kokeet 70e/kpl eli 340e!?
Onneksi löysimme labran missä saa verikokeet ilman lähetettä: samat kokeet 18e + 23e eli yhteensä 41e!
Lienee selvää mihin menee
Tottakai kai se maksaa,mutta pääsee ainakin heti alan lääkärille, mille on tarvetta ja ei tarvitse jonottaa 6kk.
On varaa.
Seassa vielä lääkäreitä, jotka ovat n.75v ja vastaanottavat vailla mitään ymmärrystä enää! Puhuvat mitä sattuu, mutta laskuttaa osaavat. Järkyttävä kokemus Hki keskustassa.
Muistakaa jos käytte yksityislääkärillä niin ei ole pakollista käyttää sen yrityksen omaa laboratoriota! Niissä on aivan tosi isot katteet. Jos tarvitsette (ei niin kiireellisiä) labroja, voi HUS:ssa ainakin käydä tietyissä toimipisteissä ottamassa labrakokeet yksityisen lähetteellä. Hinnat ovat murto-osan siitä mitä esim. Terveystalon ja Mehiläisen omat labrat veloittaa! Lisäksi on esim. edullinen Synlab jossa voi myös käydä yksityisen lähetteellä labroissa (ja voi myös käydä ilman lähetettä).
Mutta siellä ei ole ryöstöverotusta.