Miten noi ns virallisen puolen "ravitsemusterapeutit" voi edes sanoa näin
Ihan pokkana jossain aamuteeveessä että tavallisen kansalaisen ei kannata edes katsoa mitä ainesosalista pitää sisällään vaan sydän merkki kertoo kaiken, ne on hyviä.... Pullat on sydän merkittyjä 😅 Näitäkö ihmiset kuuntelee ja ihmettelee miksi mikään ei onnistu? Vinkki, kun joku puhuu ravinnosta, katsokaa miltä se ihminen itse näyttää.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Järkyttävää. Kun katsoo nykyajan ihmisten ostoksia niin kärryt täynnä valmisruokia, limuja, sipsejä ja sidukkaa. Suomalaiset syövät luokattoman huonosti. Laiskuus.
Ei työpäivän päälle jaksa vielä tuntia kokata ja sitten vielä toista tuntia putsata niitä kippoja ja kattiloita, josta monia ei voi edes astiakoneeseen laittaa ja kyllä sinne pöydille ja lattioillekin jää aika paljon pyyhittävää.
Ei sovi töissä käyvälle tuollainen, ymmärrän että työttömällä jää aikaa ja voimia, että siihenkö kannustat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kukaan voi syödä hyvällä omatunnolla tehotuotettua broileria.
Broilerin lihassa on 10 kertaa vähemmän kovia rasvoja kuin maapähkinöissä. En ymmärrä miten joku voi syödä maapähkinöitä. Suklaassa on paljon kovia rasvoja ja lisäksi runsaasti sokeria. En ymmärrä miten joku voi syödä suklaata.
Broileri on toki terveellistä, mutta kuvottavaa kärsimystä eläimelle.
Tutkitusti ihmisellä on sekasyöjän hampaisto, eli lihan ja kasvisten sekoitus sopii parhaiten pitämään yllä elimistön kaikkia toimintoja.
Kaloreiden sijaan sen sijaan kehotan ihmisiä laskemaan proteiinimääriä. Vähentää syömishäiriön ja ahmimis-jojokierteen riskiä, protskut kun vievät nälkää. Eli kun haluat pudottaa muutaman kilon, otat vain rennosti ja lasket protskut ja syöt mitä tahdot kunhan saat painosi verran grammoja (jotkut sanovat että pitäisi saada 2-kertainen määrä, mutta jos painat jo lähtiessä 100, voi 200 gramman proteiinimäärän saaminen perusruuasta hankalaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Järkyttävää. Kun katsoo nykyajan ihmisten ostoksia niin kärryt täynnä valmisruokia, limuja, sipsejä ja sidukkaa. Suomalaiset syövät luokattoman huonosti. Laiskuus.
Ei työpäivän päälle jaksa vielä tuntia kokata ja sitten vielä toista tuntia putsata niitä kippoja ja kattiloita, josta monia ei voi edes astiakoneeseen laittaa ja kyllä sinne pöydille ja lattioillekin jää aika paljon pyyhittävää.
Ei sovi töissä käyvälle tuollainen, ymmärrän että työttömällä jää aikaa ja voimia, että siihenkö kannustat?
Älä viitsi piipittää.......Juuri tuo laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli perheet ja toinen kävi töissä ja toinen teki kotityöt, siinä sai vaimo, mies ja lapset silloin myös kunnon ruokaa, kun oli 1 jolla oli siihen aikaa.
Nyt tehdään toisin ja ihmetellään huono tulosta, eikä vain tässä, vain 10 muussakin asiassa, aina kasvatuksesta alkaen, eihän siellä kotona lapsikaan opi ruokaa tekemään, jos ei siellä joku sitä ruokaa tee, ihan vain yhtenä esimerkkinä ja näin se huono kiertää.
Meillä/maalla oli joskus kaikki 4 viljaa. Vehnä lähti kuulemma ekana. Ei ilmeisesti "menestynyt" siinä maaperässä tai/ja kaupasta alkoi saamaan "vehnästä" niin halvalla.
Seuraavaksi lähti kaura: ei enää hevosta (oli joskus peräti 2). Kaurahalme ollut siinä jossain. Sen hevosen muistan, kun 4-5v. ikää mulla, ja tädin mies laittoi taluttamaan sen tammukan talliin.
Sitten lähti ohra, kun ei sillekään enää käyttöä, ei elukoita (en tiedä, eikö mallasohra ois kannattanut??).
Lopulta ruiskin, kun kaupasta sai ruisleipää, "kun vaan haki".
"sad but true"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimmat ravintosuositukset teki kymmenen naista ja yksi mies. Siksi siitä loppujen lopuksi tulikin ympöristösuositus. Terveellisyys olikin toisarvoista ja ympäristö ykkösasia. Älä koskaan luota naisasiantuntijaan.
Olisi kiva tietää kuinka moni näistä asiantuntijoista on kasvissyöjä. Kasvissyöjän asiantuntijuus ei ole pätevä.
Korostan. Jokainen saa syödä niinkuin tahtoo. Jos olette aikuisia oikeustoimikelpoisia. Ei ainutta kasvista tai eii yhtään lihaa, kukin miten tahtoo. Kun ei häiriköi sillä muita
Tällaiset asiantuntijat jotka saavat valtiolta palkkaa häiriköivät ja ovat vastuussa tekemisistään. Siksi tämä on erittäin vastuutonta. Ihmisillä pitää olla oikeus saada tietoa terveellisimmästä ruokavaliosta mikä ei ole vääristynyt ympäristön suojelun takia.
Ihmisten ei anneta valita terveyden ja ympäristön välillä. Aivan kuten ruuan valitseminen on meillä oikeus valita ruuan ja ympäristön välillä.
Se, että joku ravitsemusterapeutti sanoo, että kyllä voi syödä peruspullan hyvällä omatunnolla, ei tarkoita sitä, etteikö kannattaisi syödä terveellisesti muuten.
Mulla jäi tänä vuonna laskiaispullat ostamatta, kun vilkaisin sitä ainesosaluetteloa. En viitsisi parin pullan takia kokonaista satsia leipoa itse, kun ei meillä muuten uppoa pulla vaan jäävät pakkaseen happanemaan, mutta kai se on ensi vuonna pakko. Jokaisessa lähikaupan pullassa palmuöljyä, lisäksi montaa eri stabilointi-, emulgointi-, sakeuttamis- ja säilöntäainetta ja happamuudensäätöainetta. Rostenin pullassa laskin 12 eri E-koodia.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että nämä "sydänmerkit" ovat ostettavissa? Eli yritys maksaa siitä, että saa käyttää sydänmerkkiä tuotteissaan. Eli joku vastaava tuote voi olla ihan yhtä hyvä, mutta ei ole suostunut maksamaan!
Onko asia näin muka?? Mites nää Coop tuotteet?
Kaikki on hyvää, kunhan kohtuudella nauttii. Pullansyöminenkin tuottaa mielihyvähormoneita ja laskee stressiä, joka voi olla terveellisempää kuin mitä haittoja pullan rasva ja sokeri (satunnaisesti syötynä) aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimmat ravintosuositukset teki kymmenen naista ja yksi mies. Siksi siitä loppujen lopuksi tulikin ympöristösuositus. Terveellisyys olikin toisarvoista ja ympäristö ykkösasia. Älä koskaan luota naisasiantuntijaan.
Siis puhut tästä amerikkalaisesta jota lihansyöjät yms ylistävät pilviin somessa?
En ymmärrä ihmisiä jotka syövät joku ruokakolmio kädessä. Olen 81 ja aina niistä viis veisannut. Olen kaikkiruokainen. Pullakin on hyvää. Nyt otan suklaakeksin ja kupin kahvia aamupalan jälkiruuaksi.
En puhu. Älä sotke keskustelua.
Onko suomessakin sitten uusi ruokakolmio? Olen nähnyt tuota " kennetyn kolmiota
Sotket keskustelua siksi että et tiedä suomalaisesta uudesta ruokasuosituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää kuinka moni näistä asiantuntijoista on kasvissyöjä. Kasvissyöjän asiantuntijuus ei ole pätevä.
Korostan. Jokainen saa syödä niinkuin tahtoo. Jos olette aikuisia oikeustoimikelpoisia. Ei ainutta kasvista tai eii yhtään lihaa, kukin miten tahtoo. Kun ei häiriköi sillä muita
Tällaiset asiantuntijat jotka saavat valtiolta palkkaa häiriköivät ja ovat vastuussa tekemisistään. Siksi tämä on erittäin vastuutonta. Ihmisi
Valitse sitten itse. Alan ymmärtää nämä lehtijutut, pilkotko sipulin oikein, osaatko täyttää astianpesukoneen, osaatko laittaa lusikat oikein ruokailuvälinelaatikkoon jos ihmiset oikeasti tarvitsee jonkun koko ajan sanomaan ja neuvomaan ja pitämään kädestä kiinni.
Voisitko laittaa tiedon mistä tämän uuden suomalaisen löytää?
Suurin osa suomalaisista on täysiä toopeja. Naama kiinni kännykässä 24h.
On sinänsä mielenkiintoista, että kovasta rasvasta tehtiin Suomessa pahis, vaikka äidinmaidon energiasta suurin osa tulee kovasta rasvasta ja äidinmaito sisältää vain ihmiselle välttämättömiä ravintoaineita. Outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ylipäänsä kuunnella ravitsemusterapeutteja vaan syödä sitä mikä maistuu hyvältä.
Mä kyllä tykkään suklasta ja hampurilaisista mutta tuskin niitä kannattaa koko ajan mutustaa.
Oon aina ihmetellyt, pitääkö ihmisen aina saada syödä vaan hyvän makuista ruokaa?
Itse niin niukilla että ei ole oikein varaa valita mitä syö jos meinaa syödä.
Kyllä ruoan pitää olla hyvää. En mä ainakaan edes pystyisi mitään pahaa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullat eivät ole myrkkyä. Aikuisen pitää tietää, kuinka paljon mitäkin kannattaa syödä.
Joka aamu syön croisanttin voilla ja marmeladilla. Tv. Pieni ja siro ranskatar. Se on juuri noin kuin yläpuolella, kohtuus kaikessa.
Sirous on syntymäominaisuus, samoin kuin vankkarakenteisuus. Sirot ovat heikkoluisia ja yleensä lapsena aliravittuja, tai muutoin sairastavia.
Kuka ihme haluaisi olla siro, vaikka olisi laihakin. Aivan järkyttävä kehomalli. Sopii vain balettitanssijalle.
Ihmisillä on hirveesti syömisongelmia ja sitten niillä häiriköidään töissä, kaupoissa, somessa, tuttuja, muita ihmisiä. Antakaa ihmisten olla, jotkut aattelee itse eikä minkään aatesuunnan gurujen mukaan.